Notícia
La connexió per pista entre Pal i Arinsal haurà d'esperar
Pal-Arinsal comptarà amb 6,7 milions d'inversions enguany i el 2018
EMAP, la societat que gestiona Pal-Arinsal, invertirà 6,7 milions d'euros enguany i l'any vinent a les dues estacions d'esquí. Les inversions més importants seran un nou edifici de serveis i producció de neu a Arinsal. Així s'ha donat a conèixer en la presentació del pla estratègic en una reunió de poble a la Massana. Pel que fa al projecte d'unir per pista d'alpí Pal i Arinsal fa anys que és entre els objectius d'EMAP. La connexió física és dins el full de ruta que marca les inversions previstes pels propers anys. N'informa avui la televisió pública andorrana.
Dels prop de 7 milions d'euros en inversions previstos per enguany i el 2018, una tercera part, aproximadament, anirà a parar a la construcció del nou edifici de serveis del coll de la Botella, a Pal, que es vol inaugurar el proper 1 de desembre. Però també hi ha altres projectes previstos en el pla estratègic per les dues estacions d'esquí. Josep Marticella, director de Pal-Arinsal, explica que es tracta del projecte estrella i que pretén revitalitzar una zona que considerava "infrautilitzada". Per la seva banda, David Baró, cònsol major de la Massana, assegura que també es vol invertir en producció de neu a Arinsal, ja que s'ha de potenciar més aquest sector.
El pla s'ha fet amb el consens de la minoria, tot i que aquesta creu que podria haver estat més ambiciós. Així ho afirma Albert Esteve, conseller de DA al comú massanenc, que creu que es podria haver demanat l'assessorament, per exemple, d'una universitat i haver avançat en la connexió per pista entre Pal i Arinsal.El projecte d'unir per pista d'alpí Pal i Arinsal fa anys que és entre els objectius d'EMAP i la connexió física és dins el full de ruta que marca les inversions previstes pels propers anys
De moment, no es preveu que entri capital privat a les estacions massanenques.
El pla s'ha fet amb el consens de la minoria, tot i que aquesta creu que podria haver estat més ambiciós. Així ho afirma Albert Esteve, conseller de DA al comú massanenc, que creu que es podria haver demanat l'assessorament, per exemple, d'una universitat i haver avançat en la connexió per pista entre Pal i Arinsal.El projecte d'unir per pista d'alpí Pal i Arinsal fa anys que és entre els objectius d'EMAP i la connexió física és dins el full de ruta que marca les inversions previstes pels propers anys
De moment, no es preveu que entri capital privat a les estacions massanenques.