Notícia

Fomentar l'esquí i l'accés a Coll de Pal, entre les propostes del PDU Molina-Masella

Actualment hi ha dues possibilitats "poc fiables" per accedir a la zona: per carretera o amb esquís

Imatge d'arxiu del sector Coll de Pal. A primer terme la cinta de debutants, del tot enllestida i ja en ús. Al fons, l'edifici de serveis pendent de finalitzar les obres.
Imatge d'arxiu del sector Coll de Pal. A primer terme la cinta de debutants, del tot enllestida i ja en ús. Al fons, l'edifici de serveis pendent de finalitzar les obres. Autor/a: Diaridelaneu.cat
Fomentar els accessos i l’esquí per Coll de Pal és un dels objectius que proposa el PDU de Molina-Masella, presentat la primavera passada. Es tracta de consolidar l'accés principal a les pistes d’esquí des de Bagà, proposta que vol fomentar-ne el seu ús i estendre la influència, a nivell econòmic i social, de l’estació ceretana a l’Alt Berguedà.

Accessos

Actualment hi ha tres possibilitats per accedir a la zona. Una és per carretera des de Bagà i es fa per mitjà de la carretera BV-4024, propietat de la Diputació de Barcelona, però aquesta via de 19 quilòmetres té problemes per mantenir-se oberta alguns dies de l’hivern i requereix diverses millores, entre les quals millorar el ferm, l’amplada i reduir els riscos d’allaus.

La segona és esquiant però per fer-ho cal ser un esquiador de nivell avançat, ja que la pista que hi accedeix, la Comabella, és de qualificació vermella. A més aquest traçat no es va consolidar fins a l’any 2006 i tot i així encara avui no disposa d'instal·lació de neu i, per tant, en hiverns de poca precipitació l'obertura de la pista no està garantida.

I finalment hi ha un tercer accés no acabat: el vell telecadira Cap de Comella. D’aquest giny mecànic ja hi ha instal·lades 4 pilones i l’estació de sortida, a la cota 1.700 m. (a tocar del llac de La Molina) i l’arribada, a la cota, 2.050 m.), a tocar de la carretera abans esmentada i de l’edifici de serveis. Es tracta de l’antic telecadira de Cap de Comella, un 4 places que va ser substituït l’any 2008 per un nou desembragable de 6 places. La instal·lació s’hauria d’haver enllestit l’any 2011 però es va deixar a mig fer a causa del context econòmic, en considerar-se una obra no prioritària.De moment no hi ha data de finalització.

Promoure la zona per a l’esquí

El PDU també ha previst la construcció d’una bassa d’aigua per al proveïment a la xarxa de canons de neu de les pistes Comabella, Sant Jordi, cinta de debutants, i possiblement per a les noves pistes que hi ha projectades al vessant de ponent del Puigllançada, un projecte del que ja fa uns dies es va avançar al Diaridelaneu.cat. De fet aquest petit llac ja va ser inclòs en el pla director de La Molina l’any 2012 i el que fa el PDU és incorporar-lo al projecte. L’àrea quedarà completada amb un aparcament amb capacitat per a 150 vehicles i un edifici de serveis ja acabat en l'estructura exterior però no en els interiors. Aquesta edificació haurà d'acollir un restaurant, una botiga de lloguer i venda de material i oficines per a venda de forfets i escola d'esquí.

Una mica d’història de Coll de Pal

L’estació de Coll de Pal, projectada l’any 1975 i posada en marxa el 1980, és propietat de l’Ajuntament de Bagà i va ser gestionada pel Club Esquí Coll de Pal fins que l’any 2005 l’estació es va integrar a La Molina.

Comentaris


No hi ha cap comentari
 






giny













Editorial

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny