Notícia

La Molina, a punt per ser un nou referent per a l’esquí de velocitat

L’estació degana de l’Estat espanyol espera l’inici de la temporada amb la nova pista de Barcelona com a gran novetat

La Molina
L'estació fa una clara aposta per la sostenibilitat i la familiaritat Autor/a: FGC
Ubicada entre la Cerdanya, el Ripollès i el Berguedà, l’estació de muntanya de la Molina és una de les més antigues de l’Estat espanyol, però també una de les més modernitzades. Enguany encara una temporada carregada de novetats, d’entre les que en destaquen la rehabilitació de la pista Barcelona, que està en procés de ser homologada per la FIS. L’estació, però, no perd el tarannà de familiaritat i sostenibilitat que tant la caracteritza.


la-molina-esquiadora-toni-grasesEsquiant per La Molina (Foto: Toni Grases).

Tradició i modernitat coronades pel Parc Natural del Cadí-Moixeró, configurant un equipament d’hivern adaptat a les necessitats de tots els públics. Així podríem definir La Molina, l’estació degana dels esports d’hivern a l’Estat espanyol. I és que malgrat que l’any 1.943 va ser pionera, amb l’obertura del primer remuntador comercial, a data d’avui és una de les estacions amb els equipaments més actualitzats de tot el Pirineu. De fet, ja està a punt per inaugurar una temporada que ve carregada de novetats. Però anem a pams.

La Molina està situada entre les comarques de la Cerdanya, el Ripollès i el Berguedà, en ple Pirineu Oriental. La major part de l’estació està ubicada al terme municipal d’Alp, amb una cota mínima de 1.667 metres i una màxima de 2.537 (al Niu de l’Àliga). I l’estació voreja el Parc Natural del Cadí-Moixeró. 

Enguany disposarà d’un total de 71 quilòmetres esquiables repartits per 66 pistes d’esquí (6 negres, 22 vermelles, 18 blaves i 20 verdes). Però també inclourà molts altres serveis: 12 escoles d’esquí o snow, 2 parcs infantils, 2 snowparks, 4 estadis de competició, 5 punts de restauració, 7 aparcaments, i 2.495 places d’allotjament a la mateixa estació i 14.046 a la seva àrea d’influència.

El complex inclourà 6 pistes negres, 22 vermelles, 18 blaves i 20 verdes (Foto: Toni Grasses)

A més, els usuaris podran gaudir de tot un munt d’activitats que van molt més enllà de l’esquí i l’snow. Entre les més destacades, hi ha la pista de tubbing, el Fun Park, la tirolina, les rutes amb seagway o el parc d’aventura als arbres. A més, es manté la Ruta d’Interpretació de la Fauna, que és un sender circular que es pot fer amb raquetes de neu, o l’Escape Snow ‘Alerta Allau’, on els participants es converteixen en rescatadors i han de resoldre els enigmes per salvar les víctimes d’una allau.

Pilars i novetats
La Molina és una de les sis estacions de muntanya gestionades per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). I com a tal, es regeix pels quatre grans pilars de l’organisme: activisme per la sostenibilitat i el medi ambient, transformació digital de les estacions de muntanya, compromís amb el territori i amb els parcs naturals, i esport de competició i activitats saludables.

Però l’equipament alpenc destaca per la seva contribució a l’hora de posar els Pirineus sobre el mapa mundial de les destinacions de neu per a esportistes d’alt nivell. I precisament sobre aquest eix es basa una de les grans novetats d’enguany: la remodelació i adequació de la pista Barcelona. Tal com va avançar el Diari de la Neu, es tracta d’un traçat negre de 4,75 km amb un desnivell de 859 metres positius i un pendent màxim del 66% que uneix la cota més alta de l’estació, ubicada al Niu de l’Àguila (2.573 m), amb la base del telecabina Cadí-Moixeró (1.660 m).

Durant l’estiu, s’ha condicionat i adequat a les normes actuals de l’esquí i s’ha remodelat per fer-la més atractiva per al públic esquiador, tant pel que fa a l’oci com pel que fa a la competició. Entre les tasques que s’han dut a terme destaquen el condicionament del terreny, la col·locació de 73 innivadors per garantir la producció de neu, la instal·lació d’ancoratges per a màquines i paravents, la preparació de la pista per a competició i la incorporació de proteccions i mesures de seguretat. 
 
La pista Barcelona va formar part del domini esquiable de la Tosa des de l’any 1954 coincidint amb l’expansió de La Molina cap a la Tosa amb la construcció del Telecabina Puig d’Alp. A més, als anys 70 va ser escenari de diverses competicions. I ara està en procés de ser homologada per la FIS (Federació Internacional d’Esquí Alpí) com a pista de competició.

Les novetats estan pensades per a esquiadors de totes les edats (Foto: Oriol Molas)

Paral·lelament, aquesta temporada la Molina ha habilitat noves màquines de venda i recollida de forfets; un servei de consignes anuals (per a les persones amb forfet de temporada, que hi podran guardar quatre equipacions d’esquí i snow durant tot l’any); ha executat la restitució paisatgística de l’antic halfpipe de Torrent Negre; ha substituït els llums al·lògens per llums LED; ha instal·lat canviadors de bolquers per a nadons als seus serveis, i tindrà WiFi gratuït. A més, l’estació també ha comprat una màquina trepitjaneu i nous paravents, i ha col·locat sembres a diferents punts per afavorir la revegetació i així també millorar l’optimització de la neu.

Un dels dominis esquiables més grans dels Pirineus
Els esquiadors que visitin la Molina també poden esquiar pel domini Alp2500, que és un dels més grans dels Pirineus. Inclou les pistes de la Molina i de la veïna Masella, que es connecten a través de la Tossa d’Alp (on s’accedeix pel telecabina Cadí-Moixeró). En total, sumen 131 pistes i una àrea de 145 km de pistes per practicar l’esquí i el surf de neu, a part d’altres esports d’hivern. 

Imatge d’arxiu de la baixada nocturna del Niu

Per arribar-hi, els usuaris poden agafar el tren a qualsevol estació de la línia R3 i, amb el producte Skitren, adquirir conjuntament el bitllet d'anada i tornada amb tren i el forfet d'esquí d'un dia a la Molina. Amb aquesta opció, el trajecte amb tren es complementa amb un transfer de 10 minuts amb bus fins a peu de pistes.

Comentaris


No hi ha cap comentari
 


















Editorial

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny