Notícia

Tuixent-La Vansa millora instal·lacions i es projecta com una possible subseu d'uns jocs d'hivern al Pirineu

Arribar al 2030 (o al 2026) en les millors condicions possibles és l'objectiu que persegueix l'estació d'esquí nòrdic de Tuixent

Tuixent-La Vansa,obres
Arribar al 2030 (o al 2026) en les millors condicions possibles és l'objectiu que persegueix l'estació d'esquí nòrdic de Tuixent Autor/a: Tuixent-La Vansa
Aquest estiu a Tuixent-La Vansa estan d'obres. L'estació d'esquí nòrdic de l'Alt Urgell, coneguda popularment com la Lapònia Catalana, es troba aquests dies atrafegada entre moviment de terres per una banda i reformes en els edificis de serveis per l'altra. Però la pregunta que ens fem és... què hi fan exactament? I perquè ho fan?


Cal remuntar-se al 2016 per tenir constància del pla director anomenat "Projecte Tuixent-La Vansa 2020", el qual planifica de manera detallada les millores i actuacions que s'han de dur a terme a l'estació, fora i dins de les temporades de neu.

Al marge d'aquest pla director, i a partir del moment en què es fa públic que s'havien reprès els contactes amb el COI per part de la Taula de treball per a la candidatura Pirineus-Barcelona, amb l'objectiu de preparar una candidatura per als Jocs d'Hivern 2030, el comitè administratiu de l'estació va decidir ampliar el projecte inicial i portar-lo deu anys més enllà.

D'aquesta manera, es va confeccionar el "Projecte Tuixent-La Vansa 2030", amb la vista posada a posicionar-se el millor possible per tal que la candidatura als Jocs d'Hivern Pirineus-Barcelona 2030 pugui valorar la possibilitat de comptar amb aquesta estació d'esquí nòrdic entre les que podrien formar part de la hipotètica candidatura.

El nou projecte es divideix en tres grans blocs tots ells diferenciats en fases, en funció de les possibilitats reals d'execució i finançament.

El primer, el formen els accessos: carretera i aparcaments. Aquest estiu s'ha treballat en l'arranjament i la millora de la primera de les quatre fases que ha de comportar la reparació total de la carretera d'accés. Pel que fa a els aparcaments, l'estació ha millorat l'accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda i la senyalització.

El segon, queda destinat exclusivament a la millora o ampliació de les infraestructures de serveis existents. La primera fase, que finalitzarà aquest mes vinent d'octubre, inclou una redistribució d'usos que afecten principalment a la sala de pícnic, que disposarà de més espai. També s'ha treballat en la seguretat de les escales i els accessos interiors, així com en millores als lavabos i en una nova construcció auxiliar.

I, per últim, s'incideix en els circuits de nòrdic i les activitats associades a l'estació i el funcionament d'aquestes. Així, s'està executant un projecte global de senyalització i una reordenació integral de la cota baixa, que incorpora els requeriments per a poder rebre, en cas de ser necessari, un sistema d'innivació que garanteixi la pràctica de l'esquí nòrdic i on, el recuperat circuit de l'Arp acabarà tenint una especial rellevància. Alhora, s'ha iniciat un projecte de millora dels actuals circuits, que portarà entre tres i quatre anys de treball, per tal d'adaptar-los a les tendències actuals en el món de l'esquí nòrdic.
Publicitat
Publicitat

Entrevista

Publicitat

Les més llegides

Publicitat

Edició en paper


Publicitat
Publicitat
Publicitat

Editorial

Publicitat