Editorial

Els accidents de muntanya: amagar-los o fer-los públics?

Camillero,pister,gustavo-SUBILIBIA
Els accidents de muntanya: amagar-los o fer-los públics? Autor/a: Gustavo Subilibia - Grandvalira
Whistler, al Canadà, rep cada any més de 3 milions de visitants, un 45% dels quals a l'hivern i un 55% a l'estiu. En temporada de neu no tots els visitants són esquiadors. Tampoc vol dir que el més d'un milió i mig de visitants a l'estiu siguin practicants de bicicleta del seu famós bikepark.

Ara bé, si tenim present que aquesta estació d'esquí és una meca internacional per a esquiadors i ciclistes, sembla lògic que amb tant volum de visitants sigui inevitable que cada any hi hagi accidents. I en alguns casos són mortals. Res que no passi també aquí, a les estacions dels Alps o del Pirineu.

Fins fa relativament poc temps, quan a Whistlers'hi produïa un accident mortal o greu, els responsables de l'estació ho feien públic mitjançant un comunicat de premsa. Però la direcció de l'estació ha decidit que ja no farà més comunicats d'accidents, siguin d'esquiadors o siguin de bikers. El comunicat de premsa ja només es fa si algun mitjà de comunicació ho sol·licita expressament. En conclusió: no s'amaga l'accident, però tampoc se'n fa difusió.

La decisió de no fer públics, per sistema, els accidents és legítima i legal, però pot generar interessos contraposats amb els aficionats a l'esquí i la bicicleta. Si cada vegada que hi ha un accident es fa un comunicat, i sembla que d'accidents n'hi ha més del que tots voldríem, aquests deixen de ser notícia. I d'altra banda es pot generar un efecte d'esport perillós i negatiu que tampoc es correspon del tot amb la realitat.

Per contra, si són amagats de forma deliberada, es pot generar una imatge d'esports de pràctica idíl·lica. I amb ella es generaria una pèrdua de consciència en el fet que cal practicar-los amb prudència i seguretat i progressió.

Així doncs, el debat i el dubte està servit. És bo o dolent, no fer difusió dels accidents a la muntanya?

Participa a la nostra enquesta. Clica aquí.
Publicitat




Entrevista



Edició en paper