Notícia
Com, quan i a quin cost la connexió Pal-Arinsal sense treure's els esquís?
La inversió supera els 36 milions d'euros i hauria d'estar enllestida al llarg de 2022
Pal i Arinsal podran iniciar el pla estratègic d'unió fisica per pistes i remuntadors. Això serà possible gràcies als acords de fusió i al pla d'inversions que ahir es va fer públic. La unió física per pista i remuntadors, sense treure's els esquís com succeeix actualment, requereix una inversió quantiosa per tractar-se d'un terreny d'orografia complicada, força pendent i encarat a sud.

Més de 36 milions d'euros per unir Pal i Arinsal amb esquís. Aquest serà el cost que tindrà el fet de desenvolupar el projecte de connexió esquiable entre Pal i Arinsal a través de dues noves pistes i nous remuntadors.
Actualment la unió es fa per telefèric, el que suposa que els esquiadors que volen accedir d'una estació a l'altra han de fer-ho descalçant-se els esquís. La connexió per pista d'esquí serà possible amb dues pistes, que segons avancen alguns mitjans de comunicació andorrans serà amb una pista blava i una vermella. El projecte preveu una xarxa d'innivació per als dos nous traçats. Segons el preacord que es va signar aquest diumenge i que ahir es va fer públic, la inversió s'hauria d'implementar al llarg de 2022.

La connexió entre els sectors de Pal i d'Arinsal a través d'una pista d'esquí, i no només per telefèric com fins ara, és una vella aspiració que forma part del pla director de les dues estacions. Es preveu que la unió física per pistes generi un creixement i volum important de flux d'esquiadors al sector Coll de la Botella i, per tant, es preveu reforçar els serveis de tota mena en aquesta zona de Pal.
Els reptes de la unío física
La unió per pistes i remuntadors entre Pal i Arinsal suposarà un repte important, ja que es tracta d'un vessant sud, amb una orografia complexa i susceptible de rebre allaus. Es preveuen, doncs, mesures de seguretat importants per a la prevenció d'allaus i protecció de les instal·lacions a construir i de les dues noves pistes.
En dades:
Com (remuntadors): com a mínim un remuntador unirà el coll de la Botella (o Setúria) amb la collada entre el Pic del Port Negre i Pic Alt de la Capa
Com (pistes): dues pistes, una blava i una vermella, amb xarxa d'innivació
Quan: al llarg del 2022
El cost: 36 milions d'euros
La unió per pistes i remuntadors entre Pal i Arinsal suposarà un repte important, ja que es tracta d'un vessant sud, amb una orografia complexa i susceptible de rebre allaus. Es preveuen, doncs, mesures de seguretat importants per a la prevenció d'allaus i protecció de les instal·lacions a construir i de les dues noves pistes.
En dades:
Com (remuntadors): com a mínim un remuntador unirà el coll de la Botella (o Setúria) amb la collada entre el Pic del Port Negre i Pic Alt de la Capa
Com (pistes): dues pistes, una blava i una vermella, amb xarxa d'innivació
Quan: al llarg del 2022
El cost: 36 milions d'euros