Notícia

Pla B per al telecadira La Roca d'Espot: adquisició d'un nou remuntador

El Govern ja contempla l'adquisició d'un nou telecadira a Espot en cas de no poder reparar l'avariat

la roca,telecadira,espot
Pla B per al telecadira La Roca d'Espot: adquisició d'un nou remuntador Autor/a: Skipallars
Encara no està clar que el telecadira La Roca d'Espot pugui tornar a funcionar amb totes les garanties. Els tècnics hi continuen treballant però la instal·lació no es posarà en marxa fins que es compleixin tots els requisits de seguretat necessaris per a la seva reobertura. Però, i si això no és possible? Doncs caldrà aplicar el Pla B, o sigui, la instal·lació d'un nou remuntador. Us expliquem els costos que això pot tenir tot esmentant alguns exemples d'altres nous remuntadors instal·lats o en procés.


El conseller de Territori, Damià Calvet, ha anunciat aquest divendres que el Consell d'administració de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha autoritzat al president de l'ens, Ricard Font, a activar la tramitació de l'adjudicació i licitació d'un nou telecadira en cas de no poder reparar el giny mecànic afectat. 

Calvet ha dit que la solució per aquest complex hivernal ha de ser ''estructural'' i no ''conjuntural''. Coincidint amb l’arrencada de l’operativa que ha de resoldre l’incident del telecadira d’Espot, el conseller ha apuntat que “hem trobat solucions perquè ningú deixi de gaudir d’Espot”. Així, ha exposat que “hem mobilitzat retracs a Catalunya i Europa perquè donin serveis als esquiadors”, encara que ha defensat que “la solució que volem ha de ser estructural, i passa per reparar el telecadira i homologar-lo”. En cas que no fos possible, el Departament treballarà per adquirir-ne un de nou. Si fos necessària la compra d'aquest nou giny, l'executiu autoritza a gastar un import màxim de 7,5 milions d'euros en la compra del nou giny mecànic.
 
Quin cost té un nou telecadira?

La inversió en remuntadors és per a una estació la despesa més important. Cintes transportadores, telecordes, teleesquís, telecadires, telecabines o telefèrics compleixen diverses funcions i la seva instal·lació va condicionada en funció de l'ús, la càrrega de passatgers que suportarà, la distància i el desnivell a salvar. I com és lògic el cost també varia.

En el cas d'Espot la solució més raonable és la substitució de l'actual telecadira desembragable de 4 places per un de similars característiques. Actualment s'estan instal·lant telecadires desembragables de 6 places per imports que oscil·len entre els 6 i 7 milions d'euros.

Per exemple, la prolongació del telecabina que s'està fent a La Molina i que estarà enllestit el proper estiu, té un cost de 6,1 milions d'euros i inclou 9 pilones que cobreixen 980 m de longitud i 180 m de desnivell.

El nou telecabina Tristaina amb cabines de 10 places, acabat d'instal·lar fa només dos mesos a Arcalís, salva 230 m de desnivell per fer un trajecte de 1.600 metres i ha costat 6 milions d'euros.

En canvi, el telecadira 4 places no desembragable, Planell de la Font, instal·lat fa 3 anys a Soldeu-El Tarter, de 900 m de llargada, va tenir un cost de només 2,4 millons d'euros. 

I finalment esmentar el telecadira desembragable de 6 places Cecire de SuperBagneres de Luchon, instal·lat fa dos hiverns, tenia un pressupost d'execució de 6,8 milions d'euros. Cobreix una distància de gairebé 2 km, 650 m. de desnivell i inclou 19 pilones i possiblement seria de tots els exemples esmentats el que més s'apropa a les necessitats d'Espot.
Publicitat
Publicitat

Entrevista

"La festa post competició és un gran al·licient. Sense ella, el record per als nens no seria el mateix"
Oriol Guinart Director tècnic de Club Aranès d'Esports d'Iuèrn (CAEI)

entrevista
Publicitat

Les més llegides

Publicitat

Edició en paper


Publicitat
Publicitat
Publicitat

Editorial

Publicitat