Notícia

Els 10 projectes que transformaran Masella

Desglossem, un a un, els 10 projectes que convertiran Masella en l'estació més moderna del Pirineu

Ampliació esquí nocturn. Aquest és el secret més ben guardat de Masella originat en un debat que ja va néixer l’any 2013. Imatge d'arxiu.
Ampliació esquí nocturn. Aquest és el secret més ben guardat de Masella originat en un debat que ja va néixer l’any 2013. Imatge d'arxiu. Autor/a: Diari de la Neu
Si fa uns dies explicàvem quines són les 10 reformes que transformaran La Molina, avui és el torn de la seva veïna Masella. En el supòsit que el PDU (Pla director urbanístic) s’aprovés tal i com està redactat, previst per abans de final d'any, ja només serà qüestió de fixar data al calendari per executar unes inversions que projectaran aquestes dues estacions cap al futur. Avui fem el resum dels 10 projectes que poden transformar Masella en l'estació més moderna i competitiva del Pirineu.


La majoria dels projectes que reflecteix el PDU, del qual n'hem estat parlant aquest estiu, s’han redactat pensant i reflexant sobre el territori com acollir uns hipotètics jocs d’hivern de la candidatura Barcelona-Pirineus, de la qual Masella en forma part. Noves edificacions, noves pistes o llacs formen part d’un paquet que, si s'acaba implementant, projectaran Masella com una de les estacions més competitives i modernes del Pirineu i del sud d’Europa.

1 - L’ Estadi de descens de Masella
L’estadi proposat per a les proves de descens masculí, en uns hipotètics Jocs d'Hivern, serà en bona part de nova construcció. El tram superior, gairebé la meitat de l’estadi, serà una adaptació de l’actual pista Tosa vermella, mentre que la part inferior serà de nova construcció i seguirà un traçat més o menys paral·lel a l’actual telecadira Masella Jet.
Més informació en aquest enllaç.

2 - Nou sector esquiable i telecadira Pleta de Das
Aquest nou sector seria, a la pràctica, l’allargament natural cap a ponent de l’actual pista els Coms de Das, de la qual en naixerien tres nous traçats a l’entorn de l’actual refugi de la Pleta. Inclou la instal·lació d’un nou telecadira amb sortida a la cota 1.600 m., i arribada a la cota 2.150 m. sobre la pista La Feixa i a tocar dels telecadires Coma Oriola i Masella Jet. Està prevista la construcció d’un petit llac en una zona propera al refugi de la Pleta per alimentar la producció de neu d’aquest sector.
Més informació en aquest enllaç.

3 - Nou sector esquiable i telecadira La Baga
Nou sector esquiable situat al vessant sud-est de La Pia. Inclou la instal·lació d’un telecadira amb base a tocar de la carretera Molina-Masella i arribada fins al coll de la Mola, a l’actual confluència de les pistes Cerdanya i Excursió. Permetrà la creació de 3 noves pistes d’orientació nord-est.
Més informació en aquest enllaç.

4 - El Clotar, “baixar” la base de Masella a 1.500 m.
A la zona del Clotar, cota 1.500 m., està previst construir un aparcament de cotxes. S’hi podrà accedir esquiant per dues pistes, una de nova construcció amb origen al tram baix de la pista Coms de Das i l’altra des de la pista Familiar, poc abans de que aquesta pista tingui el seu final al Pla de Masella. El Clotar es convertirà “de facto” en la cota baixa de Masella., a només 1.500 m. La inversió tèrmica podria ser un aliat per a al producció de neu en aquesta cota baixa.
Més informació en aquest enllaç.

5 - Telecabina Alp-El Clotar
Lligat amb el punt anterior, està prevista la instal·lació d’un telecabina amb sortida al casc urbà d’Alp (1.175 m.) amb una parada intermèdia a El Clotar (1.500 m.) i una parada final a l’actual Pla de Masella (1.600 m.)
Més informació en aquest enllaç.

6 - Nou sector esquiable i telecadira Rasos d’Urus
La nova zona proposada faria estendre Masella cap a ponent amb 3 noves pistes i un nou telecadira. Comprés entre les cotes 1.850 i 2.400, al sector de ponent de la Tosa seguint un traçat que, en certa manera, seria paral·lel a l’actual pista de l’Isard però darrere les crestes i barrancs que protegeixen per ponent aquesta pista.
Més informació en aquest enllaç.

7 - Telecabina Coma Oriola-La Tosa
Instal·lació d’un nou telecabina, o telecadira, que unirà la base actual de Coma Oriola amb el cim de la Tosa, a tocar dels repetidors i antenes de comunicació que hi ha al mateix pic. Facilitaria l’accés a les pistes del nou sector esquiable Rasos d’Urús, a més de les actuals pistes de la muntanya de la Tosa.

8 - Nova àrea per a debutants a La Pia
Està prevista la construcció de dos nous ginys mecànics, una cinta i un teleesquí, i una nova pista, tot destinat als esquiadors novells. La seva ubicació serà darrera, a ponent, de l’actual Bar El refugi.
Més informació en aquest enllaç.

9 - Edificis de la Vila Olímpica Extraoficials i La Pia
L’espai destinat a acollir la família olímpica s’ubicarà a l’actual aparcament del telecabina de La Molina, però també està previst una “vila olímpica” no oficial a Masella, destinada a acollir patrocinadors i autoritats. Aquesta vila tindrà la seva ubicació al Pla de Masella. Pel que fa a La Pia aquest sector acollirà un nou edifici de serveis que inclourà botigues, restaurants, sanitaris i oficines per donar servei als sectors de la Pia i el nou sector veí “betajat” amb el nom de la Baga, esmentat al punt número 4 d’aquest article.
Més informació en aquest enllaç.

10 - Ampliació esquí nocturn
És el secret més ben guardat de Masella originat en un debat que ja va néixer l’any 2013. De fet no consta cap document sobre aquesta nova inversió però “fonts” no oficials especulen sobre la possibilitat que l’ampliació de l’àrea esquiable nocturna es faci al sector de La Pia, mentre altres apunten cap a les actuals pistes La Cova i Central amb accés pel telecadira Masella Jet. En qualsevol cas, res oficial.
Més informació en aquest enllaç.
 














Entrevista

"La festa post competició és un gran al·licient. Sense ella, el record per als nens no seria el mateix"
Oriol Guinart Director tècnic de Club Aranès d'Esports d'Iuèrn (CAEI)

entrevista


Les més llegides

Edició en paper


Editorial