La FEEC publica un comunicat de premsa sobre la sentència

L’esport reacciona a la sentència. La FEEC i la FCEH, les referents en esports de neu, ja s'han posicionat

feec,balco
La FEEC publica un comunicat de premsa sobre la sentència Autor/a: FCEH
L'esport català també està reaccionant a la sentència. DEl Barça a l'Espanyol en futbol o de la Federació Catalana d'Esports d'Hivern a la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya, les dues referents als esports de neu, el món esportiu també estaà reaccionant a les condemnes als presos polítics i activistes.

Davant la sentència emesa avui pel Tribunal Suprem sobre els líders socials i polítics catalans, la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya referma el seu posicionament en contra d’aquesta situació de clara injustícia. L’Estat els condemna a 100 anys de presó per haver exercit el dret a votar. Es tracta clarament d’una sentència contra la democràcia.

Des de la FEEC, com a federació històrica quasi centenària i amb unes arrels catalanistes i democràtiques, sempre s’ha defensat el dret a decidir i la identitat cultural i nacional pròpia de Catalunya. L’excursionisme al nostre país cal recordar que ha anat lligat des dels seus inicis a la conservació de l’espai en què es desenvolupa i a la fusió entre la muntanya i la cultura catalana.

És per aquest motiu que rebutgem l’estratègia de l’Estat a l’hora de tractar aquest conflicte, lluny d’abordar qualsevol forma de diàleg. Els presos polítics tancats a la presó des de fa més de dos anys hi són de forma injusta i desproporcionada, i en cap cas es pot permetre que hi siguin cent anys més en la seva totalitat per una causa injustificada i allunyada de la realitat que l’Estat exposa.

Remarquem el nostre compromís amb la cultura catalana i ara més que mai fem una crida al conjunt de forces polítiques i socials per a què facin tot allò que sigui necessari per garantir els drets fonamentals i les llibertats de la ciutadania de Catalunya.

Hi serem tots i ho farem tots junts.

Marxes per la Llibertat

L’Assemblea Nacional Catalana i Òmbium Cultural han organitzat cinc Marxes per la Llibertat, que sortiran de cinc ciutats diferents amb l’objectiu de confluir a Barcelona. Les columnes sortiran de Girona, Vic, Berga, Tàrrega i Tarragona i recorreran uns 100 quilòmetres cadascuna en tres dies.

Veure enllaç web amb el comunicat.

No hi ha cap comentari

Opinions

Més opinions

Entrevista

giny

Les més llegides

Edició en paper

Enquesta

La nostra enquesta: com en dieu al dibuix que deixa el trepitjat de pistes?

19 vots