Notícia

El futur i viabilitat de les estacions d'esquí a debat a la Cerdanya

El 10 de novembre s'organitza la primera Jornada d'Economia de Muntanya

trampoli,la Molina
El futur de les estacions d'esquí es tractarà a la 1a Jornada d'economia de muntanya Autor/a: Diaridelaneu.cat
El grup FGC organitza la primera edició de la Jornada d'Economia de Muntanya. Serà una trobada en la qual es debatrà les oportunitats de negoci que es generen al voltant de les estacions de muntanya i les possibles estratègies de col·laboració per adaptar-se a nous perfils de client. Durant la jornada, a celebrar el 10 de novembre,  s’informarà dels Plans de viabilitat de les estacions del Grup FGC i es presentarà l’estudi sobre el seu impacte econòmic al territori.


El proper divendres 10 de novembre, l’Hotel Muntanya de Prullans, a la Cerdanya, serà l’escenari de la I Jornada d’Economia de Muntanya, organitzada per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). La cita neix amb l’objectiu d’impulsar la innovació i l’emprenedoria sostenible a les estacions d’esquí, tot mantenint un equilibri entre factors claus com són la societat, el turisme, la sostenibilitat, la natura, l’esport i l’economia.

La jornada se centrarà principalment a aportar dades i idees a la convivència de l’activitat de les estacions d’esquí, organismes que generen activitat econòmica i social, amb la preservació de la natura. A més, es buscarà la fórmula per impulsar la rendibilitat i la sostenibilitat, aspectes fonamentals per a les comarques de muntanya de cara a assegurar quins són els passos a seguir.
L’acte també anirà acompanyat de la celebració d’una taula rodona que permetrà aportar una visió àmplia de l’estat actual i el futur de les estacions d’esquí i muntanya i les seves comarques. Amb tot, també servirà per conèixer de ben a prop el testimoni de centres d’esquí internacionals que han combinat amb èxit el creixement econòmic amb el respecte per la natura.

Viabilitat i impacte econòmic

Ferrocarrils informarà en aquesta jornada dels Plans de viabilitat a les cinc estacions del Grup FGC (La Molina, Vall de Núria, Vallter, Espot i Port Ainé) i presentarà l’estudi sobre el seu impacte econòmic. En aquest sentit, la identificació d’oportunitats de negoci associades a les estacions de muntanya esdevindrà un dels temes cabdals de la cita.

De fet, el motiu principal de la jornada és fer veure a possibles inversors privats que les estacions de muntanya del Grup FGC, tot i ser de gestió pública, són un lloc magnífic per invertir i créixer junts. Actualment, el 80% dels negocis que hi ha a La Molina són d’iniciativa privada.


Experiències internacionals

En l’apartat d’experiències internacionals, la I Jornada d’Economia de Muntanya comptarà amb l’exposició de diferents casos d’èxit de dominis esquiables, com és el cas de l’italià Dolomiti Superski, un exemple de ressort que ha aconseguit desestacionalitzar l’oferta hivernal i que la seva activitat repercuteixi directament al territori.

Pel que fa als Estats Units, la jornada exposarà els casos de Berkshire East a Massachussets, l’única estació d’esquí 100% sostenible del món, i de Park City a Utah, pionera en la implantació dels preus dinàmics segons fluxos de demanda a les estacions d’esquí.

El programa complert de la jornada i la resta d’activitats es poden consultar a www.fgc.cat/economiademuntanya. Els periodistes interessats en assistir han de confirmar-ho a l’adreça electrònica hola@thebrandingtime.com per rebre informació més detallada. 




Entrevista



Les més llegides

Edició en paper


Editorial