Notícia

La jornada Interpirineus posa en valor la marca Pirineus

Entre els objectius, consolidar el Pirineu com una destinació turística del sud d'Europa

boi,taull,puig falco,snowboards
La jornada Interpirineus posa en valor la marca Pirineus Autor/a: M. R.
Avui s'ha celebrat la jornada Interpirineus, i s'ha fet de forma virtual, amb més de 180 participants. Entre les conclusions, la necessitat de posar en valor la marca Pirineus i consolidar el Pirineu com una destinació turística del sud d'Europa.

jornada-virtual-interpirineus
Avui s'ha celebrat la jornada Interpirineus, i s'ha fet de forma virtual, amb més de 180 participants (Captura vídeo jornada).

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha participat avui en les Jornades InterPirineus, que s’han celebrat aquest matí de forma virtual amb la participació d’uns 180 representants d’empreses i entitats turístiques dels Pirineus catalans, entre els quals un centenar de representants de les comarques del Pirineu de Lleida. "L’objectiu de la trobada, que se celebra anualment organitzada per la marca Pirineus, és fomentar la interrelació entre empreses​ de la mateixa destinació, compartir l'estratègia promocional i facilitar informació de les últimes tendències". En la presentació de la jornada s’ha destacat la força de la marca Pirineus i la necessitat de continuar treballant de manera conjunta el sector privat i les administracions públiques per seguir afegint-hi valor. També s’han subratllat alguns dels valors associats a la destinació, com ara la natura i les activitats en espais oberts i de seguretat sanitària en l’actual context de pandèmia.
 
La vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, ha participat en l’acte d’inauguració de la jornada, que ha comptat també amb la participació del director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font; el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font; el director de l’Institut de l’Alt Pirineu i Aran, Pere Porta, i els directors dels patronats de turisme de la Costa Brava-Girona, de la Diputació de Barcelona i de Torisme Val d’Aran.

Rosa Pujol ha posat de manifest la importància d’aquestes jornades com a conseqüència de la pandèmia de la Covid-19, que “està obligant tot el sector turístic, els agents públics i privats, a reformular-nos, innovar, implantar fórmules imaginatives i buscar constantment noves eines i recursos que garanteixin la supervivència i el creixement de l’activitat turística al nostre país”. Aquestes jornades, ha dit, “són, ara més que mai, una oportunitat única per poder compartir tot aquest treball ingent que hem estat fent en pro d’un objectiu comú: consolidar el Pirineu català com una destinació turística única al sud d’Europa”.

Rosa Pujol també s’ha referit al bon comportament que ha tingut el sector turístic del Pirineu de Lleida durant aquest estiu, que ha estat superior als d’anys anteriors, “amb una oferta plenament segura, sostenible, de proximitat, àmplia, variada, plenament desestacionalitzada, adaptada a les necessitats i als interessos de tots els nostres visitants, amb uns espais naturals i patrimonials, i amb una gastronomia autèntica i reconeguda internacionalment”. Pujol s’ha mostrat convençuda que de cara a la propera temporada d’hivern, que es presenta incerta i plena de reptes, “sabrem trobar les sinergies necessàries entre tots els agents del territori per tornar a oferir als nostres visitants allò que ha estat senyal d’identitat dels Pirineus: una oferta turística única, de primer nivell i referent”.

Per la seva banda, David Font ha explicat que “que per a nosaltres el programa Pirineus és realment un espai de creació de xarxa en el qual no només ens sentim part d’aquesta marca, sinó que també en els moments actuals fem pinya per poder sortir-nos plegats d’aquesta situació complexa que viu el nostre sector turístic a Catalunya”. Amb jornades com aquesta, ha assegurat, “hem de poder seguir compartint neguits, propostes i projectar-nos de cara al futur en un entorn únic, idíl·lic i que realment ens situa al món”. En aquest sentit ha afirmat que “avui també és el moment de posar sobre la taula possibles iniciatives que ens permetin actuar d’una manera més conjunta i compartida en el marc de l’entorn Pirineus, com hem estat capaços de fer en aquests mesos de pandèmia amb els patronats de turisme, FGC i IDAPA”.

David Font també ha afirmat que “la jornada és un punt de trobada de referència per a tot el territori Pirineus en què el sector públic i privat poden compartir reflexions, estratègies i mirades de futur per tirar endavant” i ha subratllat tres aspectes: 1.- La força de la marca reconeguda internacionalment que ens permet diferenciar-nos com una destinació única i fer-ho d’una manera cooperada des de l’any 2003. 2.- Els Pirineus són una part clau de la destinació de Catalunya. 3.- La visualització que tenen els diferents mercats emissors del que són els Pirineus de Catalunya.
 
Les estacions d’esquí de FGC tenen tot a punt per obrir des de l’1 de novembre

En el seu torn de paraula, Ricard Font, president de Ferrocarrils de Catalunya, ha explicat que “sempre hem mirat de ser els socis del territori” i poder col·laborar i cooperar mitjançant les estacions de muntanya que gestionen per al desenvolupament econòmic del territori i la fixació de la seva gent. Actualment FGC administra 6 estacions de muntanya, amb la incorporació recent de Boí Taüll i amb unes 3.000 famílies que viuen dels complexos d’esquí.

Per aquest motiu ha anunciat que des de l’1 de novembre Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya té preparades per obrir totes les estacions d’esquí que gestiona i ha explicat que “esperem que les restriccions de mobilitat per causa de la pandèmia es puguin anar reduint i puguem obrir com més aviat millor davant les previsions que tenim de l’arribada de precipitacions i del fred, que ens permetrà treballar en la producció de neu”.

port-aine-parc-ludic
Imatge d'arxiu de Port Ainé (Foto: Skipallars).

Per la seva banda, Marisol Ariño, directora de Torisme Val d’Aran, ha destacat que la marca Pirineus “és la més potent que tenim als nostres territoris” i aquest estiu “hem vist com la gent ha adoptat els valors que oferim de natura, espais oberts, identitat i autenticitat. Creiem que aquests valors i aquesta demanda han vingut per quedar-s’hi”.

Eixos estratègics de la jornada

Una vegada finalitzada la presentació ha començat la jornada tècnica, amb un repàs de les principals accions que ha dut a terme la marca Pirineus durant l’any 2019. Tot seguit hi ha hagut diferents intervencions que han tingut com a fil conductor tres eixos bàsics: 1.- Intel·ligència de mercats, dades estadístiques i tendències.  2.- Principals eixos estratègics del programa Pirineus de cara al 2021: A. Estratègia, B.-Mercats prioritaris, C.-Continguts i competitivitat digital, D.-Comunitat, E.Accions, F.-Producte 3.- Debat amb els operadors locals. Amb les agències receptives del territori s’ha tractat sobre quin valor afegit aporten els operadors locals i sobre quins aspectes clau poden ajudar a millorar la competitivitat de la destinació a escala internacional.

Treball conjunt des de l’any 2003

Les Jornades Inter-Pirineus, organitzades pel programa Pirineus, del qual forma part el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, s’han convertit en un espai de trobada entre les empreses que desenvolupen les seves activitats en aquest territori, tot creant un espai comú de treball i de debat i facilitant, així, el contacte entre elles.

Des de l’any 2003, aquest programa de treball potencia tots els recursos i productes existents des d’una visió transversal. L’oferta comprèn experiències realitzables durant tot l'any, ja siguin de turisme actiu i natura (senderisme, BTT, multiaventura, estacions d’esquí i muntanya...) com aquelles que tenen a veure amb el patrimoni material i immaterial (cultura, gastronomia, festes populars, festivitats...).

El programa Pirineus és fruit d’un conveni de col·laboració entre l’Agència Catalana de Turisme, l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), els patronats de turisme de la Diputació de Lleida, Costa Brava-Girona i la Diputació de Barcelona, el Conselh Generau d’Aran,  Turisme de Barcelona, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, i té el suport dels onze consells comarcals de la demarcació de Lleida.
 

Comentaris


No hi ha cap comentari
 

Editorial


Opinions

Més opinions

giny

Edició en paper


giny

giny