Entrevistes

''El nostre desig és ser una marca sostenible''

Albert Vicent Fundador i CEO de Söll

Entrevistem el fundador i CEO de la prestigiosa marca Söll, amb seu a Sabadell (Barcelona).
Entrevistem el fundador i CEO de la prestigiosa marca Söll, amb seu a Sabadell (Barcelona).
Entrevistem el fundador i CEO de la prestigiosa marca Söll, amb seu a Sabadell (Barcelona).

Quan parlem de roba d'esquí, de material tècnic, de productes de qualitat que siguin respectuosos amb el medi ambient i els animals, etc... de vegades soc el primer que pensa en marques estrangeres. Ja sigui per la publicitat, pel criteri de molts comercials i botigues, o perquè ningú és profeta a la seva terra, acostumo a cometre l'error (per a mi és un cras error) de mirar cap a fora. No sempre ho faig, ho reconec, ja que soc conscient que al nostre país tenim marques excel·lents, però avui dia, ara més que mai, hem de fer costat al producte local.

Per posar només uns exemples: Trangoworld, Bestard, Chiruca, Buff, Altus, Griffone, Izas, Ternua... marques de casa amb res a envejar a les grans marques internacionals que venen a preu fet a tot el món. Söll és excel·lent exemple de com a casa nostra podem crear productes d'un nivell espectacular, a preus més que correctes i amb dissenys que sorprenen per la seva elegància, comoditat i practicitat. La progressió i consolidació de Söll com a marca és imparable, demostrant que amb passió, talent a dojo i moltes ganes de sorprendre, es pot arribar molt lluny.

Per parlar de Söll, de la seva filosofia i de l'evolució que experimenta com a marca dedicada a la fabricació de roba d'esquí, res millor a parlar amb el seu màxim responsable i fundador, Albert Vicent, nouvingut d'un viatge d'esquí al nord d'Itàlia.

Exposicio-productes-so%CC%88ll

Albert, quan i com neix la idea de crear una marca de roba d'esquí anomenada Söll?
La idea va néixer ja fa uns quants anys, quan em vaig llançar a buscar roba d'esquí de qualitat per a les meves filles que aleshores tenien 3 i 5 anys. Deixant de banda el disseny, que és molt important, buscava que fossin pantalons i jaquetes tècniques, construïdes amb membranes i materials aïllants de qualitat. Volia que elles anessin tan protegides com ho podia anar jo i per desgràcia no vaig trobar el que buscava. No trobava el material adequat, ni la relació qualitat-preu adequada. Va ser llavors quan vaig pensar que podia obrir un lloc dins del sector treballant des de la meva ciutat, Sabadell. Diuen el refrany que "qui alguna cosa vol, alguna cosa li costa".

Hi havia tradició tèxtil a la teva família?
No. A la meva família no hi havia tradició tèxtil, però en l'àmbit personal, reconec que sempre em va atreure la idea de treballar dins del sector i 6 anys abans de crear Söll ja em vaig introduir al sector tèxtil amb un soci. L'any 2001 li vaig vendre la meva part de l'empresa per poder crear i arrencar Söll. De mica en mica hem anat creixent i aquí estem...

Exposicio-productes-so%CC%88ll%281%29

Sabadell continua sent un referent a nivell de tèxtil?
Les ciutats de Sabadell i Terrassa van ser un referent internacional al sector de la llana durant molt de temps. Teníem grans empreses, moltes famílies vivien del sector del tèxtil, convertint-se en un gran referent dins i fora de la nostra ciutat. Però en tancar moltes fàbriques perquè les grans produccions es van traslladar a la Xina i altres països, s'ha anat perdent una part molt important del teixit industrial tèxtil. És una realitat que cal acceptar, forma part del nostre dia a dia. Per sort, nosaltres seguim treballant des de la nostra caserna general a l'entrada de Sabadell, mantenint el control sobre l'acabat dels nostres productes i controlant el disseny i la selecció de materials.

Söll... d'on ve el nom?
Si t'hi fixes, comença i acaba amb les lletres de la ciutat de Sabadell, l'Ö amb dièresi va ser per donar-li un toc nòrdic a la marca.

Exposicio-productes-so%CC%88ll%282%29

Quins criteris de qualitat esteu seguint avui dia en matèria de sostenibilitat i ecologia?
Sempre he volgut ser respectuós amb els animals i el medi ambient. Fa més de 3 anys que estem investigant materials nous que siguin molt més sostenibles, buscant proveïdors propers per intentar reduir l'empremta de carboni. Aquesta temporada ha marcat un abans i un després, ja que hem fet un gir radical pel que fa als materials que utilitzem per fabricar la nostra col·lecció. El nostre desig és ser una marca bio sostenible i en alguns casos hem aconseguit que siguin els materials que fem servir es fabriquin amb fil reciclat al 100% a l'hora de donar forma al teixit. Hem buscat proveïdors europeus de proximitat i estem confeccionant les peces de roba a Barcelona per reduir al màxim la petjada de carboni.

A quin tipus de objectiu de client t'adreces?
Ens dirigim a un "target" de client força ampli, ja que les peces que fabriquem per a home i dona són de preu mitjà però amb un elevat nivell de qualitat pel que fa a materials. Quan parlem dels nens els preus són més alts comparats amb altres marques, però els materials que utilitzem són els mateixos que fem servir per fabricar les peces d'adults, sent el nivell de qualitat i l'acabat molt superior a la majoria de marques que fabriquen roba d'esquí per a nens. Estem parlant de pantalons, jaquetes i roba tècnica que es pot considerar com una segona capa. Diguem que en adult ens enfoquem cap a un objectiu mitjà-alt i en nens alt.

masella-telecadira-soll-24122022-istSöll equipa els col·laboradors del Diaridelaneu.cat.

En quin segment trobem Söll com a marca?
Fabriquem roba tècnica d'alta qualitat enfocada al 100% a l'esquiador que fa esquí alpí.

Creus que en general s'aposta poc pel producte de casa o els esquiadors cada cop són més fidels?
És important esmentar que a causa dels nostres orígens fabricant roba només per a nens, hem aconseguit fidelitzar famílies senceres, ja que aquests nens han anat creixent, convertint-se en joves esquiadors i més tard en pares d'altres nens... Molts clients satisfets han apostat per la nostra marca i han seguit comprant les talles d'adult per a aquests joves. Fins i tot els seus pares han acabat comprant les nostres peces, tancant el cercle familiar. Reconec que a nivell màrqueting i publicitat encara ens queda molta feina al davant a l'hora de donar a conèixer la nostra marca, però de moment, les botigues associades estan fent una feina excel·lent en aquest sentit. És molt important defensar el producte de casa i és tan important fidelitzar els nostres clients, arribant als nous a través de la qualitat, el disseny, el preu i la filosofia d'empresa que estem transmetent.

En general, creus que el sector de l'esquí, a escala de moda, travessa un bon moment?
Aquest any no ha estat gaire bo pel que fa a vendes dins del sector tèxtil en general. Les peces de qualitat duren molts anys si les cuides bé i aquest és un dels nostres grans valors com a marca, la durabilitat.

seleccio_fotos_formiformigueres-trio_pyrenees-03-130223Söll equipa els col·laboradors del Diaridelaneu.cat.

Des de quan esquies?
La primera vegada que em vaig posar uns esquís als peus va ser quan tenia 10 anys, a La Molina, però ja no vaig tornar a esquiar fins que vaig tenir carnet de conduir amb 18, (el meu primer cotxe va ser un Peugeot 205). També recordo pujar a esquiar amb un Volkswagen escarabat. Eren altres temps, aleshores tots els estalvis me'ls gastava a anar a esquiar els caps de setmana. Esquiàvem a Andorra, a Pal. Més endavant, per la Puríssima, vaig descobrir els Alps, esquiant a Alpes d'Huez, Sestriere, Tignes, 2 Alps...

Quines són les teves estacions preferides?
Ara mateix em quedo amb les Dolomites, Grandvalira i Les Angles, un gran descobriment. Aquest any he estat per primera vegada esquiant a Dolomites i ha estat un amor a primera vista. Em va agradar tant que repetiré la temporada que ve. Grandvalira m'agrada per les pistes, les treballen molt bé, la qualitat de la neu és molt bona i té una gran oferta gastronòmica. Les Angles és una estació familiar perfecta, m'agrada perquè pots esquiar des de la part més alta i arribar-hi esquiant fins al poble, té una bona varietat de pistes, pistes amples i ben treballades i als seus restaurants també es menja molt bé.

Com valores l'actual temporada d'esquí?
Ha estat una temporada rara, amb poques nevades, té molt de mèrit que les estacions hagin mantingut les pistes perquè puguem esquiar amb unes condicions òptimes, cal felicitar-los la veritat. Espero que la temporada que ve sigui millor, sempre cal veure la vida en positiu.

Si t'ha interessat llegir  ''El nostre desig és ser una marca sostenible''  potser també t'interessi el Söll equipa els col·laboradors del Diaridelaneu.cat.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 






giny













Editorial

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny