Notícia
Un tercer carril reversible entre Baqueira i Vielha?
Durant uns trenta dies de la temporada d'esquí hi poden arribar a circular 15.000 vehicles
El Conseller Damià Calvet preveu que la redacció del projecte d'un tercer carril entre Vielha i Vaquèira comenci en uns tres mesos. Uns 5.000 vehicles de mitjana circulen pel tram aranès de la C-28 i durant trenta dies d'esquí uns 15.000
El conseller de Territori, Damià Calvet, ha explicat que el Pla de Mobilitat de la C-28 apunta com a solució als problemes de mobilitat entre Vielha i Vaquèira un tercer carril reversible. Per aquest tram de carretera hi circulen uns 5.000 vehicles de mitjana i amb unes puntes de trànsit de més de 15.000 vehicles durant uns trenta dies de la temporada d'esquí. El conseller ha dit que ara caldrà presentar l'estudi al territori i que les institucions araneses i els seus habitants puguin opinar, i així, de manera immediata -uns tres mesos- poder començar a redactar els projectes. En tractar-se d'un tercer carril que només entraria en funcionament pocs dies a l'any, la resta de temps s'estudiarà convertir-lo en una via verda.
El conseller ha dit que la solució del tercer carril és fàcil d'executar en la major part del tram -uns 14 quilòmetres- i ha destacat el tram del poble d'Arties com a punt complex per trobar una solució.
El síndic d'Aran, Francès Boya, ha valorat positivament la proposta del tercer carril i ha destacat que es tractaria d'un "carril ambientalment sostenible". Per Boya l'important és passar aquest informe a projecte i anar acotant quins elements són els més adequats per a cada punt per solucionar el problema de la mobilitat a la C-28 durant la temporada d'esquí.
El conseller ha dit que la solució del tercer carril és fàcil d'executar en la major part del tram -uns 14 quilòmetres- i ha destacat el tram del poble d'Arties com a punt complex per trobar una solució.
El síndic d'Aran, Francès Boya, ha valorat positivament la proposta del tercer carril i ha destacat que es tractaria d'un "carril ambientalment sostenible". Per Boya l'important és passar aquest informe a projecte i anar acotant quins elements són els més adequats per a cada punt per solucionar el problema de la mobilitat a la C-28 durant la temporada d'esquí.