Notícia

Forfet de Les Neus Catalanes: 8 identitats i 200 quilòmetres de pistes

El passi de temporada s'ha posat a la venda amb preus de promoció fins a l'1 de desembre

neus catalanes
Forfet de Les Neus Catalanes: 8 estacions i 200 quilòmetres de pistes a preu de promoció Autor/a: Les Neiges Catalanes
Al Pirineu tenim diverses opcions de forfets de temporada que ens permeten esquiar en més d'una estació. Una d'aquestes és la que ens ofereixen a Les Neus Catalanes, la marca que agrupa les 8 estacions d'esquí alpí i nòrdic que trobem a la Catalunya del Nord, al Departament dels Pirineus Orientals de França. Us en donem alguns detalls i us expliquem el perquè pot ser una bona opció per a molts esquiadors.
 


cambre-aze-nocturna
Imatge nocturna de l'espai Cambra d'Ase (Foto: Les Neus Catalanes).

Torna el forfet de Les Neus Catalanes i ho fa amb algunes novetats. Aquest passi de temporada permet esquiar en 8 estacions de la Catalunya del Nord, el que a la pràctica vol dir que en suma una més que en la temporada passada. Les estacions d'esquí alpí en les quals podrem esquiar amb aquest forfet són Font Romeu, Les Angles, Portè Puymorens, Cambra d'Ase, Formigueres, Puyvalador (novetat respecte a l'any passat), La Quillane i l'estació d'esquí nòrdic Espace Nordic du Capcir.

El passi de Les Neus Catalanes per a la temporada que és pocs dies abans de començar es pot comprar de forma anticipada i amb descompte. Els interessats poden adreçar-se a la pàgina corporativa (en aquest enllaç www.neigescatalanes.com) o bé el poden tramitar a les oficines de Barcelona. (Les Neus Catalanes, Atout France, edifici Institut Francès, del carrer Moià 8 de Barcelona).

Descompte per compra anticipada

El descompte per compra anticipada, fins a l'1 de desembre, és d'un 14%. Així els adults ara paguen 605 euros en lloc de 710 i els nens (de 5 a 12 anys) en paguen 540 € en lloc de 635 €. També s'aplica el mateix descompte als universitaris (amb carnet d'estudiant) que tinguin menys de 25 anys.

Una altra bona opció pensada per a les famílies és el forfet de temporada familiar. Per la compra 4 forfets de temporada abans de l'1 de desembre del 2019, el 4t forfet més econòmic surt gratis. Només cal presentar un document que justifiqui que sou família. (excepte forfets gratuïts – de 5 anys i + de 70 anys) al preu de la tarifa no promocional de 691 € adults i 621 € Estudiants i nens.
Aquestes estacions d'esquí sumen un total de 205 quilòmetres de pistes d'esquí alpí i més de 100 d'esquí nòrdic.

8 estacions, 8 identitats

Un dels al·licients que té el forfet de Les Neus Catalanes i que per aquest motiu és molt valorat entre els seus clients és la diversitat d'estacions a les quals dona accés. Cadascuna de les 8 estacions ofereix un paisatge diferent, un ambient propi que ve determinat per la seva clientela, pistes i remuntadors o per la pràctica d'esquí; més competitiu, o familiar, o d'esperit muntanyenc, històric..

Així, per exemple, a Font Romeu Pirineus 2000 hi trobem perfectament reflectit el pes històric de ser una de les primeres estacions d'esquí del Pirineu francès i això es nota en el seu peu de pistes però també en la tradició i afició per la competició, ja sigui amb modalitats noves com el freeski o les curses FIS als traçats del seu vessant nord. Res millor que passejar pel poble de Font Romeu per captar-ne aquesta identitat que la fa especial i amb un ambient esportiu i d'hivern ben singular que es capta en els seus carrers.

les-airelles-font-romeu
Font Romeu Pirineus 2000 (Foto: Altiservice).

A Les Angles, en canvi, hi podrem gaudir d'una altra identitat que la fa única. Esquiar amb vistes al llac de Matamala ja és per si mateixa una experiència que la fa diferent, exclusiva. Però a Les Angles també hi trobem sectors esquiables molt diferents que la projecten com una estació tot-terreny. Ben poca cosa tenen en comú les pistes del sector Vallcebre, de caràcter feréstec i ànima freeride, amb les dels sectors Pla del Mir o les del sector del poble. En el poble de Les Angles també hi respirarem un ambient d'autèntic peu de pistes après-ski, amb un elevat nombre d'activitats, botigues, bars i restaurants, entre les que hi destaca el nou centre Angleo.

les-angles-ski-poble
Les Angles (Foto: Ivan Sanz Tusell).

A Formigueres el paisatge pel qual esquiarem, si tenim la sort que ha acabat de nevar, és el més semblant al d'un conte de Nadal. La totalitat de les seves pistes són entre bosc i això li confereix un caràcter especial. La neu, les pistes, els remuntadors, sempre queden protegits del vent i això fa que les bones condicions per a la pràctica de l'esquí siguin sempre un punt a favor per als qui busquen tranquil·litat, qualitat i paisatges bucòlics. També molt valorada pels nens i els practicants de forapista.

formigueres-nens-esqui
Formigueres (Foto: Ivan Sanz Tusell).

Portè i Pimorent és, sense cap mena de dubte, per ubicació i altitud, l'estació del fred i això, és clar, és sinònim de neu de qualitat. Porté està dividida en dues grans àrees o sectors, cadascuna dels quals té les seves singularitats. És un destí igual de valorat per als esquiadors de nivell mitjà , per als qui volen progressar amb pistes amples o per als qui busquen pistes tècniques. Mentre les negres de Portè són llargues i exigents, a prop hi trobarem unes pistes blaves llargues i solejades que ens faran gaudir del carving com poques vegades.

porte-puymorens-vignole-nens
Portè Puymorens (Foto: Portè Pimorent).

El domini de Cambra d'ase (Estacions de Sant Pere dels Forcats i Eina) són, de les 8 destinacions, la que millor reflecteix l'esperit i ànima muntanyenca. I és ben lògic, perquè el paisatge i les pistes traçades per dins d'un bosc de pi negre alt i frondós la projecten, molt possiblement, com l'estació més alpina del vessant nord del Pirineu oriental. El circ de pedra de la Cambra d'Ase, que dona nom al domini, presideix una muntanya en la qual totes les pistes estan orientades a nord. És una de les poques estacions del Pirineu des d'on podem observar el mar. A més, és molt freqüentada per alpinistes i practicants d'esquí de muntanya que accedeixen o tornen del circ de pedra i els seus corredors, una realitat ben integrada dins el domini.

espace-cambre-daze-cambra-ase Cambra d'Ase (Foto: Ivan Sanz Tusell).

La Quillane: l'opció ideal per als qui no necessiten gaire per gaudir d'un dia tranquil i solejat a la neu. És cert que no ofereix un gran desnivell, ni pistes llargues, però per contra és una opció perfecta per als qui es volen iniciar o perfeccionar en l'esquí, l'snowboard o per iniciar-se en un snowpark, practicar l'esquí nocturn o gaudir d'una terrassa panoràmica amb vistes a pistes per observar les cabrioles dels practicants de l'snowpark i els avenços dels qui s'inicien als esports de neu.

Puyvalador, a l'extrem nord del Capcir, és la guardiana dels fronts de nord. Situada al límit de la frontera dels departaments de l'Arieja i el Pirineu oriental, té l'honor de ser la primera a rebre els flocs de neu d'origen polar. Ofereix un ambient tranquil, amb pistes amples i llargues que donen sensació d'amplitud i baixa afluència. Puigbalador és, de totes, la més freqüentada pels veïns de l'Aude i l'Arieja i això li dona una identitat especial, diferent, o si ho preferiu, més francesa i occitana que no pas les altres. Per a aquesta temporada s'incorpora a Les Neiges Catalanes després de dos anys d'absència per tancament d'instal·lacions. Tindrà obertes totes les pistes del peu de pistes accessibles amb teleesquís.

puigbalador-puyvalador-teleesqui
Puigbalador (Foto: Ivan Sanz Tusell).

I finalment l'Espai d'esquí Nòrdic del Capcir, molt valorat entre la comunitat dels practicants d'esquí nòrdic de les dos vessants del Pirineu. Continua sent un referent al sud d'Europa per a la pràctica de l'esquí de fons, amb més de 90 km de circuits marcats, itineraris per a excursions amb raquetes en prop de 85 quilòmetres i esdevenint un espai idoni per a la marxa nòrdica, els trineus de neu, gossos de trineu i biatló. I tot això en uns paisatges entre bosc que sovint s'han definit com el "petit Canadà".

espai-nordic-capcir
Espai Nordic del Capcir (Foto: Espace Nordique du Capcir).

En definitiva, totes les opcions per a l'esquí que ofereix el Forfet de temporada de les Neus Catalanes difícilment es poden reflectir en un article com el que acabeu de llegir, però si que us convidem a tenir present aquesta opció i valorar-la. I no només pensant en quina de les 8 opcions volem calçar-nos els esquís, sinó perquè a l'esquí en si mateix també hi hem de sumar l'experiència de la gastronomia o l'acollida que ens dispensen els conductors d'un teleesquí, els pisters o els cambrers. I és que ben mirat, esquiar a les Neus Catalanes ens resultarà, per història, tradició, paisatges i afinitats, una experiència que acabarà sent diferent i singular gràcies a aquestes 8 identitats diferents que podreu conèixer i repetir tantes vegades com vulgueu al llarg de la temporada.

Les estacions de les Neus Catalanes en quilòmetres esquiables i cotes

Les Angles, 55 quilòmetres i cotes de 1.600 a 2.400
Cambra d'Ase, 22 quilòmetres i cotes 1.640 a 2.400
Font Romeu, 43 quilòmetres i cotes 1.700 a 2.210
Formigueres, 22 quilòmetres i cotes 1.500 a 2.400
La Quillane, 5 quilòmetres i cotes 1.500 a 1.700
Portè Puymorens, 45 quilòmetres i 1.600 a 2.500
Puybalador, 11 quilòmetres i cotes actuals de 1.600 a 1.800
Espace Nordic du Capcir 110 quilòmetres de traçats marcats i 9 senders per a raquetes de neu.

Previsió d'obertura

La campanya de neu 2019-20 a Les Neus Catalanes ja té una data d'obertura confirmada, sempre que les condicions de neu ho permetin. Es tracta de Portè Puymorens, una estació que ja comença a ser precisament coneguda per ser, cada any, de les primeres a obrir al Pirineu francès. L'estació més propera a Puigcerdà (19 km), s'ha compromès a obrir tan bon punt les condicions de neu els ho permetin. Això vol dir que, a la pràctica, si l'estació rep una nevada important en els dies vinents, l'estació obrirà sense esperar a desembre.

Podeu comprar el vostre Forfet de Temporada de Les Neus Catalanes a:

ATOUT FRANCE BARCELONA
Edf. Institut Francès - C/ Moià, 8, 08006 – BARCELONA
Tel: +34 93 302 05 82 o 93 304 04 52
https://www.latiendadefrancia.es/neiges-catalanes-forfet-temporada-c2x24377981

porte.puymorens-rotul

Comentaris


No hi ha cap comentari
 










giny









Editorial

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny