Notícia

Els números de Grandvalira: 1.730.041 forfets/dies d'esquí venuts la temporada 2015/16

L’estació andorrana encadena quatre temporades seguides de creixement pel que fa a nombre de visitants

Imatge aèria de la Pista Àliga
Imatge aèria de la Pista Àliga Autor/a: Grandvalira
A les bones xifres hi influeixen que els mercats espanyol, francès, britànic i nord-europeu segueixen amb una dinàmica moderadament a l’alça. També el fet que hi ha una bona acollida de les inversions destinades al públic familiar, un segment de client que augmenta en 5 punts percentuals respecte el 2014-15. Si tenim present que a la temporada 13/14 es van vendre 1.615.321 forfets/dies d'esquí o que la temporada passada temporada 2014-15 a Grandvalira es van vendre 1.663.876 forfets/dies d'esquí, que ja va suposar un increment del 3%, aquest any l'increment passa a ser del 4%, el que suposa una xifra de 1.730.431 forfets/dies d'esquí venuts. Grandvalira, suma i suma...


Un total de 135 de 135 dies d’obertura. Grandvalira ha mantingut obert el domini esquiable tots els dies previstos del calendari de la temporada 2015-16. Tot i les condicions meteorològiques adverses en el primer tram de temporada, el domini esquiable situat al cor dels Pirineus tanca amb un 4% més de forfets venuts respecte la campanya de neu anterior. Així doncs, l’estació andorrana encadena quatre temporades seguides de creixement en nombre de visitants amb una dinàmica moderadament a l’alça dels mercats espanyol, francès, britànic i del nord d’Europa, principalment. Els mercats de proximitat com l’espanyol i el francès han presentat una evolució positiva quant a afluència aquesta temporada. De la seva part, el còmput global que es desprèn del volum d’afluència dels mercats internacionals també ha estat ascendent aquesta campanya de neu amb especial accent en els esquiadors provinents del Regne Unit i dels països nord-europeus.

En una campanya d’hivern marcada per la irregularitat de les precipitacions, els equips de terreny han acumulat més de 1.000 hores de producció de neu de canó i fins a 25.700 hores de màquines trepitjaneu, dos indicadors tangibles que realcen el ritme de treball intens i continu per part del personal tècnic per tal de garantir les millors condicions a les pistes. No obstant això, la distribució de visitants al llarg de la temporada ha estat molt regular, amb una mitjana d’esquiadors alta al llarg de tota la campanya de neu amb pics especials als períodes vacacionals de la Puríssima, Nadal i Setmana Santa, i amb uns mesos de febrer i març amb xifres superiors a d’altres anys.

Grandvalira ha invertit un total de 16 milions d’euros destinats principalment a optimitzar i millorar les experiències dels seus clients i amb l’objectiu de seguir posicionant-se com l’estació de referència del Sud d’Europa. Les inversions que han rebut un retorn més destacable són les realitzades i orientades al públic familiar que han suposat que aquest segment de client augmenti en 5 punts percentuals respecte el 2014-15.

El director comercial i de màrqueting de Grandvalira, Alfonso Torreño, ha valorat amb satisfacció els resultats: “L’estratègia i posicionament marcats són només una part dels bons resultats. Vull fer especial èmfasi a tot l’esforç dels equips de terreny i de comercial en una temporada de neu menys abundant. Les inversions han estat molt ben acollides pels esquiadors. Donem molta importància a les 14.000 enquestes de satisfacció que hem recollit al llarg de la temporada. Són el nostre indicador més fiable de que la percepció de l’experiència a Grandvalira està molt a prop de l’excel·lent (nota de 8,3 de satisfacció global). Ja hem començat a treballar per a la temporada vinent amb l’objectiu de polir qualsevol detall que ens ajudi a millorar l’atenció al client, el punt més important de la nostra filosofía de treball”.
Altres dades que completen el balanç pel que fa a la notorietat de la marca Grandvalira són els més de 2,5 milions de visites al web (+23%) i el volum de descàrregues de l’app d’El Domini de la Neu amb un 145% més per sobre de l’any passat.

Èxit dels grans esdeveniments

Grandvalira tanca una temporada històrica pel que fa a l’organització de grans esdeveniments esportius, demostrant un any més la capacitat d’acollir cites internacionals de primer ordre que projecten la imatge de l’estació i augmenten el seu reconeixement als mercats internacionals. Entre els mesos de gener i abril, El Domini de la Neu ha concentrat els millors esportistes del món en diferents disciplines blanques. El calendari excepcional de cites esportives d’enguany començava dedicat al món del freeride amb la celebració del Freeride Junior World Championships i la primera edició de la cèlebre Skiers Cup, que per primer cop s’ha organitzat en una estació del sud d’Europa.
Al mes de febrer, Grandvalira va viure el punt àlgid d’aquesta temporada amb la celebració per segon cop de les proves de la Copa del Món d’esquí Alpí Femení, que va omplir la pista Àliga de El Tarter amb les millors esquiadores del món com Lindsey Vonn i Lara Gut. 10.000 persones van viure la trepidant competició en directe i prop de 300 voluntaris andorrans van vetllar per la bona organització d’aquest esdeveniment que va involucrar a tot un país i ha servit per a reforçar el posicionament de Grandvalira com a referent mundial de l’esquí alpí. La recta final de la temporada esportiva de l’estació més gran del sud d’Europa ha estat dedicada a dues de les disciplines més espectaculars de l’esquí i l’snowboard; l’esquí de velocitat amb la celebració de la Copa del Món de Quilòmetre Llançat i el freestyle amb la 12 edició del Total Fight Masters of freestyle en la modalitat de snowboard i freeski.

Un any de reconeixements

La temporada 2015-2016 també ha estat farcida de reconeixements. Grandvalira s’ha posicionat com la 16ena estació d’esquí del món en el rànquing mundial pel que fa el volum de dies d’esquí, elaborat pel consultor suís Laurent Vanat. El domini andorrà escala 3 posicions a la classificació d’aquest reconegut estudi i se situa per devant de reconeguts ressorts com Soelden, Tignes o Zermatt.
El públic també ha mostrat el seu reconeixement a Grandvalira a través de diferents premis rebuts aquesta temporada com els World Ski Awards, considerats els òscars del sector del turisme de neu, i el certificat d’excel·lència del portal Tripadvisor. A les xarxes socials, Grandvalira també ha aconseguit xifres rècord. Així ho ha recollit la consultoria  de comunicació i bigdata Sibilare, que posiciona el domini andorrà com a l’estació dels Pirineus que genera més comentaris a la xarxa.

Comentaris


No hi ha cap comentari
 




Editorial







giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny