Notícia

Incògnites sobre la possible construcció i ubicació d'un aeroport a Andorra

L'estudi el realitza Navblue, filial d'Airbus especialitzada en aeroports de muntanya

aerolineas argentinas,avio
Incògnites sobre la possible construcció i ubicació d'un aeroport a Andorra Autor/a: Diaridelaneu.cat
Quan a principis d'estiu la Cambra de Comerç Indústria i Serveis (CCIS) d'Andorra va anunciar els estudis sobre la possible ubicació i construcció d'un aeroport a Andorra, els dubtes aviat van irrompre en el debat iniciat per molts esquiadors aficionats i empresaris del món de la neu del Pirineu. Fa falta un aeroport a Andorra? On es faria? Com hauria de ser? Amb quins objectius? És recomanable? Que passaria amb l'aeroport de La Seu d'Urgell? Poc a poc es van sabent algunes respostes, tot i que poc concretes, sobre aquestes qüestions. I les que s'han fet públiques, via mitjans de comunicació andorrans, només fan que alimentar més misteris i incògnites sobre la qüestió.


No serà fins al desembre d'enguany o gener de 2019 quan la Cambra de Comerç Indústria i Serveis (CCIS ) d'Andorra revelarà la ubicació que té pensada per instal·lar l'aeroport que vol construir a dins d'Andorra. Això és el que avui publica el digital andorrà Bondia.ad. Segons aquest mitjà el president de la Cambra andorrana, Miquel Armengol, les ubicacions proposades anys enrere en estudis poc concisos, cas de la Rabassa i Grau Roig, estarien descartades. Aquestes dues ubicacions caigudes de la llista d'entre les possibles opcions adients no fan més que alimentar els misteris sobre on es podria ubicar, per espai i condicions, un aeroport de més de 2 quilòmetres de pista, sobretot si tenim present les condicions actuals del territori andorrà.

Pel que se sap fins al moment la superfície de l'aeroport haurà de ser suficient per a permetre l'aterratge d'avions mitjans i grans que vol atreure la Cambra. Una superfície que el mateix president de la Cambra estima que haurà de ser el doble de gran que l'actual aeroport Andorra-la Seu d'Urgell. A més, s'assegura que l'hipotètic Aeroport d'Andorra comptaria amb el sistema GPS, un equipament clau per a permetre operacions d'enlairament i aterratge a les aeronaus en condicions meteorològiques adverses o de baixa visibilitat i de les que actualment no disposa l'aeroport de la Seu.

Navblue, l'empresa especialitzada en aeroports de muntanya

Armengol ha manifestat que la ubicació es manté en secret perquè la Cambra també té al calaix altres ubicacions en cas que l'informe de viabilitat d'aquesta primera opció sigui negatiu. També s'informa que la Cambra de Comerç ja hauria parlat amb els pocs possibles afectats (veïns i propietaris) i afirma que no només no hi ha veus en contra, sinó que els possibles afectats estan, literalment, "encantadíssims".

També s'ha informat que l'Aeroport andorrà només permetria les operacions d'avió Neo, que consumeix poc i fa poc soroll, i que l'estudi l'està elaborant l'empresa Navblue, domiciliada a Toulouse i que d'alguna manera és una filial del constructor d'aeronaus Airbus. Aquesta empresa és l'encarregada d'estudiar la viabilitat i posterior certificació de l'aeroport que es vol ubicar a Andorra i està especialitzada en aeroports de muntanya. Ja ha certificat aeroports com el de Bhutan, Cusco (el Perú), el d'El Salvador i el d'Innsbruck (Àustria).

Un Aeroport d'Andorra compatible amb l'Aeroport d'Andorra-La Seu

Finalment, en opinió del president de la Cambra andorrana, el futur aeroport d'Andorra no és incompatible amb l'actual de la Seu, ja que aquest darrer està destinat a avions regionals, amb una autonomia per arribar a Londres, Madrid o París, mentre que l'objectiu del d'Andorra són els vols amb Àsia, el Japó, la Xina o Dubai, destinacions des d'on es pretén captar turisme de luxe.




Entrevista

"La festa post competició és un gran al·licient. Sense ella, el record per als nens no seria el mateix"
Oriol Guinart Director tècnic de Club Aranès d'Esports d'Iuèrn (CAEI)

entrevista


Les més llegides

Edició en paper


Editorial