Notícia

Pal i Arinsal acceleren en el projecte d'unió per pista d'esquí

Actualment ja estan unides per un telefèric però ara es vol fer una unió per pista d'esquí

esquiador,arinsal,pal
Una esquiador observa Pal des d'Arinsal Autor/a: Diaridelaneu.cat
La connexió entre els sectors de Pal i d'Arinsal a través d'una pista d'esquí, i no només per telefèric com fins ara, forma part d'un vell projecte que ha de permetre que aquestes dues estacions afrontin el futur amb dos objectius molt clars: fer-les atractives per als esquiadors i a la vegada fer-ne un model de negoci amb beneficis. L'objectiu final és que es pugui baixar esquiant des de l'Alt del Port Negre, a Arinsal, fins a Setúria o al Coll de la Botella. La unió física per pista requereix una inversió quantiosa per tractar-se d'un terreny d'orografia complicada i encarada a sud.


vallnord-pal-arinsal-telefericActualment la unió entre Pal i Arinsal es pot fer via telefèric (Foto: arxiu).

El comú de la Massana, propietari al 100% de les estacions d'esquí de Pal i Arinsal a través de la societat EMAP, preveu impulsar al llarg del 2021 l’entrada de capital privat a la societat esmentada. Així ho ha declarat avui la cònsol major de la parròquia, Olga Molné, al digital andorrà Altaveu.com.

Segons aquest digital, per la Cònsol Major l'entrada de capital privat serà fonamental per realitzar un seguit d'inversions que han de garantir que Pal i Arinsal continuïn sent atractives. I nonmés atractives per als esquiadors, sinó que igual d'important es que generin beneficis prou importants per seduir al final de cada exercici als inversors.

Una d'aquestes inversions passa per la unió per pistes i remuntadors de les dues estacions, que actualment només estan unides via telefèric. El cost d'aquesta unió per pista d'esquí, a més de remuntador, és d'aproximadament 30 milions d’euros.

Unió per pista complicada

De fet, aquesta connexió entre els sectors de Pal i d'Arinsal a través d'una pista d'esquí, i no només per telefèric com fins ara, forma part d'un vell projecte que ha de permetre que aquestes dues estacions afrontin el futur amb dos objectius molt clars: fer-les atractives per als esquiadors i a la vegada fer-ne un model de negoci amb beneficis per als seus accionistes.

En declaracions al digital, Olga Moné recorda que actualment EMAP funciona i genera beneficis, però són guanys insuficients per afrontar les inversions que han de fer de Pal i Arinsal una estació més competitiva i atractiva. Aquestes inversions s'hauran d'afrontar, doncs, amb l'ajut de capital privat que entri a la societat EMAP.

L'objectiu final és que es pugui baixar esquiant des de l'Alt del Port Negre, a Arinsal, fins a Setúria o al Coll de la Botella. La unió física per pista requereix una inversió quantiosa per tres motius: es tracta d'un terreny d'orografia complicada, és encarat a sud i la pista ha de ser esquiable per a la majoria de practicants. O sigui, el que en l'argot del sector es coneix com a pista comercial. A la pràctica suposarà, també, una ampliació del domini esquiable.

El procés per fer entrar capital privat a EMAP

Es calcula que el capital d'ampliació serà de prop de 30 milions d'euros, amb els quals es podrà finançar l'adequació d'una pista blava, la corresponent xarxa de producció de neu i un nou telecadira.

Per seduir aquest capital privat es presentarà al llarg de 2021 un pla d'inversions en infraestructures i el pla de negoci. Després, es farà un concurs públic per seleccionar la millor oferta a l'entrada d'aquest capital privat, tot i que el comú vol mantenir el control de la societat.

Comentaris


No hi ha cap comentari
 

Opinions

Més opinions

Entrevista





giny

Les més llegides

Edició en paper


Editorial

Enquesta

La nostra enquesta: com en dieu al dibuix que deixa el trepitjat de pistes?


70%


11%


11%


7%

27 vots