Notícia

L'Agència Catalana de Turisme i Ferrocarrils de la Generalitat sumen esforços per a la promoció de la marca Pirineus

El programa Pirineus posa en valor tota la diversitat de l’oferta turística dels Pirineus de Catalunya

Ricard Font,David Font
D'esquerra a dreta, el president de FGC, Ricard Font, i el director de l'ACT, David Font, en el moment de la signatura Autor/a: Gencat
La marca Pirineus pren força. L'Agència Catalana de Turisme i Ferrocarrils de la Generalitat han signat un nou conveni, amb el qual el grup FGC s’alinea amb l’estratègia del programa Pirineus i farà promoció de tot el territori i els seus recursos turístics des d’una visió transversal. Formen part del programa Pirineus l’Agència Catalana de Turisme, l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), els Patronats de Turisme de la Diputació de Lleida, Costa Brava Girona, Diputació de Barcelona i el Conselh Generau d’Aran.


L’Agència Catalana de Turisme (ACT), depenent del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) treballaran de forma coordinada per promoure la marca Pirineus. Amb el nou conveni de col·laboració entre ambdues entitats, FGC suma esforços amb a la resta d’actors del programa Pirineus: l’ACT, l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), els Patronats de Turisme de la Diputació de Lleida, Costa Brava Girona, Diputació de Barcelona i el Conselh Generau d’Aran. El treball conjunt permet consolidar un model turístic a les 11 comarques dels Pirineus catalans.

Amb el nou conveni, FGC passarà a promocionar tot el territori i els seus recursos turístics des d’una visió transversal, alineant-se així amb l’estratègia del programa Pirineus i, per tant, compartint objectius amb les parts integrants del mateix.
 
En aquest sentit, David Font, director de l’ACT, ha assegurat que “el programa Pirineus facilita la dinamització turística de forma sostenible al llarg de tot l’any a les 11 comarques que conformen la marca al nostre país. Amb Ferrocarrils de la Generalitat, sumem un actor més al programa per seguir projectant al món els Pirineus de Catalunya. Així, treballar conjuntament facilita unir esforços en la promoció del territori i posicionar la destinació a nivell internacional com un entorn ideal per al turisme d’actiu i natura.”
 
Per la seva banda, el president d’FGC, Ricard Font, ha assenyalat que “la feina de gestió de les estacions de muntanya que fem té sentit si la fem per generar oportunitats per a la gent que hi viu i vol guanyar-se la vida en els territoris on estan ubicades. Promocionar el Pirineu, promocionar cadascuna de les comarques i les valls amb personalitat pròpia té sentit si forma part d’una estratègia global de difusió dels nostres actius esportius, culturals, ambientals, ecològics, de paisatge i de natura. Per això volem que la nostra política de promoció sigui la de la marca Pirineus-Catalunya, la de promoció dels actius de cada comarca, vall o parc natural. Les estacions de muntanya que gestiona FGC han de ser un actiu de Catalunya, de cada territori, de cada Parc Natural que tenim al Pirineu. L’acord amb l’Agència Catalana de Turisme, igual que ho va ser el signat amb els Parcs Naturals, és un pas més per assolir l’objectiu de posar el Pirineu al món, promocionant-ne els seus millors actius que tenen a veure, entre altres, amb un entorn, un paisatge i unes activitats de salut i esport que es desenvolupen en paratges naturals amb valor ambiental i ecològic.”
 
Programa Pirineus
 
El programa Pirineus posa en valor  tota la diversitat de l’oferta turística dels Pirineus de Catalunya. L’objectiu és consolidar les 11 comarques dels Pirineus catalans (l’Alt Empordà, l’Alt Urgell, l’Alta Ribagorça, el Berguedà, la Cerdanya, la Garrotxa, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, el Ripollès, el Solsonès i la Val d’Aran) com a destinació turística única i transversal en els mercats emissors internacionals (principalment de proximitat) mitjançant una promoció específica i amb l’objectiu de desestacionalitzar la demanda.
 
Des de l’any 2003, aquest programa de treball potencia tots els recursos i productes existents des d’una visió transversal a través dels convenis de col·laboració entre l’ACT i els diferents socis. En els convenis es defineix i consensua un pla d’accions de promoció i comercialització anual amb experiències realitzables durant tot l'any, ja siguin de turisme actiu i natura (senderisme, BTT, aventura, estacions d’esquí i muntanya), com aquelles que tenen a veure amb el patrimoni material i immaterial (cultura, gastronomia, festes populars, festivitats). El programa global per aquest 2019 té un pressupost de prop de 700.000 euros.




Entrevista

"La festa post competició és un gran al·licient. Sense ella, el record per als nens no seria el mateix"
Oriol Guinart Director tècnic de Club Aranès d'Esports d'Iuèrn (CAEI)

entrevista


Les més llegides

Edició en paper


Editorial