Notícia

Irati Idiakez aconsegueix la primera medalla d'or de la història del snowboard paralímpic estatal

Avui s'ha celebrat la Dual Banked Slalom, una de les proves més espectaculars

Irati Idiakez aconsegueix la primera medalla d'or de la història del snowboard paralímpic estatal
Irati Idiakez aconsegueix la primera medalla d'or de la història del snowboard paralímpic estatal Autor/a: FIS Parasnowboard
Idiakez es confirma com una de les grans estrelles d'aquest esport, sumant avui la seva tercera medalla en aquests campionats. L'altíssim nivell en la pista i les emocions en la línia de meta caracteritzen la prova Dual Banked Slalom d'avui en els mundials FIS Parasnowboard de La Molina. La Dual Banked Slalom és una de les proves més espectaculars, en celebrar-se en dos recorreguts paral·lels en els quals dos atletes lluiten per aconseguir el millor temps.


20230315_Parasnow-5

Els mundials FIS Parasnowboard 2023 a La Molina han passat avui el seu equador amb la celebració de la prova Dual Banked Slalom Individual, que ha donat el tret de sortida a la segona fase dels campionats. Un recorregut sinuós, amb corbes i girs en pendent, ha pres el protagonisme de la zona del Torrent Negre, i es preparava per als 49 atletes que han travessat la línia de sortida aquest matí.

La basca Irati Idiakez ha reafirmat el seu idil·li amb la Molina, on ha sumat la seva tercera medalla del campionat. Avui ha aconseguit un assoliment històric, penjant-se la medalla d'or en la prova de banked slalom aconseguint així la primera victòria en una prova individual d’snowboard paralímpic. Peggy Martin, de 58 anys i la participant més veterana de la competició, ha estat la seva exigent contrincant en el descens de la final. “No m'esperava aquesta victòria. Quan he vist que passava a semifinals guanyant a la Mónica, la meva màxima rival, ja plorava de l'emoció. Per a mi ha estat tot un honor competir contra la Peggy, qui porta molts anys reivindicant el surf de neu paralímpic femení. Gràcies a ella estem totes aquí avui”, explicava Idiakez després de proclamar-se campiona del món de Dual Banked Slalom en categoria UL. 

20230315_Parasnow-64

La precisió i la constància que requereix el descens de Dual Banked Slalom fa d'aquesta prova una de les més espectaculars, en una instal·lació en la qual competeixen en paral·lel dos snowboarders lluitant pel millor temps. La jornada s'ha definit per l'elevat nivell dels participants i l'emoció en cada meta de cada final, per temps tan ajustats que, a vegades, la foto finish ha decantat la victòria. Aquest ha estat el cas de la final femenina de la categoria LL1, en el qual mil·lèsimes de segon han atorgat la victòria a Brenna Clegg davant la favorita Cecile Hernandez

Pel que fa a les finals masculines, en categoria LL2 l'atleta establert a Pamplona, Emanuel Perathoner, ha obtingut la seva primera medalla d'or. L’snowboarder va ser olímpic i després d'una greu lesió va començar a competir en disciplines de para snowboard.

La pròxima competició serà la Dual Banked Slalom Teams en format d'equips i se celebrarà demà dijous dia 16 de març. L'estació de La Molina ha treballat intensament en un recorregut emocionant i tècnic preparat per a l'ocasió. De fet, en 2020 l'estació va estrenar aquesta modalitat en l'estadi de Torrent Negre sent la primera seu on es duu a terme aquesta especialitat en tota la història del WPSB i en una competició de la Copa del Món (IPC). 

20230315_Parasnow-175

Classificació completa | Dual Banked Slalom Individual

Categoria femenina


SB-UL
1a Posició - Irati Idiakez López (ESP)
2a Posició - Peggy Martin (USA)
3a Posició - Monika Kotzian (POL)

SB-LL1
1a Posició - Brenna Clegg (USA)
2a Posició - Cecile Hernandez (FRA)
3a Posició - Amanda Reid (AUS)

SB-LL2 
1a Posició - Lisa Bunschoten (NED)
2a Posició - Nina Sparks (GBR)
3a Posició - Natalia Siuba-Jarosz (POL)

Categoria masculina

SB-UL
1a Posició - Aron Fahrni (SUI)
2a Posició - Mike Minor (USA)
3a Posició - Jacopo Luchini (ITA)

SB-LL1
1a Posició - Noah Elliott (USA)
2a Posició - Mike Schultz (USA)
3a Posició - Chris Vos (NED)

SB-LL2 
1a Posició - Emanuel Perathoner (ITA)
2a Posició - Zach Miller (USA) 
3a Posició - Ben Tudhope (AUS)

Properes curses

La propera cursa oficial dels mundials FIS Para Snowboard 2023 de La Molina se celebrarà el proper dijous 16 de març. En aquesta ocasió serà el torn de la Dual Banked Slalom Team, una prova que es realitza en un recorregut sinuós amb corbes i girs. De fet, el recorregut de la cursa és molt similar al de la prova de Snowboard Cross, però no inclou salts ni seccions escalonades. L’objectiu d’aquesta cursa és també obtenir el millor temps. El divendres 17 de març, per la seva banda, posarà punt i final als mundials la cerimònia de clausura i entrega de medalles a la mateixa estació de La Molina. 

Comentaris


No hi ha cap comentari
 










giny









Editorial

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny