Notícia

Les connexions amb Madrid, la solució viable per a l'aeroport La Seu-Andorra

La consultoria The Route Hunters creu que els enllaços amb Mallorca, Londres i París també portarien un volum de passatgers importants

Aeroport,andorra-laseu
Pla general de l'avió de verificació de vol aproximant-se a la pista d'aterratge de l'aeroport d'Andorra - la Seu d'Urgell Autor/a: ACN
Els vols entre l'aeroport d'Andorra-la Seu i del de Madrid serien els més viables, segons un informe que ha elaborat la consultoria The Route Hunters, que assessora el govern andorrà. El mateix document afegeix que els enllaços amb Mallorca, Londres i París, i més endavant amb Lisboa i Porto, també portarien un volum de passatgers important al Pirineu.


L'informe considera que l'aeroport s'ha de vincular amb línies regionals

La consultoria The Route Hunters, especialitzada en la creació de noves rutes aèries i que assessora el govern d'Andorra, ha elaborat un informe on es conclou que els vols a Madrid des de l'aeroport de la Seu d'Urgell serien els més rendibles i que, possiblement, aquests serien els primers que es posarien en marxa a la infraestructura pirinenca. El document també considera que Mallorca, Londres i París, i en un futur més llunyà Lisboa i Porto, serien destinacions que generarien un volum de passatgers important, tot i que de manera estacional. En aquest sentit, es determina que només algunes rutes serien viables a l'hivern. Mentre, es veu "molt complicat" recuperar la ruta aèria que al seu dia hi havia amb Barcelona.

banner728x90diari

L'informe es va presentar ahir dijous durant un dinar col·loqui que es va fer després del XIIIè Cicle de l'Empresa Familiar Andorrana (EFA). Javier Suárez, soci d'aquesta consultoria, va ser l'encarregat de fer-ho, i va explicar que l'aeroport Andorra-la Seu "ha de vincular-se amb aerolínies regionals que disposin d'una bona distribució de vendes". Perquè segons va afegir, "no produeix els mateixos resultats una companyia com Vueling, amb una forta presència a Europa, una gran xarxa de connexions i sent molt potent en distribució, que una aerolínia amb menys capacitat de comercialització i que només opera entre una ciutat i una altra".

Suárez va destacar que és complex calcular el volum d'ingressos que generarien aquestes operatives perquè "no hi ha dades històriques" que puguin fer de referent, a diferència d'altres casos en què la informació "descriu molt bé el volum de persones que es mouen entre dues ciutats". El soci de The Route Hunters va detallar que estan fent "presentacions per a cada aerolínia i destinació" per donar-los informació i estudis amb els quals demostrar que, en cas de començar a operar des d'Andorra-la Seu, "obtindran el volum de passatgers i ingressos necessaris perquè l'operació sigui rendible".

Comentaris


No hi ha cap comentari
 




Editorial







giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny