Notícia

Pal i Arinsal, amb la vista posada en la unió per pistes

Actualment la unió és només per telefèric i l'objectiu és sumar-hi la unió per pista d'esquí

teleferic,pal
La connexió actual entre Pal i Arinsal es fa per telefèric. Autor/a: Vallnord
Reordenació a l'organigrama d'EMAP (Pal Arinsal). L'objectiu és donar un perfil més professional i menys polític a un Consell que haurà d'atreure un capital privat que permeti afrontar les inversions necessàries perquè Pal-Arinsal facin efectiva la seva unió física per pistes.


El comú de la Massana ha aprovat la nova composició del consell d'administració d'EMAP (Pal i Arinsal), que ara mateix presideixen les cònsols Olga Molné i Eva Sansa. L'anterior mandat ja es va començar amb el procés de professionalització amb la incorporació de dos membres no polítics. En el nou organigrama s'incorporen dos professionals més, amb un perfil financer i empresarial. El principal objectiu és atraure capital privat que permeti afrontar les inversions necessàries perquè l'estació de Pal-Arinsal faci un salt definitiu en la seva unió física per pistes. D'aquesta professionalització del consell en detriment del perfil polític se'n fa ressò avui la ràdio-televisió andorrana.

Un projecte que no baixa dels 20 milions d'euros

Així doncs el resultat final que es busca és la unió dels sectors d'Arinsal (Port Vell) i Pal (pels sectors de Setúria i Coll de la Botella) amb pistes d'esquí i no només per telefèric com es fa actualment. Els primers estudis per a la connexió per pistes entre Pal i Arinsal són de l'any 2014 i apunten a que aquesta unió tindrà un cost superior als 20 milions d'euros.

Segons aquells primers esborranys del projecte, en aquest s'hi reflectia el fet de construir tres nous remuntadors, instal·lacions de neu produïda, bassa d'aigua i proteccions antiallaus. La connexió es faria amb un mínim d'una o tres pistes, una de les quals hauria de ser una pista de dificultat blava per permetre que la connexió fos atractiva per a tots els perfils d'esquiadors.

Cal recordar que en pla ja aprovat de l'any 2017 s'hi recollia quines havien de ser les línies de negoci de l'estació pels vint anys vinents, entre les quals ja s'hi recollia la connexió física dels dos sectors per pista d'esquí.




Entrevista



Les més llegides

Edició en paper


Editorial