Entrevistes
"En pocs anys el client s'ha format i tecnificat molt i cada cop entén més i exigeix més"
Albert Vicent Propietari de Söllworld
Ens pot explicar breument els origens de Söll?
Söll neix d’una inquietud personal. Per a mi una de les millors sensacions que pot viure un apassionat de l'esquí és el practicar aquest esport acompanyat de la seva família i fer-ho, a més, amb total comoditat i seguretat. És per això que, quan les meves filles van començar a esquiar, vaig buscar-los un equipament tècnic, còmode, adaptat a les necessitats de la seva edat i amb un disseny atractiu i no en vaig trobar cap que em satisfés.
Quan va ser això?
Era l'any 2002 i va néixer Söll, una marca especialitzada en roba d'esquí tècnica per a nens i nenes de 2 a 18 anys basada en dues premisses bàsiques: la innovació en disseny i materials, i una excel·lent relació qualitat-preu. Deu anys després, Söll és un projecte plenament consolidat i una referència en el món de l'skiwear infantil i juvenil gràcies al treball d'un gran equip de professionals i, sobretot, als nostres amics i clients.
En concret, quina és la vostra activitat?
Som uns apassionats de l'esquí i de l'outdoor, especialitzats en el disseny i la fabricació de roba d'esquí tècnica per a nens i adolescents.
Els nens són la nostra inspiració! Volem que es diverteixin i que gaudeixin de l'aire lliure sense preocupacions. Per això ens ocupem de la seva seguretat, el seu benestar i el seu confort creant peces tècniques d'alta qualitat i gran resistència amb dissenys elegants i plens de color.
Els nostres valors son l'esforç, la il·lusió, la diversió, els somnis, l'amistat, l'afany de superació, el respecte a la natura, la família i la felicitat.
Feu servir algun teixit en especial? Algun tipus de confecció en especial?
Tota la roba d’esquí de Söll està fabricada amb els materials i les tècniques més adequades per a garantir el confort i la comoditat en climes extrems amb la millor relació qualitat-preu.
Per això, a les peces exteriors utilitzem el nostre exclusiu teixit Sölltech. Un teixit elàstic, impermeable i transpirable format per 2 capes laminades amb una impermeabilitat de 20.000mm i una transpiració de 20.000gr / m2 / 24h. Els interiors els treballem Termolite Plus, un teixit amb una gran capacitat tèrmica i una composició 100% de polièster. Al cos l'utilitzem de 120gr i a les mànigues de 100gr, d'aquesta manera ens adaptem a les necessitats específiques de cada part del cos. El folre interior és 100% polièster.
A més, també cuidem fins a l'extrem els aspectes constructius i de confecció: mànigues preformades, butxaques exteriors escalfa-mans amb cremalleres impermeables, punys ajustables, faixes interiors anti-neu o costures termo-segellades, entre molts d'altres detalls, aporten al nostre equipament un rendiment tècnic òptim.
Qui són els vostres clients i quins són els canals de venda habituals? Internet, botigues...
Els nostres clients són esportistes apassionats per la neu. Són molt joves, però tant ells com els seus pares tenen molt clar el que volen: peces tècniques, lleugeres, confortables, resistents, molt atractives i que protegeixin realment del fred. Són pares que es preocupen perquè els seus fills vagin realment protegits. Un públic molt exigent però també molt agraït i fidel.
Són particulars i clubs d'esquí, tant del nostre país com de l'estranger i venem a través de diferents botigues especialitzades i de la nostra botiga on-line.
Quin és actualment el producte que més s’està venent?
El nostre producte estrella són les capes exteriors: pantalons i jaquetes. És el producte que més ens diferencia i defineix i pel què som més coneguts.
Tot i això, un cop els clients ens descobreixen per les peces exteriors i coneixen les qualitats amb que treballem, s'interessen també per les segones capes i per la roba interior tèrmica, de manera que són cada cop més els que s'equipen totalment amb Söll gaudint de tots els avantatges del nostre sistema de capes.
Com està el mercat actualment?
Exigent! En pocs anys el client s'ha format i tecnificat molt i cada cop entén més i exigeix més, tant pel que fa al rendiment com a la relació qualitat-preu. Això, sumat als efectes de la crisi i als canvis en els hàbits de consum, fa que les compres siguin més madurades i estudiades.
En certa manera és un mercat més difícil, però a l'hora és un mercat que afavoreix molt a fabricants que, com nosaltres, s'especialitzen molt. Ens agraden els clients exigents perquè saben valorar-nos i, a més, ens ajuden molt a millorar temporada rere temporada.
Cada quan temps s’ha de canviar un un equip d’esquí?
Les peces de Söll estan dissenyades i fabricades per a durar i mantenir les seves qualitats tèrmiques i aïllants durant tota la vida útil, de manera que només cal renovar-les quan es fan petites, aproximadament cada 2 temporades per a nens i adolescents tot i que dependrà, evidentment, del seu ritme de creixement.
Sovint es diu que el material d’esquí és car: roba, botes, esquís, forfets... Què en pensa?
Tot val diners, i el material d'esquí també. Ara bé, depèn molt de l'ús que se'n faci i el rendiment que se'n tregui: si es cuida bé, el material pot durar força temps i fins i tot passar d'un nen a un altre, a més, no és el mateix fer una única esquiada amb un equip que utilitzar-lo cada cap de setmana.
Crec que s'ha d'entendre més com una inversió que com una despesa i valorar fins a quin punt s'amortitza per a decidir si és car o barat, això dependrà de cada família i els ajudarà a decidir quina gamma és la que s'adapta més a les seves necessitats.
El que sí és indiscutible és que el material tècnic compleix cada dia més funcions i estàndards de qualitat i incorpora més funcionalitats a un preu que, fins fa poc, hauria estat impensable.
Què s’hauria de fer per incrementar el nombre d’esquiadors?
No hi ha una única solució. El que és molt interessant és promoure i promocionar l’esport de la neu i tot el que el relaciona entre els més petits, hem de treballar més la base per fer un bon futur.
L’altre dia llegia que les escoles del Pirineu estan implementant l’assignatura d’esquí com a obligatòria, són aquests tipus de mesures que ens ajuden a fer créixer el nombre d’esquiadors. O per exemple, crear la pista d’esquí a Barcelona, per tal d’apropar l’esquí a la ciutat. Tot el que promogui els esports d’hivern ens convé i crec que és aquí on s’ha de treballar més.
QÜESTIONS PERSONALS
Quina és la seva estació de referència o la que acostuma a visitar per anar a esquiar?
Grandvalira.
On i quan va aprendre a esquiar?
A la Molina als 10 anys.
Què detesta més: el vent o la boira?
La boira.
Un missatge final per als lectors del Diari de la neu
Gràcies a tots per permetre’ns continuar aquest somni!
Ivan Sanz Tusell
28 de novembre de 2014
Söll neix d’una inquietud personal. Per a mi una de les millors sensacions que pot viure un apassionat de l'esquí és el practicar aquest esport acompanyat de la seva família i fer-ho, a més, amb total comoditat i seguretat. És per això que, quan les meves filles van començar a esquiar, vaig buscar-los un equipament tècnic, còmode, adaptat a les necessitats de la seva edat i amb un disseny atractiu i no en vaig trobar cap que em satisfés.
Quan va ser això?
Era l'any 2002 i va néixer Söll, una marca especialitzada en roba d'esquí tècnica per a nens i nenes de 2 a 18 anys basada en dues premisses bàsiques: la innovació en disseny i materials, i una excel·lent relació qualitat-preu. Deu anys després, Söll és un projecte plenament consolidat i una referència en el món de l'skiwear infantil i juvenil gràcies al treball d'un gran equip de professionals i, sobretot, als nostres amics i clients.
En concret, quina és la vostra activitat?
Som uns apassionats de l'esquí i de l'outdoor, especialitzats en el disseny i la fabricació de roba d'esquí tècnica per a nens i adolescents.
Els nens són la nostra inspiració! Volem que es diverteixin i que gaudeixin de l'aire lliure sense preocupacions. Per això ens ocupem de la seva seguretat, el seu benestar i el seu confort creant peces tècniques d'alta qualitat i gran resistència amb dissenys elegants i plens de color.
Els nostres valors son l'esforç, la il·lusió, la diversió, els somnis, l'amistat, l'afany de superació, el respecte a la natura, la família i la felicitat.
Feu servir algun teixit en especial? Algun tipus de confecció en especial?
Tota la roba d’esquí de Söll està fabricada amb els materials i les tècniques més adequades per a garantir el confort i la comoditat en climes extrems amb la millor relació qualitat-preu.
Per això, a les peces exteriors utilitzem el nostre exclusiu teixit Sölltech. Un teixit elàstic, impermeable i transpirable format per 2 capes laminades amb una impermeabilitat de 20.000mm i una transpiració de 20.000gr / m2 / 24h. Els interiors els treballem Termolite Plus, un teixit amb una gran capacitat tèrmica i una composició 100% de polièster. Al cos l'utilitzem de 120gr i a les mànigues de 100gr, d'aquesta manera ens adaptem a les necessitats específiques de cada part del cos. El folre interior és 100% polièster.
A més, també cuidem fins a l'extrem els aspectes constructius i de confecció: mànigues preformades, butxaques exteriors escalfa-mans amb cremalleres impermeables, punys ajustables, faixes interiors anti-neu o costures termo-segellades, entre molts d'altres detalls, aporten al nostre equipament un rendiment tècnic òptim.
Qui són els vostres clients i quins són els canals de venda habituals? Internet, botigues...
Els nostres clients són esportistes apassionats per la neu. Són molt joves, però tant ells com els seus pares tenen molt clar el que volen: peces tècniques, lleugeres, confortables, resistents, molt atractives i que protegeixin realment del fred. Són pares que es preocupen perquè els seus fills vagin realment protegits. Un públic molt exigent però també molt agraït i fidel.
Són particulars i clubs d'esquí, tant del nostre país com de l'estranger i venem a través de diferents botigues especialitzades i de la nostra botiga on-line.
Quin és actualment el producte que més s’està venent?
El nostre producte estrella són les capes exteriors: pantalons i jaquetes. És el producte que més ens diferencia i defineix i pel què som més coneguts.
Tot i això, un cop els clients ens descobreixen per les peces exteriors i coneixen les qualitats amb que treballem, s'interessen també per les segones capes i per la roba interior tèrmica, de manera que són cada cop més els que s'equipen totalment amb Söll gaudint de tots els avantatges del nostre sistema de capes.
Com està el mercat actualment?
Exigent! En pocs anys el client s'ha format i tecnificat molt i cada cop entén més i exigeix més, tant pel que fa al rendiment com a la relació qualitat-preu. Això, sumat als efectes de la crisi i als canvis en els hàbits de consum, fa que les compres siguin més madurades i estudiades.
En certa manera és un mercat més difícil, però a l'hora és un mercat que afavoreix molt a fabricants que, com nosaltres, s'especialitzen molt. Ens agraden els clients exigents perquè saben valorar-nos i, a més, ens ajuden molt a millorar temporada rere temporada.
Cada quan temps s’ha de canviar un un equip d’esquí?
Les peces de Söll estan dissenyades i fabricades per a durar i mantenir les seves qualitats tèrmiques i aïllants durant tota la vida útil, de manera que només cal renovar-les quan es fan petites, aproximadament cada 2 temporades per a nens i adolescents tot i que dependrà, evidentment, del seu ritme de creixement.
Sovint es diu que el material d’esquí és car: roba, botes, esquís, forfets... Què en pensa?
Tot val diners, i el material d'esquí també. Ara bé, depèn molt de l'ús que se'n faci i el rendiment que se'n tregui: si es cuida bé, el material pot durar força temps i fins i tot passar d'un nen a un altre, a més, no és el mateix fer una única esquiada amb un equip que utilitzar-lo cada cap de setmana.
Crec que s'ha d'entendre més com una inversió que com una despesa i valorar fins a quin punt s'amortitza per a decidir si és car o barat, això dependrà de cada família i els ajudarà a decidir quina gamma és la que s'adapta més a les seves necessitats.
El que sí és indiscutible és que el material tècnic compleix cada dia més funcions i estàndards de qualitat i incorpora més funcionalitats a un preu que, fins fa poc, hauria estat impensable.
Què s’hauria de fer per incrementar el nombre d’esquiadors?
No hi ha una única solució. El que és molt interessant és promoure i promocionar l’esport de la neu i tot el que el relaciona entre els més petits, hem de treballar més la base per fer un bon futur.
L’altre dia llegia que les escoles del Pirineu estan implementant l’assignatura d’esquí com a obligatòria, són aquests tipus de mesures que ens ajuden a fer créixer el nombre d’esquiadors. O per exemple, crear la pista d’esquí a Barcelona, per tal d’apropar l’esquí a la ciutat. Tot el que promogui els esports d’hivern ens convé i crec que és aquí on s’ha de treballar més.
QÜESTIONS PERSONALS
Quina és la seva estació de referència o la que acostuma a visitar per anar a esquiar?
Grandvalira.
On i quan va aprendre a esquiar?
A la Molina als 10 anys.
Què detesta més: el vent o la boira?
La boira.
Un missatge final per als lectors del Diari de la neu
Gràcies a tots per permetre’ns continuar aquest somni!
Ivan Sanz Tusell
28 de novembre de 2014