Notícia

Arcalís podria incorporar l'abril sencer en el seu calendari d'obertura habitual

Per tal d'optimitzar recursos i despeses en els dies entre setmana el telecadira de La Coma no és operatiu

telecadira,la coma,arcalis
Telecadira de La Coma. Aquest giny mecànic és lúnic que no és operatiu els dies d'entre setmana en el tram final de la temporada Autor/a: Diaridelaneu.cat
Cap de setmana d'alta afluència d'esquiadors a Arcalís. L'èxit de la iniciativa d'obrir tot el mes d'abril fa que els responsables de l'estació s'estiguin plantejant obrir-la fins al 30 d'abril cada any.


Aquests són els forfets venuts el cap de setmana a Arcalís: 2.100 forfets venuts durant dissabte i els més de 3.000 de diumenge. Són dades avançades ahir pels mitjans de comunicació andorrans. Només en dos dies s'ha arribat al 50% de la xifra que es comptava expedir en forfets per a les tres setmanes d'abril en què es va decidir allargar la temporada.

L'èxit en l'afluència de clients es deu al fet de ser l'única estació andorrana oberta fins a final de mes, les bones condicions de neu en gruix i qualitat i als esdeveniments esportius que es van celebrar dissabte, com ara la Red Bull Home Run. Tot plegat va fer que aquest passat cap de setmana s'acabés convertint en un dels tres millors de tota la temporada. I això en plena primavera.

Tot plegat ha propiciat que la direcció d'Arcalís s'estigui plantejant allargar la temporada fins al 30 d'abril de manera regular. La iniciativa d'allargar en quatre setmanes la temporada ha provocat la visita de molts esquiadors que habitualment esquien en altres estacions. Són esquiadors que ja coneixen Arcalís per altres visites precedents i que, donat que només aquesta estació i Masella tenen obert en aquest tram final de temporada, decideixen visitar l'estació andorrana ateses la qualitat de la neu. Una qualitat que es manté millor que en altres estacions donades les seves característiques d'orientació i cotes, fins i tot en dates avançades de primavera.

Masella i Arcalís, esquí de primavera amb publicitat i difusió de baix cost

Tot i trobar-nos a mitjans d'abril les estacions de Masella i Arcalís continuen gaudint de gruixos de neu espectaculars, especialment en les seves cotes altes. En el cas de l'estació gironina els gruixos en cota alta arriben als 300 cm, mentre a l'andorrana s'arriba als 290. El fet que les dues estacions encara estiguin obertes els permet, d'una banda, que se'n faci difusió en els mitjans de comunicació, i de l'altra, publicitat de la seva obertura entre els aficionats a l'esquí via boca-orella. I tant en el primer cas com en el segon es tracta de difusió i publicitat a cost gairebé zero, més enllà de les despeses que suposa tenir obertes les instal·lacions.

El cert és que tenir obertes les instal·lacions aquests dies a Arcalís implica despeses importants, per això hi ha algunes limitacions en els dies laborables. Per tal d'optimitzar recursos i despeses, mentre que el cap de setmana s'obren els tres telecadires -Abarsetar, La Basera i La Coma-, en els dies entre setmana el darrer telecadira (La Coma) està tancat, fet que en cap cas impedeix que igualment totes les pistes del domini estiguin obertes.

L'únic inconvenient és que per als esquiadors que prefereixen esquiar majoritàriament al sector de La Coma, el retorn a la cota alta d'aquest sector s'ha de fer forçosament baixant per la pista Megaverda o La Canaleta i prenent el telecadira de La Basera. Ben mirat, un inconvenient ben "saludable".

Comentaris


No hi ha cap comentari
 










giny









Editorial

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny