Notícia

Quina és la millor manera de conèixer Baqueira Beret?

L'estació de la Val d'Aran i Valls d'Àneu té tres recorreguts definits com Safaris, de diferent nivell

Baqueira
Imatges d'aquesta setmana a Baqueira Beret. Autor/a: Baqueira
Amb gruixos de neu que s'acosten els 2,5 metres de neu i una previsió d'obertura total de pistes per al cap de setmana, Baqueira Beret proposa conèixer tots els racons de l'estació a través dels recorreguts senyalitzats i de tres dificultats diferents que reben el nom de "Safari".


L'estació de la Val d'Aran i Valls d'Àneu té tres recorreguts definits com Safaris amb l'objectiu que els esquiadors descobreixin gran part de la seva extensió adaptant la dificultat de les pistes al nivell de l'esquiador. És una forma fàcil de conèixer unes pistes que, si les condicions meteorològiques ho permeten per al proper cap de setmana. es preveu estiguin obertes al 100%. Els itineraris són de diferents dificultats i discorren per gran part dels 151 km de pistes de les tres àrees: Baqueira, Beret i Bonaigua.

Els recorreguts estan totalment marcats i senyalitzats i poden fer-se amb guia d'Era Escola o de manera independent amb un grup d'amics. Al web de Baqueira els Safaris estan descrits de manera minuciosa, amb el seu punt de sortida, què remuntadors agafar i la durada d'aquests, quines són les pistes a enllaçar, punts de restauració i serveis que es troben en el camí. Un repàs a cada recorregut al web de Baqueira també dóna detalls com any d'instal·lació dels remuntadors i altres curiositats.

Els recorreguts dels Safaris es poden modificar lleugerament al llarg de la temporada per afegir pistes i remuntadors nous i així fer-los més complets i interessants. La informació actualitzada, amb descripció exhaustiva, està al web de Baqueira Beret: www.baqueira.es/estacion/safaris

Safari Blau: passejant per Baqueira

El Safari Blau està dissenyat per a un nivell d'esquí mitjà, ideal per lliscar per pistes còmodes, àmplies, sense pendents exagerades. Els 25 km del seu recorregut són per a esquiadors tranquils que busquen seguretat i fugen dels sobresalts o bé aquells que volen esquiar tota l'estació en família i gaudir de les vacances sense contratemps. Durant el trajecte els esquiadors acumulen 3.565 m de desnivell i pot fer-se, sense presses, en unes 4 hores.

Safari Vermell: una mica de tot

El safari Vermell està dirigit a l'esquiador de nivell avançat i discorre per pistes més atrevides pel que fa a pendent i orientació que el Safari Blau. No es tracta de traçats complicats però aquest recorregut suma 39 km, 14 més que el Safari més fàcil, i els esquiadors que ho gaudeixin d'acumular 7.435 m de desnivell. Déu n'hi do! La diferència de quilòmetres recorreguts resideix que en aquest Safari arribem fins al Dossau mentre que el Blau des Costarjàs, a Beret, ja s'inicia el recorregut de tornada a Baqueira 1500. La seva durada és entre 4 i 5 hores esquiant lleugers.

Safari Negre: per experts autèntics

És per valents i amb ganes d'un esquí dinàmic, era el més explosiu i curt fins a l'any passat però ha augmentat la seva extensió en afegir tota la zona de Saumet. Discorre fonamentalment per Baqueira i Bonaigua i no arriba a la fàcil zona de Beret. El recorregut suma 34 km (pels 23 km de les passades temporades) i el desnivell acumulat puja fins als 6.760 m. Per tant, el bon esquiador en tres hores i mitja estarà ja amb la copa de cava a la mà a Baqueira 1.500 després d'una experiència intensa. Es baixen mítiques pistes com la Manaud o les Pales der Arias i altres poc conegudes però amb gran futur com són la Pala Gran de Peülla o Sanglier al Saumet.

AGENDA

Fira del Vi a l'Hotel Montarto: degustació d'una selecció dels millors vins espanyols amb regal de la copa de la fira per 5 €. El preu de la tapa a 1 €.
Dissabte 18 de febrer a les 17 ha l'Hotel Montarto a Baqueira 1500 Tel. 973 63 90 01

Ski Test Nòrdica, Tecnica i Blizzard: material d'esquí temporada 2018 a la zona d'Orri.
Dissabte 18 de febrer. Orri (al costat Moët Winter Lounge) al llarg del dia.

II Copa FEDC: Competició d'esquí alpí. Organitza la Federació Espanyola d'Esports per a Cecs
18 i 19 de febrer. Més informació a http://www.fedc.es

Comentaris


No hi ha cap comentari
 






giny













Editorial

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny