Notícia

Skitude es fusiona amb Skioo i esdevenen la plataforma digital de referència del món de l’esquí

L'operació, valorada en 8 MEUR, permetrà millorar les vendes de forfets online i facilitar l'accés a pistes a més de 150 estacions de tot el món

skitude,team,equip,plantilla
L'empresa gironina Skitude es fusiona amb la noruega Skioo per ser la plataforma digital de referència del món de l'esquí Autor/a: Skitude
La fusió amb SKIOO converteix a SKITUDE en la plataforma digital de referència per a esquiadors y per a tota la indústria de l’esquí. Per un costat, l’empresa ofereix una experiència única als esquiadors abans, durant i després, una experiència ‘from sofa to sofa’. I per l’altre, l’empresa ja està en disposició d’optimitzar les vendes online i accés a pistes de més de 150 estacions d’esquí d’arreu del món amb una xarxa de sistema post-pagament similar al de Uber.


La fusió entre Skitude, la xarxa d'apps d'esquí més gran del món, i la tecnològica Skioo, que ofereix l'accés a estacions d'esquí amb una sola targeta sense haver de fer cues, tindrà com a objectiu per a la temporada vinent l'optimització dels canals de venda per les més de 150 estacions d'esquí amb les que opera a tot el món.

L'estratègia consistirà, entre altres coses, en l'ús de sistemes de post-pagament que facilitaran l'experiència de l'usuari a la neu agilitant el seu accés a pistes i que ajudarà a les estacions d'esquí a posicionar els seus productes a la plataforma en línia.

"Estem treballant perquè els esquiadors puguin, per exemple, comprar un forfet d'esquí de forma anticipada i carregar-lo la targeta RFID, o validar prèviament amb targeta de crèdit", explica el CEO de Skitude Marc Bigas. "Aquests principis de conveniència i post-pagament ja són coneguts per serveis molt populars com Uber", destaca.

En aquest sentit, afirma que la seva plataforma digital conjunta aportarà una nova dimensió a la indústria de l'esquí amb "un viatge digital més còmode i divertit", tal com explica el president de Skitude, Yngve Tvedt.

D'aquesta manera, Tvedt assegura que Skitude està participant en la "digitalització del sector" i coincideix amb Marc Bigas en afirmar que aquesta experiència oferirà "més comoditat a l'esquiador" així com "solucions potents per als canals de venda mòbil i serveis de màrqueting" que ajudaran a les estacions a estar millor connectades amb les necessitats dels seus potencials clients.

Yngve-Tvedt-Marc-Bigas-skitude-skioo
Yngve Tvedt i Marc Bigas

Nous reptes

La fusió entre les dues empreses, a més, buscarà la manera de combatre l'estancament dels usuaris en la indústria: un dels reptes de la indústria de l'esquí. "Ens vam embarcar en un viatge per resoldre reptes mitjançant la tecnologia", assegura el CEO de l'empresa i afegeix que l'experiència acumulada aquests anys tant per Skitude com per Skioo serà "una informació valuosa per a les estacions d'esquí".

Cal recordar que Skitude sempre ha apostat per una interacció dels usuaris "abans, durant i després de la seva visita" el que, tal com avala Bigas, "enforteix la competitivitat de la indústria i permet que segueixi avançant".

Una comunitat de més d'1,3 milions d'esquiadors

En l'actualitat, la comunitat de Skitude està formada per més d'1,3 milions d'esquiadors que han utilitzat alguna de les aplicacions gratuïtes compatibles amb la plataforma Skitude, la majoria d'elles aplicacions oficials d'estacions d'esquí.

Es tracta d'una comunitat molt activa. Gràcies al Tracker GPS, amb el qual poden registrar els seus descensos, ja han registrat activitat en més de 1.200 estacions en 45 països de tot el món i han pogut participar en més de 250 reptes que els ha permès guanyar dies d'esquí, material com esquís, botes o càmeres d'acció, i descomptes exclusius.

L'operació suposa la consolidació d'un projecte internacional de 50 persones, amb oficines principals a Girona, Lausanne i Oslo, i permet seguir investigant per tal de trobar solucions dinàmiques i millorar l'experiència del consumidor a les estacions.
Publicitat
Publicitat

Entrevista

"La festa post competició és un gran al·licient. Sense ella, el record per als nens no seria el mateix"
Oriol Guinart Director tècnic de Club Aranès d'Esports d'Iuèrn (CAEI)

entrevista
Publicitat

Les més llegides

Publicitat

Edició en paper


Publicitat
Publicitat
Publicitat

Editorial

Publicitat