Notícia

Recuperar l'itinerari Vilalta, entre les propostes del PDU Molina-Masella

Respecte al traçat original el PDU contempla una variant aprofitant el pas del telecabina projectat a Puigllançada

Recuperar l'itinerari Vilalta, amb sortida a Cap de Comella i amb final a Prat Agre, és una de les propostes que contempla el PDU de Molina-Masella. Respecte al traçat original, que en la proposta en estudi es conserva íntegrament, també hi hauria una variant.


Recuperar el vell itinerari Vilalta podria ser una realitat si el PDU Molina-Masella s'aprova tal i com està redactat en el document inicial. El cas és que el PDU, que aquests dies hem estat avançant, no només contempla noves àrees esquiables fora de l'actual perímetre de La Molina i Masella, també dins les àrees esquiables actuals hi ha marge per a la creació de noves pistes de diferents dificultats. Aquest seria el cas de l'itinerari Vilalta, actualment visible des de la muntanya de la Tosa, però no condicionat per a l'esquí.

Aquesta pista estreta, que mai ha constat en plànol i que en el seu moment no es va acabar de completar, podrà ser condicionada de nou en tot el recorregut. Amb sortida a Cap de Comella (2.100 m.) i el seu final a Prat Agre (1.750 m.) té dos traçats molt característics: el primer tram careneja per la muntanya Sagrada en una orientació clarament d'est a oest i el segon tram té una orientació nord o nord-est, tots dos ben protegits pels boscos de pi negre que caracteritzen els vessants de la Muntanya Sagrada.

Itinerari Vilalta amb variant

Una de les novetats més interessants en aquesta proposta respecte al traçat original és que el PDU contempla una variant aprofitant el pas, hipotètic, del futur telecabina projectat fins a Puigllançada, i que fa uns dies ja vam avançar en aquest mateix digital. També a la part d'inici de la pista Vilalta, a Cap de Comella, hi haurà una variant de recorregut molt curt que els lectors poden veure a l'ortofoto que s'adjunta en aquesta informació.

El Pla director urbanístic (PDU) del domini esquiable de La Molina i Masella, és un document no definitiu que dissenya propostes de màxims i que per tant està sotmès a modificacions en les properes setmanes i que després caldrà veure si econòmicament són inversions viables.

Comentaris

  • Bon pregunta Miguel ! Repassaré la memòria del PDU a veure si surt aquest xifra en algun lloc, doncs ara mateix no recordo haver-la llegit. A veure si demà puc publicar precisament aquesta xifra en format d'informació

  • ¿Cuántos kilómetros de pistas sumarian entre las dos estaciones con este plan? ¿ entre 20 y 30 aprox?

5-10-20-tots
1
 




Editorial





giny



giny

Edició en paper


giny

giny

Entrevista

“Vull ser el primer esquiador que guanyi la Transat Jacques Vabre”
Aurélien Ducroz Doble campió de la Freeride World Tour i participant a la Transat Jacques Vabre

entrevista