Notícia

Skitude Apps: la peça del puzle que ho connecta tot a pistes

El futur de les estacions passa per una digitalització i sostenibilitat cada vegada més necessàries

skitude
Skitude Apps: la peça del puzle que ho connecta tot a pistes Autor/a: Skitude
Seguint la línia de les meves últimes dues publicacions (10 Beneficis d'apostar per l'accés instantani a pistes 'contactless' i Perquè els mapes digitals estan substituint els clàssics mapes en paper de les estacions d'esquí?), En el següent article poso un últim exemple de com la digitalització i la sostenibilitat haurien de ser avui més que mai els principals impulsors del canvi que la indústria de l'esquí necessita, i com les Apps que Skitude són la peça del puzle que ho connecta tot.


Amb més de 100 Apps, Skitude ha construït la xarxa més gran d'aplicacions mòbils que connecta milions d'esquiadors i entusiastes de la muntanya, brindant-los més comoditat, seguretat i diversió quan visiten qualsevol estació d'esquí. I viceversa, connecten les estacions amb els seus clients i potencials clients, facilitant la seva atracció i fidelització, millorant la seva experiència i generant ingressos.
 
En aquest sentit, temporada rere temporada les Apps de Skitude han anat guanyant més rellevància, ja sigui perquè les funcionalitats i qualitat del servei es millora constantment, o bé sigui perquè els clients prefereixen una experiència 100% digital i mobile 'from sofà to sofà'. Però l'excepcionalitat del que ha passat amb la pandèmia, està accelerant el procés d'adopció, ja que com veurem a continuació les Apps de Skitude es presenten com una solució 'fully contactless' i 'social distancing friendly':
 
sofa-to-sofa
Quadre d'ús i funcionalitats que ens permet l'ús de l'app skitude des del sofà de casa (Skitude).

Des del punt de vista de l'esquiador, la proposta de valor de les Apps Skitude són:
 
1 • Inspiració, planificació i reserva des del sofà


Vull anar a esquiar. Val. Però tens clar on i quan és el millor moment per anar-hi? I és que no hi ha dubte que la majoria de les planificacions o reserves de viatges comencen al sofà de casa i amb el teu smartphone. I l'esquí i la muntanya no és una excepció. Això sí, depenent de si busques un pla per a un dia o diversos, les teves necessitats i presa de decisions varia. Per aquest motiu les Apps de Skitude, amb un simple clic, faciliten d'una banda informació en temps real sobre les condicions meteorològiques, de neu i d'obertura de les instal·lacions per a aquells que el dia abans o el mateix matí vulguin decidir quina estació propera ofereix les millors condicions, i d'altra, accés a ofertes i packs de diversos dies per aquells que busquin potser destins més llunyans, i la comoditat de tenir-ho tot reservat amb antelació i al millor preu.
 
2 • Comprar el forfait des de l'App, i accedir directe a les pistes sense cues
 
La majoria de les estacions d'esquí compatibles amb les Apps de Skitude tenen portes d'accés automàtic, de manera que és possible a través de l'App comprar i recarregar la targeta RFID amb un forfait d'esquí per a un dia concret, substituint l'activació manual que es fa tradicionalment a taquilles, i per tant reduint al màxim els temps d'espera fins que pots de manera efectiva esquiar. Descobreix tots els avantatges que ofereix l'accés directe i "contactless" a pistes en el següent article.
 
Directament amb el telèfon intel·ligent. Sense targeta RFID de plàstic: Cal destacar que estem ja treballant amb la possibilitat que siguin les mateixes APPS Skitude les que obrin directament les portes sense necessitat de targeta, ni treure el telèfon de la butxaca.
 
3 • Sempre actualitzat i connectat a la teva estació preferida

 
Les aplicacions Skitude són un nexe d'unió permanent entre l'esquiador i l'estació a través de missatges push o correus electrònics, que els usuaris han autoritzat o facilitat prèviament a l'estació. En aquest sentit, les notificacions mòbils permeten conèixer informació rellevant d'última hora abans o durant el viatge, permetent per exemple mantenir-se al dia sobre esdeveniments o últimes nevades. O fins i tot gestionar millor els imprevistos durant el camí derivats del tancament de carreteres que els navegadors GPS comuns no ofereixen de manera proactiva, però si les mateixes estacions a través de missatges push.

Si ens fixem en el que està passant últimament en altres entorns, recentment han sortit notícies que empreses ferroviàries demanaran nom i telèfon a tots els usuaris que vulguin comprar un bitllet per avisar immediatament a client en cas d'alerta sanitària. Després, això ja és una realitat amb les Apps Skitude, i ja hi ha estacions que en una sola temporada són capaços d'enviar 4 milions de missatges individuals als seus clients a través de les Apps. Difícilment es pot trobar una eina més efectiva.

ski-skitude
 
4 • Experiència 100% digital, contactless & cashless

Un cop a pistes, conseqüència del nou paradigma post-covid, oferir una experiència 100% digital, on es redueixi al màxim entrar en contacte físic amb els clients o altres elements físics del voltant, no serà només un tema de comoditat com fins ara, sinó que serà una de les mesures a potenciar per a una major protecció de client i treballadors. Després els mateixos dispositius mòbils ja incorporen la possibilitat de pagar directament sense targeta de crèdit, de manera que l'experiència cashless està també a l'abast amb el mateix dispositiu.
 
5 • Mapes digitals per a una major orientació i seguretat a pistes
 
Gràcies a les Apps de Skitude, els clàssics mapes de pistes en paper es converteixen en mapes digitals, el que no només fomenta reduir el consum paper i ser més sostenibles, sinó que permet a l'esquiador una major interactivitat, a més d'altres avantatges que ja vam explicar en l'article previ.
 
6 • Reserva restaurants, troba la botiga de lloguer, etc.
 
Les aplicacions igualment faciliten el descobriment de tota l'oferta turística i de serveis a l'estació i els voltants: llistat de restaurants amb què contactar i reservar taula, calendari d'esdeveniments, trobar botigues de lloguer properes, com arribar a l'hotel, activitats après- ski, etc. Creiem que és una oferta molt efectiva d'unificar una oferta que sovint es troba massa fragmentada.

skitude-app-funcionalitats
 
7 • Viu una doble experiència en pistes, registrant la teva activitat i competint amb altres per guanyar premis i reconeixement.
 
Ja fa uns anys que les aplicacions mòbils s'estan fent servir per registrar i compartir l'activitat física de molts, de manera que l'experiència transcendeix l'esportiu gràcies a la tecnologia digital. En aquesta línia, les Apps Skitude incorporen un sistema de monitoratge i gamificació únic que permet no només el registre del recorregut en pistes mitjançant un track GPS, sinó també la possibilitat de participar en desafiaments per guanyar premis, entrar en els rànquings de l'estació, desglossar i analitzar les baixades una a una, així com identificar i seguir els principals líders i experts de cada disciplina. Pel que fa a les dades, per exemple, els usuaris de les aplicacions han registrat aquesta última temporada més de 2 milions de km en pistes, 1,2 Milions de baixades, acumulant un desnivell vertical de 400.000 km, equivalent a baixar l'Everest 46.000 vegades.
 
Després, des del punt de vista més de l'estació, la proposta de valor de les Apps Skitude ofereix:
 
8 • Una audiència digital pròpia per l'estació.
 
El canal mòbil és una clara via de promoció de l'estació, tant per atreure com fidelitzar clients. Aparèixer i posicionar-se en les apps stores dóna una visibilitat addicional a la destinació, a més de ser reflex de la imatge de marca. Es converteix, d'aquesta manera, en un element de comunicació a part, convidant a descobrir el resort.

Un cop descarregada l'aplicació demostra un engagement molt superior al d'una web, el que fa d'ella una eina de fidelització i conversió a venda molt potent. En aquest sentit, amb una correcta promoció a nivell intern, s'ha demostrat que només durant la primera temporada més del 30% dels clients es converteixen en usuaris actius de l'aplicació, amb una mitjana d'usos de 25 vegades per temporada. Això per als experts de màrqueting digital que treballen dades d'altres plataformes saben que és molt, o en el cas de la web estació, el sector acostuma a moure al voltant de les 5 visites per usuari. És a dir, 5 vegades menys.
 
9 • Canal de venda directe

Donar accés a la venda online a través de l'app és un "must have" per als esquiadors. Es pot enllaçar la botiga online de l'estació o es poden desenvolupar plataformes específiques de m-commerce per augmentar la conversió a vendes d'aquest canal.
 
Així, el resort pot diferenciar-se en un mercat més ampli (el digital) i posicionar-se com a referència gràcies a les noves tecnologies.

En aquest article s'expliquen els beneficis de l'accés directe a les pistes facilitat per la venda de forfets via app.
 
10 • Millorar les teves vendes amb notificacions push
 
Millor comunicació significa més vendes, i les notificacions push són una eina ideal per augmentar les vendes online a través del mòbil, que en el cas de les Skitude Apps, inclouen una central de notificacions per poder revisar els últims missatges les vegades que es vulgui, així com la possibilitat de rebre'ls directament a l'Apple Watch.

snowboard-skitude-app
 
11 • Generació de dades per CRM i obtenció d'estadístiques

En termes generals l'obtenció de dades client permet conèixer-lo millor, i facilita la preparació i execució de campanyes publicitàries amb més precisió i resultats. En aquest sentit, les Apps que Skitude personalitza per a les estacions solen convertir-se ràpidament en la principal font d'obtenció de correus electrònics qualificats, alhora que una font de dades única que permet per exemple recollir dades exclusives sobre les zones preferides per esquiar, gràcies a la funcionalitat de GPS tracking.
 
12 • Millor experiència de client. Operativa de l'estació millorada
 
Com s'ha explicat anteriorment, les apps milloren l'experiència de l'usuari perquè facilita l'accés als serveis de l'estació. D'aquesta manera, l'aplicació es consolida en el seu rol de canal de venda gràcies a la integració de la botiga online en la qual es pot comprar o recarregar forfet per evitar cues, o aconseguir uns millors preus, a més d'accedir a altres serveis de reserva online, o informació contextual gràcies a la geolocalització.

Igualment, d'altra banda, aquesta experiència de client millorada, porta sovint de manera implícita una operativa millorada, com ara la reducció de la pressió a les taquilles en hores punta, un menor consum de mapes paper, i en definitiva uns costos operacionals reduïts i més variables.
 
13 • Desestacionalització. Optimització dels ingressos durant tot l'any.
 
Des de fa més d'una dècada la desestacionalització és el gran objectiu de moltes destinacions turístiques, i els destins de neu, vinculats a estacions d'esquí, no són una excepció. Lluitar contra l'estacionalitat s'ha convertit en el gran cavall de batalla de la gestió de la destinació turística. No és fàcil ni s'aconsegueix d'un dia per l'altre, però a Skitude no tenim cap dubte que un cop aconsegueixes que els teus clients d'hivern mantinguin l'app instal·lada en el seu telèfon mòbil, és obvi aprofitar tot aquest potencial per presentar una oferta d'estiu menys consolidada però que cada vegada més resorts aposten per ella, basant-se en rutes de senderisme, bike parks i altres esports outdoor.

Comentaris


No hi ha cap comentari
 

Editorial


Opinions

Més opinions

giny

Edició en paper


giny

giny