Notícia

Fruita, verdura, civada i fruits secs: aliments clau per a una jornada de neu

Les proteïnes animals o vegetals i els carbohidrats amb índex glucèmic baix aporten energia de manera perllongada

esmorzar
Fruita, verdura, civada i fruits secs: aliments clau per a una jornada de neu Autor/a: Park Piolets
La nutricionista de Park Piolets MountainHotel & Spa, Olga Da Cunha, ofereix les claus alimentàries per afrontar els dies d'esport i neu.


Les pistes d'esquí s'omplen cada hivern de practicants dels esports de neu, que passen llargues jornades de muntanya a temperatures sota zero i sotmesos a un gran esforç físic. Per això, és imprescindible comptar amb l'energia i les reserves necessàries per pujar els pendents plens de neu i suportar bé la sensació tèrmica.

Una bona alimentació és clau per resistir aquestes condicions al llarg de la jornada d'esquí. Olga Da Cunha, nutricionista de Park Piolets MountainHotel & Spa, recomana tres opcions d'esmorzar saludables, adaptats a tots els gustos i amb aportacions de proteïna animal i vegetal, carbohidrats i àcids grassos saludables.

Es tracta del porridge, un plat compost per ous, plàtan, llet de vaca o beguda vegetal, fruits secs i fruita fresca; els flocs de civada, cuinats amb aigua o begudes vegetals (sense sucres) i acompanyats de llavors de gira-sol o de carabassa, fruits secs i fruita fresca; i finalment, les torrades, de pa integral d'espelta o blat sarraí amb oli d'oliva verge, alvocat, tomàquet i pernil.

"No hi ha una opció millor que una altra, el més important és escollir opcions saludables amb aportació de proteïna animal o vegetal i carbohidrats amb índex glucèmic baix, que ens oferiran energia de forma perllongada al llarg de tot el matí", afirma Da Cunha, qui també aconsella el consum d'àcids grassos saludables.

Un esmorzar que compleixi aquests tres requisits dotarà de força a l'organisme per afrontar una jornada d'esport a la neu. No obstant això, com que el dia és llarg, el cos sempre necessita carregar bateries i els snacks són una solució per saciar la gana unes hores abans del dinar.

La nutricionista de Park Piolets MountainHotel & Spa aposta per tenir a mà alguns fruits secs, com ametlles, avellanes o nous, i fruita fresca, les opcions més saludables. Les barretes energètiques són una alternativa, sempre que continguin aliments "reals", no processats, ni sucres afegits. Da Cunha aconsella elaborar aquest tipus de snacks de forma casolana (amb figues seques, flocs de civada o musli, fruita seca i mel), el que garanteix que siguin saludables.

Per al dinar i el sopar, Da Cunha aconsella prendre un plat de verdura com més agradi (bullida, al vapor o a la planxa), acompanyada de carn o peix blau. Els plats es poden complementar també amb patata o moniato i arròs integral o quinoa. Una altra de les opcions, segons la nutricionista, és gaudir d'una crema de verdures de temporada amb oli d'oliva verge extra i encenalls de pernil ibèric i peix al forn.
 
Hidratació: aigua o begudes isotòniques?

Hidratar-se és una altra de les pautes fonamentals per suportar l'exercici físic en condicions extremes. "Beure aigua és la millor manera d’hidratar-se, perquè la majoria de begudes que trobem al mercat porten una gran quantitat de sucres afegits, fins i tot les que pensem que són per a esportistes", assegura la nutricionista. Per això, afegir una mica de llimona a l'aigua per donar-li gust és una bona opció.
 
El nou bufet de cuina internacional de Park Piolets MountainHotel & Spa segueix aquestes pautes alimentàries i disposa de 8 zones de show-cooking per descobrir la cuina en viu. A més, ofereix esmorzars energètics per afrontar reptes esportius i sopars a base de carns i peixos al punt, així com les especialitats que més agraden als nens. La varietat d'oferta gastronòmica inclou també una gran quantitat de pans elaborats amb diversitat de llavors.




Entrevista

"La festa post competició és un gran al·licient. Sense ella, el record per als nens no seria el mateix"
Oriol Guinart Director tècnic de Club Aranès d'Esports d'Iuèrn (CAEI)

entrevista


Les més llegides

Edició en paper


Editorial