Notícia

1 de febrer, la data que neguiteja el sector de la neu

La data sospitosa com de possible tancament va ser esmentada ahir pel conseller Tremosa

conseller,boi taull
El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, acompanyat de la delegada del Govern de la Generalitat a l’Alt Pirineu i l’Aran, Rosa Amoròs, i del director dels Serveis Territorials del Departament a Lleida, Ramon Alturo, va visitar ahir matí l’esta Autor/a: ACN
Una de freda i una de calenta. Ahir el conseller Tremosa, titular d’Empresa i Coneixement, va donar esperances al sector en esmentar el possible inici de l'esquí escolar. Però també va deixar anar una data sospitosa: l'1 de febrer. Serà aquesta la data de tancament de les estacions al Pirineu català?


El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, acompanyat de la delegada del Govern de la Generalitat a l’Alt Pirineu i l’Aran, Rosa Amoròs, i del director dels Serveis Territorials del Departament a Lleida, Ramon Alturo, va visitar ahir matí l’estació d’esquí de Boí Taüll.

I en va deixar una de freda i una de calenta. D'una banda titular d’Empresa i Coneixement va donar esperances, esmentant el possible inici de l'esquí escolar, el qual s'iniciaria a finals de gener. Però també va deixar anar una data sospitosa i que, en certa manera, es contradiu amb l'inici de la campanya escolar. Va esmentar l'1 de febrer com una data sospitosa, o potser merament especulativa, per al possible tancament en agenda a les estacions d'esquí públiques. Serà aquesta, doncs, la data de tancament de la temporada de neu a les estacions que depenen de la Generalitat de Catalunya al Pirineu? Si fos així voldria dir que la campanya de l'esquí escolar amb prou feina tindria cinc o deu dies de durada. Són dates que no es contradiuen del tot però que convertirien la campanya escolar de l'hivern 2021 en un vist i no vist.

A la mateixa visita el conseller va destacar que “la gestió modèlica de l’estació d’esquí demostra que es possible combinar mesures restrictives amb un fil d’activitat econòmica”. Tremosa va insistir a dir que "la Generalitat ha treballat per combinar mesures restrictives que controlin la pandèmia juntament amb el manteniment d’un fil d’activitat econòmica que salvi de la desaparició de sectors econòmics bàsics”. Tremosa va assegurar que “si deixem que les empreses morin, després no podran reflotar”. També va destacar el protocol que ha posat en marxa Boí Taüll per controlar els aforaments i mantenir la seguretat a les seves instal·lacions.

Durant la seva intervenció, Tremosa va anunciar que “estem valorant amb les autoritats sanitàries passar de confinament municipal a comarcal” (veure enllaç) i en aquest sentit va assegurar que “abans de finals de mes intentarem relaxar una mica aquestes mesures de dilluns a divendres sempre i quan acompanyin les dades epidemiològiques i així ho determini l’autoritat sanitària”. Però també va deixar a anar una data que té a tot el sector de la neu amb el neguit de què va voler dir exactament. “Si les estacions d’esquí a l’1 de febrer estan com ara, moltes tancaran, i hem d’intentar salvar el màxim d’activitat empresarial”, va explicar. Un cop més, una de freda i una de calenta en una frase que ben mirat donava esperança i neguit a parts iguals.

Comentaris


No hi ha cap comentari
 






giny













Editorial

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny