Notícia

Andorra es posiciona com a destí per a l'esquí forapista amb tres rutes guiades

Autor/a: Vallnord
Neu verge, trams d’obstacles i salts, pendents de vertigen i zones boscoses són alguns dels escenaris on es podrà gaudir d’aquest esport de forma segura i controlada. Si el que us apassiona són els esports extrems i l’aventura, les estacions de Grandvalira i Vallnord posen a disposició diverses àrees per practicar el freeride (forapista) a Andorra.

Amb motiu de la celebració del Freeride World Tour aquesta setmana passada, l'oficina de turisme d'Andorra convida els esquiadors a descobrir les diferents rutes de forapista que ofereix el Principat. Són  3 rutes per a tots els nivells. A més, a l’aplicació mòbil Turisme Actiu hi trobareu tots els itineraris de freeride amb la descripció i el recorregut corresponents; una eina gratuïta que funciona sense connexió a internet i que s’actualitza constantment. Ideal per als amants del forapista.

Pic de l’Hortell - Nivell fàcil

Un recorregut perfecte per a principiants. Es tracta d’un itinerari de nivell fàcil, situat a l’estació d’esquí de Vallnord, al sector d’Arcalís.
Punt de sortida: en primer lloc, haurem de pujar al teleesquí que surt de la base de l’estació fins a la cota 2.100 m. Des d’allà, remuntarem per la zona boscosa fins trobar el llom del Pic de l’Hortell, direcció sud-est. Al cap d’uns 40 minuts ens trobarem prop del cim de l’Hortell, situat a 2.560m.
Descens: podem començar el descens a uns quants centenars de metres per sota del pic. Baixarem pel mateix llom, on ens trobarem amb un primer corredor de pas estret a la part intermèdia, força tècnic. Si seguim baixant pel llom toparem amb el segon corredor, més ample, no tan tècnic i amb menys pendent (al voltant dels40°). Ambdós corredors desemboquen al mateix pla, que ens porta fins al riu de Tristaina i al berenador d’Econdina, on haurem de comptar amb un cotxe que ens torni a l’estació.
Desnivell de la baixada: 35-45°

Pic de Tristaina - Nivell moderat
El descens del pic de Tristaina és un recorregut de nivell moderat que es troba a la zona d’Arcalís, a l’estació de Vallnord.
Punt de sortida: al pàrquing de l’estació d’Arcalís agafarem el telecadira La Balma i baixarem per la pista que duu el mateix nom. Abans d’arribar a l’encreuament de pistes amb La Canaleta, abandonarem la pista direcció nord-est cap al riu, a la cota 2.240m, des d’on veurem un collet en direcció als estanys de Tristaina. Des d’allà remuntarem fins al primer estany. Després, passarem el segon per la dreta fins arribar al collet de Tristaina i remuntarem per la cresta fins al pic situat a 2.879m.
Descens: trobarem un primer tram força inclinat i tècnic, amb uns 45-50° d’inclinació, i una forta exposició durant 50m. Seguidament, entrarem a la canal pròpiament dita, on el pendent es fa més suau (45°) i presenta una exposició menor, fet que ens permetrà uns girs més amples per tal d’encarar la part final amb més fluïdesa.

Bony d’Envalira- Nivell alt
El descens del Bony d’Envalira, ubicat a l’estació de Grandvalira, és un recorregut difícil.
Punt de sortida: l’itinerari es troba al domini esquiable de Grandvalira, al sector de Grau Roig. Des del mateix sector pujarem pel telecadira Coma Blanca i, després, agafarem el teleesquí Coma III. Un cop dalt, baixarem per la pista blava, on trobarem un llac artificial i una caseta. Ens aproparem fins al peu de les canals i remuntarem amb grampons i piolet per qualsevol de les dues canals.
Descens: el descens es pot fer per dos corredors. Recomanem el segon, ja que és més directe i molt més estètic. L’entrada és més còmoda, atèsque no presenta obstacles de roca. La sortida de les dues canals ens torna a la mateixa pista blava que ens porta de nou a Grau Roig.
Desnivell de la baixada: 45-50° d’inclinació.

Per a més informació:
App «Turisme Actiu» disponible per iOS i Android.