Notícia

Objectiu de la candidatura: de Barcelona a La Molina en màxim 1 hora i mitja

estacio_tren_la_molina,cota 1450
Estació de tren de La Molina, a 1450 m d'altitud Autor/a: Diaridelaneu
Un dels reptes de la candidatura olímpica de Barcelona-Pirineus és la distància entre les dues seus del projecte, Barcelona i Puigcerdà i les estacions d'esquí de La Molina i Masella. Actualment la via més ràpida és per carretera per mitjà de l'eix del Llobregat (C-16). En 1 hora 45 minuts es pot fer el trajecte de 148 quilòmetres Barcelona-Masella però compta amb dos barreres de peatge. L'obra més important, doncs, serà millorar el tram de carretera entre Berga, on finalitza l'autovia, i l'entrada al Túnel del Cadí.

Pel que fa a carreteres el projecte també compta amb l'alternativa de l'autovia de Vic (C-17) si bé aquesta opció presenta diversos reptes a superar per ser una veritable alternativa a la C-16, però gratuïta. D'entrada compta amb la necessitat que s'executi la variant est de Ripoll a través del túnel de Sant Bartomeu, una infraestructura que des de la conselleria de Territori i sostenibilitat s'ha reconegut que no està entre les seves prioritats a curt termini. L'autovia de Vic ja va ser desdoblada fins a Ripoll i es converteix de facto en alternativa gratuïta a l'eix del Llobregat, si bé no aconsegueix baixar de les dues hores el trajecte de 145 kms entre Barcelona i La Molina.

EL TREN, ALTERNATIVA AL COTXE

El projecte de la candidatura de Barcelona per als jocs d'hivern també inclou el tren per unir la seu, Barcelona, i la subseu, Puigcerdà, per mitjà de la línia de tren rodalies Hospitalet-Puigcerdà. En aquest sentit el problema més important és la connexió ferroviària a través de Ripoll i, per aquest motiu, la candidatura inclou com a objectiu imprescindible el desdoblament de la via fins a Vic i la millora de la resta de la línia fins a les capitals del Ripollès i la Cerdanya. L'objectiu més desitjat seria que la distància entre Barcelona i les estacions de La Molina i Puigcerdà no superés les dues hores. Actualment s'apropa a les tres hores i les avaries i talls en la línia són freqüents en una línia que mai ha rebut grans inversions.

El cost per millorar la línia puja a 1.233 milions d'euros.

Comentaris


No hi ha cap comentari
 

Editorial


Opinions

Més opinions
giny

Edició en paper


giny

giny
giny
giny