Notícia

Compte enrere activat. Proves de càrrega dels telecadires de Les Angles

Es testeja la instal·lació en les seves prestacions de velocitat, parada i càrrega

Les Angles,proves de carrega,22 08 2023,Photo les angles
Proves de càrrega dels telecadires Pla del Mir i Roc d'Aude de Les Angles Autor/a: Xarxes socials Les Angles
Estem en ple mes d'agost, i fa calor, més calor de la que voldríem, però a cada dia que avancem en el calendari es van descobrint senyals que ens trobem en el compte enrere d'una nova temporada d'esquí. Avui el senyal ens l'han fet arribar des de Les Angles, on han començat a fer proves tècniques dels telecadires Pla del Mir i Roc d'Aude. Són proves de velocitat i seguretat, testejant la reacció de parada segons la capacitat de càrrega d'aquests dos ginys mecànics.


els_anglestelecadira_pla_del_mir_i_pista_courbasTelecadira Pla del Mir, en una imatge d'arxiu (Foto: Diaridelaneu).

Amb una mica de sort ens queden uns tres mesos, si la meteorologia no falla, per començar una nova temporada de neu. Tot i que ens trobem en ple mes d'agost i pocs pensem en la propera campanya de neu, i menys encara en un estiu marcat per les calorades i la sequera, el cert és que les estacions d'esquí ja es troben en el compte enrere operatiu perquè res falli quan arribi la neu.

I van arribant senyals d'aquest compte enrere i, un d'aquests senyals, ens l'han fet arribar des de les xarxes socials de Les Angles, on ja ens anuncien que han començat a fer proves de càrrega dels telecadires Pla del Mir i Roc d'Aude. A la pràctica vol dir que s'han iniciat proves de velocitat, parada i càrrega d'aquests dos ginys mecànics.

Les proves de càrrega és una operació que consisteix a posar càrregues, en forma de saca plena d'aigua o sorra, en cadascuna de les cadires que, a l'hivern, transportaran esquiadors.

Tot seguit es fan les comprovacions de pes, velocitat, parada i posada en marxa del motor d'emergència. El pes d'aquestes saques ha de ser equivalent al mateix nombre de persones que pot transportar cada cadira i s'han de correspondre al pes màxim teòric al qual es podria arribar amb aquests sis esquiadors en cadascun dels vehicles.

Normalment, les proves de càrrega s'acostumen a fer un cop ha finalitzat la revisió tècnica a què se sotmet cada remuntador, una revisió que s'ha de fer en funció dels anys que la instal·lació porta en funcionament. En el cas dels telecadires Pla del Mir i Roc d'Aude, val a dir que el primer és un telecadira desembragable de 6 places que va ser instal·lat l'any 2003, mentre que el segon és un 4 places de pinça fixa instal·lat l'any 1990.


Algunes dades tècniques


Pla del mir:
Model Doppelmayr, desembragable amb cadires per a 6 persones.
13 pilones per a una llargada de traça: 1244 metres.
Cota sortida: 1799 metres
Cota arribada: 2.117 metres.
Temps de pujada: 4 minuts i 8 segons.
Capacitat de transport: 2.245 persones/hora
(Segons dades de Remontes-Mecaniques.net)

Roc d'Aude
Mmodel Poma Alpha, pinça fixa amb cadires per a 4 persones.
14 pilones per a una llargada de traça: 1328 metres.
Cota sortida: 1990 metres
Cota arribada: 2.317 metres.
Temps de pujada: 8 minuts i 51 segons.
Capacitat de transport: 3.000 persones/hora
(Segons dades de Remontes-Mecaniques.net)

Tots els funiculars, telefèrics, telecabines, telecadires i teleesquís han de passar revisions periòdiques per tal de rebre l'autorització administrativa d'explotació. En el cas dels teleesquís no cal fer prova de càrrega, ja que l'esquiador està en contacte directe amb el terra i requereix menys proves de pes.

els_anglesels_angles_telecadira_roc_aude
Telecadira Roc d'Aude, una instal·lació de l'any 1999 (Foto: DDLN).

angles-roc-aude-telecadira-cuaTelecadira Roc d'Aude, una instal·lació de l'any 1999 (Foto: DDLN).

Comentaris


No hi ha cap comentari
 






giny













Editorial

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny