Notícia

La connexió Pal i Arinsal per pista, una possibilitat cada cop més propera

La connexió requerirà de xarxa de producció de neu, bassa d'aigua i proteccions antiallaus per a un nou telecadira i la nova pista

La connexió Pal i Arinsal per pista, una possibilitat cada cop més propera
La connexió Pal i Arinsal per pista, una possibilitat cada cop més propera Autor/a: Diaridelaneu.cat
La connexió per pista entre Pal i Arinsal i canviar el telefèric actual són dues de les inversions que EMAP s'està plantejant de cara a un futur no llunyà. El cas és que si la unió d'anada de Pal a Arinsal es fa per telecadira, i la tornada es fa per pistes, caldrà preveure la protecció dels traçats i el giny mecànic contra les allaus,  a més de proveir les noves pistes amb innivació i la construcció d'una nova bassa d'aigua.


La connexió per pista entre Pal i Arinsal i canviar el telefèric actual són dues de les inversions que EMAP s'està plantejant implementar en un termini no superior als 3 anys, sempre i quan es trobi un finançament que no comprometi el futur de l'estació. L'altra opció és l'entrada de capital inversor. El cas és que si la unió d'anada de Pal a Arinsal es fa per telecadira, i la tornada es fa per pistes, suposarà un increment del pas i la freqüència d'esquiadors entre el pic de la Capa-Port Vell i el coll de la Botella. L'altre opció es fer la unió per la base actual del telecadira Setúria. Actualment la capacitat de transport del telefèric és de només 500 persones/hora, capacitat insuficient si la unió es fa per pistes, ja que l'atractiu de la unió donaria més al·licients al flux d'esquiadors entre els dos sectors.

El perquè d'un telefèric a l'any 2001

L'actual connexió entre Pal i Arinsal data de l'any 2001 i es va optar per fer-ho amb un telefèric Doppelmayer de dues cabines, perquè aleshores era l'opció més ràpida, segura i econòmica. Actualment el giny només requereix de tres pilones que permeten enllaçar els dos sectors. Fer-ho amb un telecadira requereix la instal·lació de 20 pilones (trajecte d'aproximadament 1,2 km i desnivell d'uns 535 m.), i això encareix notablement la inversió, que fàcilment pot arribar als 4 milions d'euros, això sense comptar amb la xarxa de producció de neu en una cara sud, una bassa d'aigua i proteccions antiallaus. A més, seria convenient que la unió per pistes fos amb un mínim de dues pistes, una vermella i una blava, per permetre així la fluidesa i accés al gruix dels clients. Molts condicionants i reptes, però el cert és que la situació econòmica actual d'EMAP, cada cop més sanejada i preparada per a noves inversions, permetrà que en els propers anys el projecte d'unió vagi prenent força i es comenci a plantejar un calendari assumible.




Entrevista



Les més llegides

Edició en paper


Editorial