Notícia

FGC licita avui el nou telecadira d'Espot que haurà d'estar operatiu en 8 mesos

Els informes recomanen no reobrir el telecadira de La Roca, aturat des del dia 1 de febrer

espot,telecadira,skipallars,la roca
FGC licita avui el nou telecadira d'Espot que haurà d'estar operatiu en 8 mesos Autor/a: Diaridelaneu.cat
Finalment es posa en marxa el Pla B per a l'estació d'esquí d'Espot. El telecadira de La Roca serà desmantellat i en el seu lloc s'hi instal·larà un nou desembragable. De moment es desconeix si el nou giny mecànic serà un 4 places o bé serà de 6.


Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) licitarà avui mateix, dilluns dia 25 de març, el nou telecadira per a l'estació d'Espot, al Pallars Sobirà, que substituirà al de La Roca, aturat des de l'1 de febrer quan una cadira es va desprendre durant els treballs de manteniment. Aquesta decisió s'ha pres després que no s'hagi localitzat cap causa per la qual es va produir la incidència, i els informes assenyalen que la solució més recomanable és no posar-lo de nou en funcionament, malgrat no haver-s'hi observat cap defecte ni error.

Aquesta decisió està avalada per la Direcció General de Transports per Cable del Departament de Territori i Sostenibilitat, que és qui ha emès l'informe definitiu. Les previsions són que el nou telecadira entri en funcionament el pròxim mes de novembre, coincidint amb l'inici de la temporada 2019/20.

A partir de la temporada vinent, FGC aplicarà a Espot una activitat lúdica relacionada amb les màquines trepitjaneu, tal com ja s'està fent a altres estacions de l'empresa com La Molina i Vall de Núria.

El Pla B
 
El conseller de Territori, Damià Calvet, ja va anunciar el passat mes de febrer, durant una visita a Espot, que el Consell d'administració de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) havia autoritzat al president de l'ens, Ricard Font, a activar la tramitació de l'adjudicació i licitació d'un nou telecadira en cas de no poder reparar el giny mecànic afectat. El pressupost adjudicat en el seu moment a la compra d'aquest nou giny era de 7,5 milions d'euros en la compra del nou giny mecànic.
 
Quin cost té un nou telecadira?

La inversió en remuntadors és per a una estació la despesa més important. Cintes transportadores, telecordes, teleesquís, telecadires, telecabines o telefèrics compleixen diverses funcions i la seva instal·lació va condicionada en funció de l'ús, la càrrega de passatgers que suportarà, la distància i el desnivell a salvar. I com és lògic el cost també varia.

En el cas d'Espot la solució més raonable és la substitució de l'actual telecadira desembragable de 4 places per un de similars característiques. Actualment s'estan instal·lant telecadires desembragables de 6 places per imports que oscil·len entre els 6 i 7 milions d'euros.

Per exemple, la prolongació del telecabina que s'està fent a La Molina i que estarà enllestit el proper estiu, té un cost de 6,1 milions d'euros i inclou 9 pilones que cobreixen 980 m de longitud i 180 m de desnivell.

El nou telecabina Tristaina amb cabines de 10 places, acabat d'instal·lar fa només dos mesos a Arcalís, salva 230 m de desnivell per fer un trajecte de 1.600 metres i ha costat 6 milions d'euros.

En canvi, el telecadira 4 places no desembragable, Planell de la Font, instal·lat fa 3 anys a Soldeu-El Tarter, de 900 m de llargada, va tenir un cost de només 2,4 millons d'euros. 

I finalment esmentar el telecadira desembragable de 6 places Cecire de SuperBagneres de Luchon, instal·lat fa dos hiverns, tenia un pressupost d'execució de 6,8 milions d'euros. Cobreix una distància de gairebé 2 km, 650 m. de desnivell i inclou 19 pilones i possiblement seria de tots els exemples esmentats el que més s'apropa a les necessitats d'Espot.
Publicitat
Publicitat

Entrevista

"La festa post competició és un gran al·licient. Sense ella, el record per als nens no seria el mateix"
Oriol Guinart Director tècnic de Club Aranès d'Esports d'Iuèrn (CAEI)

entrevista
Publicitat

Les més llegides

Publicitat

Edició en paper


Publicitat
Publicitat
Publicitat

Editorial

Publicitat