Notícia

Pal i Arinsal inicien el pla estratègic d'unió fisica per pistes i remuntadors

La unío física per pista requereix una inversió quantiosa per tractar-se d'un terreny d'orografia complicada i encarat a sud

coll dela botella,pal,arinsal,teleferic
Pal i Arinsal inicien el pla estratègic d'unió fisica per pistes i remuntadors Autor/a: Diaridelaneu.cat
La connexió entre els sectors de Pal i d'Arinsal a través d'una pista d'esquí, i no només per telefèric com fins ara, és un dels objectius que es va marcar la nova direcció d'EMAP, encapçalada per Josep Marticella des d'octubre de 2014. El projecte feia anys que estava entre els objectius de Pal i Arinsal i forma part del full de ruta que marca les inversions previstes pels propers  anys. L'objectiu final és que es pugui baixar esquiant des de l'Alt del Port Negre, a Arinsal, fins a Setúria o al Coll de la Botella.


El nou edifici del coll de la Botella que s'inaugura aquest any a Vallnord-Pal és el primer pas en ferm del pla director i estratègic per unir físicament les estacions d'esquí d'Arinsal i Pal. Cert que de moment ja existeix una unió via telefèric, però les estacions de la Massana volen que la unió sigui també per pista, que els esquiadors puguin accedir d'Arinsal fins a Pal també lliscant i no només amb el telefèric com passa actualment.

El nou edifici del Coll de la Botella, una de les novetats importants a Vallnord per a aquesta temporada, ja que se situa en el punt intermedi entre Pal i Arinsal, forma part del full de ruta i pla director per a la unió del dos sectors. Quan la unió física per pistes ja sigui una realitat l'edifici tindrà una funció de nus de pas important entre els dos sectors, i per tant es generarà un creixement i volum important de flux d'esquiadors i en conseqüència de necessitats de serveis. Unes necessitats que tant poden anar des de restauració com a sanitaris o una escola d'esquí. Sembla lògic, doncs, que un gran edifici que aglutini tots aquests serveis sigui el primer pas en ferm de la futura unió.

Els reptes de la unío física

Per als responsables de Pal i Arinsal (EMAP) el nou edifici forma part de l'estratègia d'apropar els dos sectors. L'edifici ara mateix pot semblar sobredimensionat però no ho serà tant quan la unió ja sigui una realitat. Una realitat d'unió per pista que voldrien que arribés aviat, però el quan definitiu està condicionat al finançament d'una obra que es preveu costosa.

Així doncs la unió física encara pot tardar. Podria ser qüestió de dos anys, o potser cinc o deu, perquè la construcció d'una o dues pistes, amb el corresponent suport d'innivació, en un vessant sud, amb una orografia complexa i susceptible de rebre allaus serà un repte en seguretat i en construcció, i per tant costosa de finançar. A més, la unió actual només amb el telefèric es preveu com insuficient de cara al futur, ja que la unió farà incrementar el flux d'esquiadors entre els dos sectors i la capacitat del telefèric podria ser insuficient. No es descarta, doncs, la instal·lació d'un nou remuntador a la zona, que podria tenir sortida des de la cota baixa de Setúria fins a l'Alt del Port Negre.




Entrevista

"La festa post competició és un gran al·licient. Sense ella, el record per als nens no seria el mateix"
Oriol Guinart Director tècnic de Club Aranès d'Esports d'Iuèrn (CAEI)

entrevista


Les més llegides

Edició en paper


Editorial