La FEEC publica un comunicat de premsa sobre la sentència

L’esport reacciona a la sentència. La FEEC i la FCEH, les referents en esports de neu, ja s'han posicionat

feec,balco
La FEEC publica un comunicat de premsa sobre la sentència Autor/a: FCEH
L'esport català també està reaccionant a la sentència. DEl Barça a l'Espanyol en futbol o de la Federació Catalana d'Esports d'Hivern a la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya, les dues referents als esports de neu, el món esportiu també estaà reaccionant a les condemnes als presos polítics i activistes.

Davant la sentència emesa avui pel Tribunal Suprem sobre els líders socials i polítics catalans, la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya referma el seu posicionament en contra d’aquesta situació de clara injustícia. L’Estat els condemna a 100 anys de presó per haver exercit el dret a votar. Es tracta clarament d’una sentència contra la democràcia.

Des de la FEEC, com a federació històrica quasi centenària i amb unes arrels catalanistes i democràtiques, sempre s’ha defensat el dret a decidir i la identitat cultural i nacional pròpia de Catalunya. L’excursionisme al nostre país cal recordar que ha anat lligat des dels seus inicis a la conservació de l’espai en què es desenvolupa i a la fusió entre la muntanya i la cultura catalana.

És per aquest motiu que rebutgem l’estratègia de l’Estat a l’hora de tractar aquest conflicte, lluny d’abordar qualsevol forma de diàleg. Els presos polítics tancats a la presó des de fa més de dos anys hi són de forma injusta i desproporcionada, i en cap cas es pot permetre que hi siguin cent anys més en la seva totalitat per una causa injustificada i allunyada de la realitat que l’Estat exposa.

Remarquem el nostre compromís amb la cultura catalana i ara més que mai fem una crida al conjunt de forces polítiques i socials per a què facin tot allò que sigui necessari per garantir els drets fonamentals i les llibertats de la ciutadania de Catalunya.

Hi serem tots i ho farem tots junts.

Marxes per la Llibertat

L’Assemblea Nacional Catalana i Òmbium Cultural han organitzat cinc Marxes per la Llibertat, que sortiran de cinc ciutats diferents amb l’objectiu de confluir a Barcelona. Les columnes sortiran de Girona, Vic, Berga, Tàrrega i Tarragona i recorreran uns 100 quilòmetres cadascuna en tres dies.

Veure enllaç web amb el comunicat.

Entrevista

Les més llegides