Notícia

El telefèric del Carroi no arribarà a Pal en la primera fase

Autor/a: Diari de la neu - Gener 2014
El Comú de la Massana va aprovar ahir per unanimitat el conveni de col·laboració amb el Govern i el Comú d’Andorra la Vella per impulsar el telefèric del pic de Carroi, que en una segona fase enllaçaria amb el camp de neu de Pal. Tot i que tant majoria com oposició creuen que pot ser una infraestructura que afavoreixi l’economia del país, també assenyalen la necessitat de disposar d’estudis abans de tirar-la endavant, ja siguin d’impacte econòmic o mediambiental i de definició de les característiques del giny.

Avui les opinions dels ciutadans de la parròquia respecte al projecte són divergents i, tal com va indicar el cap de la minoria, Robert Albós, si “a Andorra la Vella fa cert consens, a la Massana la cosa està més dividida”. El principal neguit que s’ha copsat és el fet que en el cas que el telefèric acabi arribant a Pal pugui restar afluència de visitants i activitat als establiments hotelers i comercials de la parròquia. Davant d’això va recordar que les pistes s’han fet per fer viure els pobles. Però també va exposar que una altra part de la ciutadania creu que el giny és una oportunitat interessant i un atractiu turístic per tot l’any. Per aquest motiu va demanar que abans d’impulsar-lo es convoqui una consulta ciutadana. El cònsol major, David Baró, va remarcar que el conveni signat amb les altres dues parts obre el camí per a l’anàlisi i la reflexió a l’entorn d’un projecte que es tirarà endavant després d’una consulta popular vinculant. Baró va defensar, però, que per decidir cal tenir dades i per aquest motiu primer de tot s’ha de treballar en els diferents estudis. “Per fer-ho cal tenir tota la informació. No pot ser un xec en blanc”, va dir.

Seran aquests informes els que hauran d’indicar la sortida, el nombre de passatgers que pot transportar i el que suposa l’enllaç a Pal. Albós va insistir que cal que la sortida sigui cèntrica (que no serveixi per afavorir interessos de privats) i disposar d’aparcaments i serveis annexos. També s’ha de valorar el traçat i sobretot l’impacte mediambiental, ja que el sobrevol dels Cortals de Sispony provoca cert neguit. Baró va destacar que aquests aspectes hauran de ser treballats per les tres parts (les decisions s’han de prendre per unanimitat) i inclosos en el concurs públic.

Davant la sospita de la minoria que es tracti d’una acció electoralista, va recordar que estava inclosa al seu programa i que s’ha impulsat ara perquè hi ha acord. També va indicar que encara falta un any i mig per a les eleccions i que es pot fer molta feina.

Reproducció autoritzada
De Bondia.ad




Entrevista

"La festa post competició és un gran al·licient. Sense ella, el record per als nens no seria el mateix"
Oriol Guinart Director tècnic de Club Aranès d'Esports d'Iuèrn (CAEI)

entrevista


Les més llegides

Edició en paper


Editorial