Notícia

Barrabés Esquí i Muntanya, en una prova pilot del comerç barceloní

Un dispositiu permet analitzar i optimitzar els diferents punts de la botiga i un altre recull i analitza la informació sobre l'experiència dels clients

barrabes,botiga
Botiga de Barrabés a l'Eixample de Barcelona Autor/a: Compra Eixample
L'Ajuntament de Barcelona impulsa una prova pilot per digitalitzar els comerços i "millorar l'experiència de compra". La inversió inicial és de 150.000 euros i el consistori preveu escalar el model a 2.500 botigues en dos anys.


L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa el projecte pilot BCNRetailLab per digitalitzar els comerços de proximitat i "millorar l'experiència de compra" dels clients. "L'objectiu és adaptar el món del comerç a la revolució tecnològica", ha assegurat el primer tinent d'alcalde del consistori, Jaume Collboni. El programa inclou la instal·lació de pantalles interactives en quatre comerços de l'Eixample - Flors Navarro, Barrabés, Crearte Styling i Crois Croissant Gourmet –, així com sensors o mecanismes per controlar l'aforament. La inversió inicial és de 150.000 euros i l'objectiu és validar el model i escalar-lo a 2.500 botigues de la ciutat en dos anys.

La finalitat del projecte és contribuir a "preservar" el comerç de proximitat a través de les noves tecnologies. Per aquest motiu, la prova inclou la instal·lació de pantalles interactives amb càmeres incorporades que permeten obtenir informació sobre el perfil dels clients i les seves preferències.

"L'objectiu és ser capaços de portar el coneixement dels clients al petit comerç", ha assegurat el president del Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno), Ramon Barrera. El BCNRetailLab pretén instal·lar tecnologia a les botigues de manera que es puguin "conèixer i explotar" dades, així com aplicar intel·ligència artificial per conèixer les preferències dels clients.

L'objectiu final és fidelitzar i atraure nous clients a través de la millora de l'experiència de compra. A través d'aquest projecte, l'Ajuntament de Barcelona pretén demostrar que la introducció de la tecnologia té un impacte directe i positiu en els negocis. Un cop validat el model, el consistori preveu escalar-lo a 2.500 botigues en dos anys.

Aquesta prova pilot ha suposat una inversió total de 150.000 euros, finançats a parts iguals pel consistori i per CTecno. El projecte forma part del Pla de Digitalització del Comerç de Barcelona, que l'ajuntament va posar en marxa amb l'inici de la pandèmia per disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comerç presencial.

"L'Ajuntament de Barcelona estem immersos en un procés de suport al comerç de la ciutat perquè sigui competitiu davant les grans plataformes de comerç electrònic, que correm el risc que arrasin amb el teixit comercial", ha assegurat Collboni.

D'entrada, la prova pilot s'ha aplicat a Flors Navarro, Barrabés Esquí i Muntanya, Crearte Styling i Crois Croissant Gourmet. "És un projecte 100% Barcelona, perquè la tecnologia, la creació, la conceptualització i les botigues que hi participen són totes de Barcelona", ha afegit el primer tinent d'alcalde.

Barrabés Esquí i Muntanya

A Barrabés Esquí i Muntanya s'ha implementat una tecnologia per al control de l'ocupació, així com pantalles que permeten als treballadors accedir a les característiques del producte des de diferents punts de la botiga. Un dispositiu permet analitzar i optimitzar els diferents punts de la botiga i un altre recull i analitza la informació sobre l'experiència dels clients.

Les solucions tecnològiques s'han començat a dur a terme amb Beabloo, una empresa incubada al Barcelona Activa, sense cost per als comerços i sense guanys per a la companyia en la fase pilot.

Dependent dels resultats d'aquesta prova, el projecte es podrà extrapolar a altres districtes i llançar promocions creuades entre comerços. El juliol de 2021 es valorarà l'impacte de les solucions implementades a les quatre botigues i s'analitzaran els resultats basats en consumicions reals.

 

Comentaris


No hi ha cap comentari
 

Editorial


Opinions

Més opinions

giny

Edició en paper


giny

giny