Entrevistes

"Quan vaig arribar a Puigbalador em va agradar l'entusiasme de tothom per aquesta estació"

Eva Martínez Responsable de comunicació a Puigbalador

Eva Martínez, Responsable de comunicació a Puig Balador (Puyvalador)
Eva Martínez, Responsable de comunicació a Puig Balador (Puyvalador)
Eva, des de quan treballes Puigbalador?
Hi treballo des de la temporada passada, aquest any serà la meva segona.

A què et dedicaves abans d'arribar aquí?
Vaig acabar els meus estudis de comerç internacional com a diplomada tècnica superior ara fa tres anys. Després vaig fer una llicència professional en organització d'esdeveniments i per acabar un màster en administració en turisme. La meva primera feina va ser començar treballant de dependenta en un estanc de tabac a la Jonquera. També he treballat de cambrera per pagar els meus estudis. He estat treballant en hotels i residències de vacances, però el que m'ha agradat més ha estat treballar per associacions, organitzant i desenvolupant projectes.

Doncs explica'ns com, sent veïna de la Jonquera, vas arribar a aquí?
Vaig néixer a la Jonquera, i la meva família pel costat del meu pare segueix vivint allà, però ens en vam anar a viure a França ja fa temps i vaig fer els meus estudis a França. Treballar a prop de la frontera em va bé. Des que sóc petita els meus pares m'han portat al Pirineu, i la veritat és que la vida aquí m'agrada molt. No tothom té la sort de viure cada dia gaudint d'aquest paisatge.
Vaig arribar aquí perquè vaig veure publicada una oferta de treball a les xarxes socials de Puigbalador, m'hi vaig presentar i em van acceptar. Quan vaig arribar aquí em va agradar l'entusiasme de tothom per aquesta estació: els seus empleats, els qui la dirigeixen, els comerciants de la zona i l'associació de l'estació.

Portes el departament de comunicació de l'estació. En què consisteix la feina?
Bé, la situació de l'estació no em permet tenir un pressupost molt gran per a aquesta tasca i l'interessant aquí és organitzar projectes de comunicació amb pocs recursos. D'aquesta manera vaig desenvolupant col·laboracions amb diversos actors. Utilitzo bastant les xarxes socials i el web per fer màrqueting. També m'ocupo d'organitzar les animacions durant l'hivern, o sigui, que no només faig de comunicació; aquí has de ser versàtil.

En general, us tracten bé els mitjans de comunicació? A quin costat de la frontera ho fan millor?
En general tenim bones relacions amb tots els mitjans de comunicació i tenim fixades algunes col·laboracions que ens permeten comunicar regularment al llarg de la temporada a ràdios, diaris i revistes.
Penso que la comunicació es fa de diferent manera: a Espanya les informacions es transmeten més fàcilment per la web i per contra a França és fa més feina per la ràdio o per les revistes.

També te'n cuides de les xarxes socials de l'estació, oi?
Sí, sóc qui fa tots els posts Facebook, Instagram i Twitter, és un treball que es fa cada dia.

A més de ser la responsable de comunicació, explicaves que aquí cal ser versàtil. Tinc entès que fas feines d'administració i de caixera venent forfets...
Sí, faig una mica de tot, però això és precisament el més interessant de treballar aquí. Veus l'estació una mica des de cada posició, i així és més fàcil de proposar coses quan es coneix la realitat sobre el terreny i en contacte directe amb el client.

En quines situacions t'has trobat a l'hora de Vendre forfets? Sempre hi deu haver algun client que deu deixar anar alguna queixa...
És quan la temporada comença que estic sovint a les caixes. La veritat és que la majoria dels clients són molt simpàtics però pot passar que un no estigui content perquè no ha vist l'estat d'obertura de les pistes o perquè està buscant la millor tarifa i no ha vist l'estrelleta que t'indica les condicions i això pot provocar confusions. Però de moment no he vist cap escàndol davant les caixes!

Us trobeu amb gaires clients que volen fer passar un adult per infantil per així pagar menys?
Pot passar. Sí, tot sovint passa. Hi ha clients que busquen una tarifa reduïda però no tenen cap justificatiu. No podem deixar-ho passar perquè sinó, a aquest ritme, no hi guanyaríem res. Intentar, poden, però penso que tenim preus raonables i ofertes que poden satisfer a tothom sense fer descomptes suplementaris.

A l'estiu també treballes a Puigbalador o fas alguna altra cosa?
Treballo aquí de setembre a abril. Durant l'estiu treball torno a fer de cambrera o recepcionista, el cas és que s'ha de seguir treballant. Potser sí que trobi una feina més interessant per a l'estiu que ve, però el cert és que amb els treballs de temporada que es fan a l'estiu es fa difícil trobar una feina amb responsabilitats com la que faig l'hivern.

QÜESTIONS PERSONALS

El millor i el Pitjor de la teva feina?

El millor penso que és treballar amb l'ambient que hi ha a Puyvalador. Encara hi ha la cordialitat. Però el pitjor ? No ho sé! Pot ser que sigui, a vegades, treballar amb pocs mitjans, però és el que ho fa interessant.

Quan i a on vas aprendre a esquiar?
M'imagino que tenia 4 anys. Al principi em pujaven a pistes a les espatlles dels meus cosins, o els meus oncles, fins que vaig poder calçar-me uns esquís.

La teva pista o racó preferit a Puigbalador?
És una pregunta difícil! M'agraden moltes. La verda "la Grand Tetra", per la vista que ens ofereix, la blava "les Marmottes", perquè és ampla i molt agradable, i la vermella de "Ginèvre", per la vista, els arbres, l'amplada. M'ho passo força bé per la estació, ha ha!

Què et molesta més per esquiar: el vent o la boira?
Penso que la boira. No és molt agradable no veure a on baixes i és molt perillós. Prefereixo cobrir-me bé i que faci vent que no el fet de no poder veure per on esquio.

Un missatge final per als lectors?
El cert és que no fa massa temps que conec Puig Balador, però m'he enamorat d'aquest lloc i de la gent que ho fa viure i funcionar. Si no ho coneixeu, és un lloc a descobrir, tant per l'ambient com per les seves pistes. També pels seus fora de pistes, que ofereix possibilitats molt interessants per a tots els nivells.
Publicitat






Edició en paper


Editorial