Notícia

Com encarar la temporada de neu amb un bon nivell físic

Consells i pautes per encarar en bones condicions físiques una escapada a la neu

boi taull,esquiador
Esquaint per Boí Taüll Autor/a: Diaridelaneu.cat
Oficialment, la temporada d'esquí va arrencar al Pirineu català a principis de desembre al pont de la Constitució, amb les estacions Baqueira Beret, Espot, Vall de Núria, La Molina, Masella, Boí Taüll Resort, Port Ainé i Vallter en funcionament. Va ser el primer contacte amb la neu per a molts; altres esperaran a l'estrena fins a finals de mes. Per a uns i altres convé seguir una sèrie de pautes per rendir durant l'exercici 2018/2019 sobre els esquís.

No és cap secret que l'esquí i l'snowboard són dos esports que exigeixen de cert nivell físic, de manera que un primer pas a seguir durant les setmanes vinents es realizar un poco de trabajo aeróbico. En aquesta primera fase, el recomanable és sortir a córrer o a anar en bici. L'elecció ja va en funció del gust de cadascú, aportant els dos els beneficis necessaris per posar el cos en funcionament. Això no obstant, la condició aeròbica pot ser suficient per a una jornada d'esquí, però no per a una escapada d'uns dies al Pirineu. Per a aquells amb intenció de trepitjar la neu més de dos dies seguits es recomana combinar, a partir de la segona setmana, el treball aeròbic amb el de força.

El més fàcil és acudir al gimnàs i treballar amb les diferents màquines específiques per a cada grup muscular. Com en gairebé tot, hi ha alternatives gratuïtes i eficaces sense sortir de casa. Les sèries d'esquats (les famoses sentadilles) són molt agraïdes per guanyar massa muscular a les cames, mentre que les diferents variants d'abdominals i planxes ens poden ajudar a enfortir el cor.

Fins i tot les estrelles es lesionen

Una bona condició física ens pot estalviar l'aparició de les temibles agulletes, molt habituals en els esports de temporada com els que ens ocupen. I donada la càrrega d'exercici que hem adquirit en aquest punt, els estiraments i els exercicis de mobilitat no poden faltar. L'elasticitat del múscul és clau per prevenir lesions i per poder executar les postures que ens exigiran l'esquí i el surf de neu des de la primera baixada.

I és que dels contratemps físics no es lliuren ni els més grans i si no que ho preguntin a la nord-americana Lindsey Vonn, la participació en la Copa del Món està a expenses del vistiplau dels metges per un esquinç de genoll. Dit d'una altra manera, no se sap amb certesa quan podrà batre el rècord de Ingemar Stenmark i si el 2019 ampliarà a sis seves victòries a la general por mucho que los mercados de apuestas ofrezcan las mejores cuotas per a la seva candidatura en comparació amb la competència directa, que vindrà per part de Mikaela Shiffrin i Michelle Gisin. Per tant, val més prevenir que curar, pel que fa a les lesions es refereix.

I abans d'estrenar-se aquesta temporada, quedaria una última recomanació. Aprofita els molts camins guiats o senders del Pirineu, o altres punts de Catalunya, per fer cames tot caminant i adaptar així el cos a l'altitud.

En poques paraules, no et llancis al primer dia de neu sense abans treballar l'aspecte físic, la força, estirar per evitar un contratiempo como el de Vonn i adaptar el teu cos a la muntanya.
Publicitat
Publicitat

Entrevista

Publicitat

Les més llegides

Publicitat

Edició en paper


Publicitat
Publicitat
Publicitat

Editorial

Publicitat