Notícia

Cerler s'apropa a Catalunya

L'estació de Benasc passarà dels actuals 77 quilòmetres de pistes a oferir-ne més de 100

mapa,pistes,cerler
Cerler s'apropa a Catalunya Autor/a: Captura de pantalla
Cerler s’ampliarà cap a la Vall de Castanesa. L’objectiu és fer el domini de Benasc més competitiu, millorar l’activitat econòmica d'aquesta vall de la Ribagorça aragonesa i, a la vegada, apropar l’estació d’esquí a l’N-260 i l'N-230. D'aquesta manera Cerler guanyarà un nou accés pel sector oriental del domini, el que a la pràctica serà una porta d'entrada molt més fàcil per als esquiadors catalans.


L'ampliació de l'estació de Cerler (Benasc) cap a la vall de Castanesa (Montanuy)  costarà uns 40 milions d'euros i contempla la construcció de quatre remuntadors, entre 30 i 40 quilòmetres de noves pistes i una carretera de 7 quilòmetres fins al peu de pistes a Fontchanina. Així ho explica la premsa aragonesa, que es fa ressó de l'estudi tècnic presentat pel grup Aramón, operador i propietari de les estacions d'esquí de Cerler, Formigal, Pnaticosa, Javalambre i Valdelinares, el qual està participat al 50% pel Govern d'Aragó i pel banc Ibercaja.

La primera ampliació en pistes i remuntadors s'iniciarà al coll de Basibé, a 2.380 metres d'altitud, actualment extrem oriental del domini esquiable de Cerler. Aquesta primera fase hauria d'estar en marxa, segons declaracions dels seus promotors als mitjans de comunicació aragonesos, per a l'any 2020-21.

En les següents fases s'hauran de construir tres telecadires més, i les pertinents pistes, que permetran ampliar l'actual Cerler fins al peu de pistes del sector Fonchanina, a 1.700 metres. En aquest punt hi arribarà una prolongació de 7 quilòmetres de la carretera HU650, amb inici a la N-260 i connexió a la N-230.

L’ampliació, que s’iniciarà el proper estiu i haurà estar completada a la temporada 2024-25, compleix amb la declaració d'impacte ambiental d’un projecte que es va iniciar fa deu anys i que ja és a punt d'esgotar el termini de vigència. Per aquest motiu les obres haurien de començar abans del 2020, moment en el qual caldria la redacció d'un nou estudi d’impacte ambiental.

Amb aquesta ampliació Cerler passarà d'oferir 77 quilòmetres de pistes oferir-ne més de 100. Això la farà més atractiva, força més competitiva i per tant podrà seduir alguns dels esquiadors que habitualment fan ús de la carretera N-230, ruta força freqüentada per als qui esquien a Boí Taüll o Baqueira. En definitiva, Cerler s'apropa a Catalunya i als esquiadors catalans.

Comentaris


No hi ha cap comentari
 






giny













Editorial

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny