Notícia
Esquiada pels Alabaus de La Molina
Breu descripció
Alabaus és una pista vermella situada a La Molina, i porta el nom del sector on es troba. Orientació nord-est, sense bosc i equipada amb innivació i paravents, ja que és una de les zones més castigades pel vent d'aquesta estació d'esquí. Té una cota de sortida a 2.284 m. i l’arribada a 1.909 m. llargada de 1,6 km m., amplada mitja de 40 m. (segons dades de l'aplicació Skitude) i un desnivell de 350 m. (dades de La Molina).
Dades històriques
El sector es va obrir l'any 1972 amb la instal·lació del primer teleesquí Poma-Buj Alabaus II i, dos anys més tard s'instal·lava el segon Teleesquí, també un Poma Buj. Va ser l'estiu de 2006 quan es va remodelar la zona i es van canviar els dos remuntadors per un telecadira desembragable de 6 places i la instal·lació de 22 canons de producció de neu artificial. També es va fer l'obra del llac d'Alabaus i la sala de bombeig nova.
L'any 2008 es va realitzar l'obra del Half Pipe, el més gran del Pirineu, i s'hi van instal·lar 16 canons nous per a innivar el Half Pipe i la Pista del Border Cross.
L'any 2010 es va realitzar la reforma de la Cafeteria i dels sanitaris, així com la integració i remodelació definitiva del aparcament del Pedró, la remodelació de la pista del mateix nom i la incorporació de dos canons de producció de neu per aquesta pista, en la qual cada any s'hi celebra el trofeu Pista Pista!.
Registreu el vostre track
Us recomano fer servir l’aplicació gratuïta que Skitude té a la xarxa, per als dispositius mòbils, i gravar la vostra baixada, així com compartir-la a les xarxes socials. Aquest és el resultat del track gravat a la pista Alabaus per mitjà de l’aplicació esmentada:
Nombre: Els Alabaus | Fecha: 01/02/2015 | Hora: | Duración: 0h 3m 44s | Distancia total: 1.58 km | Vel. máx: 51.77 km/h | Vel. med.: 32.34 km/h | Desnivel: 312 m
Esquiada registrada amb Go-Pro Hero 3+
L'esquiada a la pista Alabaus també la vaig grabar amb una càmera Go-Pro Hero 3+ una estona després de registrar-la amb skitude. L'esquiador "perseguit" és Pep Pont, la banda sonora correspon a cançons que van tenir molt d'èxit els anys 1973 i 2006, anys de referència cronològica per aquest sector. Us convido a veure'l al nostre canal de Youtube. Desitjo que us agradi!
Ivan Sanz Tusell