Notícia

La connexió Pal i Arinsal per pista, una possibilitat cada cop més propera

La connexió requerirà de xarxa de producció de neu, bassa d'aigua i proteccions antiallaus per a un nou telecadira i la nova pista

La connexió Pal i Arinsal per pista, una possibilitat cada cop més propera
La connexió Pal i Arinsal per pista, una possibilitat cada cop més propera Autor/a: Diaridelaneu.cat
La connexió per pista entre Pal i Arinsal i canviar el telefèric actual són dues de les inversions que EMAP s'està plantejant de cara a un futur no llunyà. El cas és que si la unió d'anada de Pal a Arinsal es fa per telecadira, i la tornada es fa per pistes, caldrà preveure la protecció dels traçats i el giny mecànic contra les allaus,  a més de proveir les noves pistes amb innivació i la construcció d'una nova bassa d'aigua.


La connexió per pista entre Pal i Arinsal i canviar el telefèric actual són dues de les inversions que EMAP s'està plantejant implementar en un termini no superior als 3 anys, sempre i quan es trobi un finançament que no comprometi el futur de l'estació. L'altra opció és l'entrada de capital inversor. El cas és que si la unió d'anada de Pal a Arinsal es fa per telecadira, i la tornada es fa per pistes, suposarà un increment del pas i la freqüència d'esquiadors entre el pic de la Capa-Port Vell i el coll de la Botella. L'altre opció es fer la unió per la base actual del telecadira Setúria. Actualment la capacitat de transport del telefèric és de només 500 persones/hora, capacitat insuficient si la unió es fa per pistes, ja que l'atractiu de la unió donaria més al·licients al flux d'esquiadors entre els dos sectors.

El perquè d'un telefèric a l'any 2001

L'actual connexió entre Pal i Arinsal data de l'any 2001 i es va optar per fer-ho amb un telefèric Doppelmayer de dues cabines, perquè aleshores era l'opció més ràpida, segura i econòmica. Actualment el giny només requereix de tres pilones que permeten enllaçar els dos sectors. Fer-ho amb un telecadira requereix la instal·lació de 20 pilones (trajecte d'aproximadament 1,2 km i desnivell d'uns 535 m.), i això encareix notablement la inversió, que fàcilment pot arribar als 4 milions d'euros, això sense comptar amb la xarxa de producció de neu en una cara sud, una bassa d'aigua i proteccions antiallaus. A més, seria convenient que la unió per pistes fos amb un mínim de dues pistes, una vermella i una blava, per permetre així la fluidesa i accés al gruix dels clients. Molts condicionants i reptes, però el cert és que la situació econòmica actual d'EMAP, cada cop més sanejada i preparada per a noves inversions, permetrà que en els propers anys el projecte d'unió vagi prenent força i es comenci a plantejar un calendari assumible.




Entrevista

"La festa post competició és un gran al·licient. Sense ella, el record per als nens no seria el mateix"
Oriol Guinart Director tècnic de Club Aranès d'Esports d'Iuèrn (CAEI)

entrevista


Les més llegides

Edició en paper


Editorial