Notícia
Torna l'esquí de muntanya al Pirineu en el primer dia de la Fase 0
S'han tornat a veure esquiadors a La Molina, Masella i Vallter 2000
La temporada de neu no ha acabat. Malgrat la finalització sobtada pel confinament, avui els esquiadors de muntanya s'han pogut tornar a calçar esquís i pells de foca. I han pogut esquiar. Aprofitant la fase 0, els esquiadors que resideixen en municipis amb alta muntanya han aprofitat per tornar a fer els darrers girs de la temporada. Es pot dir, doncs, que avui 2 de maig la temporada d'esquí ha tornat al Pirineu.

Avui a Ull de Ter (Foto: particular).
Molts ciclistes, corredors i gent de passeig en el primer matí en què es permet als adults sortir al carrer després de setmanes de confinament a casa per culpa del coronavirus. Arreu de Catalunya, i aprofitant el bon temps, molta la gent ha sortit a fer esport entre les sis i les deu del matí. Als municipis amb muntanya es podien veure des de primera hora molts ciclistes i corredors pels camins. I en municipis amb alta muntanya també s'hi han vist esquiadors.
Torna la temporada d'esquí de muntanya
La temporada d'esquí de muntanya té el seu punt més àlgid entre els mesos d'abril i maig. Enguany, però, la pandèmia per la Covid-19 va provocar la sobtada finalització de la temporada dels esports d'hivern el 14 de març. Amb la represa de l'activitat esportiva individual alguns esquiadors de muntanya s'han tornat a calçar esquís i pells de foca. Aprofitant aquesta fase 0 de desconfinament progressiu, els esquiadors que resideixen en municipis amb alta muntanya -necessàriament ha de ser dins el seu terme municipal- ho han aprofitat per fer, possiblement, alguns dels darrers girs sobre neu primavera de la temporada.
En el cas d'Alp, on hi ha les estacions d'esquí de La Molina i Masella, aquest matí s'hi han vist de nou els esquiadors de muntanya, que han aprofitat les cotes més altes i cara nord per tornar a foquejar i fer uns quants girs sobre neu primavera. Se'ls ha vist als sectors de Torrent Negre i Coma Oriola i són veïns empadronats a Alp.
També a Setcases s'han vist esquiadors a l'estació d'esquí de Vallter 2000, especialment a la ruta del Bastiments o a les proximitats d'Ull de Ter. Cal recordar que l'esquí de muntanya és una activitat esportiva permesa i perfectament legal des d'avui dia 2 de maig. Això sí, els seus practicants han d'extremar les precaucions, per evitar tant com sigui possible els accidents i els rescats, i forçosament han d'estar empadronats i residir en el terme municipal del lloc on practiquin l'esquí de primavera.
A Puigcerdà, per exemple, s'han vist molts ciclistes al sector de Vilallobent, una part del terme municipal del poble que s'enfila fins als 2.000 m. si se segueix el GR11.
Cal suposar, doncs, que la imatge s'haurà anat repetint en tots els municipis amb alta muntanya dins el terme municipal.

Avui entre Age i Vilallobent, a Puigcerdà (Foto: IST).
I fora del Pirineu?
Molts ciclistes, corredors i gent de passeig en el primer matí en què es permet als adults sortir al carrer després de setmanes de confinament a casa per culpa del coronavirus. Arreu de Catalunya, i aprofitant el bon temps, molta la gent ha sortit a fer esport entre les sis i les deu del matí. Als municipis amb espais verds o muntanyes, com a les Gavarres de la Bisbal d'Empordà, es podien veure des de primera hora molts ciclistes i corredors pels camins. A la zona de Collserola, a Barcelona, allau d'esportistes, igual que al Passeig Marítim de Badalona, on des de primera hora s'han vist molts corredors i ciclistes, així com parelles caminant prop del mar.
A Barcelona, l'allau d'esportistes a la zona del Parc de Collserola ha sorprès a molts dels veïns. Les autoritats policials han establert diversos controls abans d'arribar a la carretera de les Aigües, un dels punts més concorreguts. Els agents que es trobaven a l'espai no han detectat cap incidència especialment greu, però sí han comentat que no s'esperaven tanta gent. "La gent ha entès que era obligatori sortir a fer exercici", bromejaven alguns.
La imatge s'ha repetit arreu del territori. A Lleida, els carrers s'han omplert de gent practicant esport i passejant. Un dels espais més concorreguts ha estat el passeig a la vora del riu Segre, on des de primera hora del matí s'hi han vist desenes de persones que han sortit a córrer, pedalejar i inclús a fer ioga aprofitant el bon temps. Una imatge insòlita que algunes de les persones que hi havia han aprofitat per fotografiar, ja que l'afluència de gent ha estat molt superior a la d'un cap de setmana normal. A partir de les 10 del matí, la Guàrdia Urbana ha passat amb furgoneta per informar a la gent que ja s'havia acabat la franja per practicar esport.
Per aprofitar al màxim la franja horària matinal, abans de les vuit del matí l'afluència de gent a l'entorn del Pont del Petroli de Badalona ja era molt important. La gent, en línies generals, ha mantingut la distància de seguretat. A mesura que ha anat avançant el matí, la platja de Badalona també ha guanyat molts usuaris que han volgut gaudir del bon temps d'aquest dissabte. Molts ciutadans han optat per la bicicleta per acostar-se al Passeig Marítim de Badalona.
A l'Empordà, els ciclistes i els corredors han estat els grans protagonistes a les Gavarres. Bona part del massís ha tornat a veure persones amb bicicleta, corrent o simplement caminant pels molts corriols que hi ha. A la Bisbal d'Empordà, des de primera hora el degoteig de ciclistes ha estat constant. Una imatge ben diferent amb la de pobles de menys de 5.000 habitants. La supressió de les franges horàries ha fet que no es veiés cap aglomeració, i els veïns han esponjat les sortides. Així, per exemple, a la mota de Verges (Baix Empordà) i a la riera de Monells hi havia poca activitat.
A Tarragona, Altafulla ha vist com a primera hora del matí els veïns omplien passejaven i feien esport a la zona del passeig, sempre seguint les distàncies de seguretat. Alguns han optat, fins i tot, per remullar-se els peus al mar aprofitant el primer dia que els adults sense fills petits poden sortir a l'aire lliure. A partir de les 10 del matí, la gent de més de 70 anys també ha sortit a passejar, en la majoria de casos en parella. Algunes amigues, equipades amb mascaretes, explicaven que es veien al passeig per primera vegada en dos mesos. Això sí, sempre mantenint les distàncies mínimes de separació.