Notícia

I vosaltres, ja retireu la neu de davant casa vostra?

Crida a la col·laboració ciutadana per a la treta de neu a Ordino

A la parròquia d'Ordino, Andorra, es recorda als propietaris que han de mantenir neta de neu i de gel la vorera del davant de casa
A la parròquia d'Ordino, Andorra, es recorda als propietaris que han de mantenir neta de neu i de gel la vorera del davant de casa Autor/a: ANA
Sota el lema 'Uneix-te al nostre equip' el comú d'Ordino, Andorra, fa una sèrie de recomanacions perquè els ciutadans col·laborin en les tasques de treta de neu. La campanya, que arrencarà el 15 de novembre, compta amb un total de 14 persones dedicades a aquesta funció i en cas de nevades intenses es contractaria una empresa externa. A més, es disposa de tretze vehicles que s'ampliaran amb tres més.


El Comú d'Ordino demana la participació dels vora 4.700 ordinencs per col·laborar en la campanya de treta de neu, que ja ha donat el tret de sortida i que s'allargarà fins al proper 15 d’abril. Per aconseguir-ho, ha editat 4.000 tríptics amb informació sobre els drets i deures ciutadans. Recorda, per exemple, que els propietaris han de mantenir neta de neu i de gel la vorera en la part que afronta amb la seva propietat, que poden demanar producte per a desglaç i que hi ha quinze dipòsits al llarg de la parròquia en els llocs que presenten més complicacions. "Es tracta de fer palès que és cosa de tots", ha recalcat la cònsol menor, Gemma Riba.

Pel que fa als mitjans tècnics i humans que posa a disposició la corporació per netejar la via, el conseller de Manteniment, Serveis i Circulació, Samuel Duró, ha informat que compten amb catorze treballadors, dels quals nou són fixos i setze vehicles, dels quals tres s'han adquirit per a aquest hivern, "sense pujar impostos", ha defensat, recordant a més que la treta de neu "és molt cara".

Duró també ha informat que hi ha un pressupost previst de 15.000 euros en hores extres del personal, tot i que també compten amb una empresa que els dóna suport en cas de nevades intenses, i per a la qual s'ha pressupostat 40.000 euros. Són xifres similars a les de l'any passat.

Per saber "si el missatge ha passat" a la ciutadania, la cònsol ha explicat que es repartiran de manera gratuïta 500 rasquetes per treure la neu del parabrises del cotxe als qui vagin al Comú, tal com s'informa al tríptic informatiu.

D'ANA

Comentaris


No hi ha cap comentari
 






giny













Editorial

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny