Màrius Mansilla

Màrius Mansilla, Director Tècnic de 360skiers, Tècnic Superior d'Esquí Alpí (Nivell 3), practicant d'esports de muntanya i aventura i professional de la neu des de fa més de 10 anys

Opinió

Ruta BTT enduro Masella-Molina

Autor/a: www.360skiers.com
Avui us proposo una ruta enduro en BTT. Però què és l’enduro? És la pràctica del BTT (bicicleta tot terreny), on després de fer una bona pujada, gaudim d’un gran descens, sovint tècnic i amb certes dificultats, on podem treure el màxim partit d’una bicicleta amb doble suspensió.

La ruta d’avui recorre la zona de les estacions d’esquí de Masella i Molina, al municipi ceretà d’Alp.

Partint d’Alp, trobem una pista forestal que inicia amb molta (molta!) pendent durant 1km, i que ens condueix a l’inici de l’estació d’esquí de la Masella, passant per un refugi que tot i estar tancat, l’ajuntament en cedeix les claus per si s’hi vol fer nit. La pujada fins aquí és força agradable, entre boscos de pi roig, amb força trams d’ombra i amb la font Maimona a mig camí que ens serveix per recuperar forces i hidratar-nos.

Hem de buscar el Pàrquing del Llac, per poder agafar allà la pista d’esquí Familiar (cara amunt!) i remuntar-la pràcticament fins al seu enllaç amb l’estació de la Molina. Sembla mentida la pendent que té una pista d’esquí verda o blava quan la fas de pujada… De fet l’últim tram de pujada és molt probable que l’hagueu de fer amb la bici a la mà, però val la pena pel descens que ens espera cap a la vessant de la Molina.

Arribant a la part més inclinada de la pista d’esquí, girem cap a l’esquerra per travessar un bosc de pi negre que ens porta a la pista l’Excursió per empalmar des d’allà amb la pista blava del bikepark de la Molina.

Seguint el traçat del bikepark, ens assegurem un gran descens fins al llac d’innivació artificial de la Molina primer, i fins al pàrquing del telecabina després. La pista està plena de peralts, rampes, petits salts, passarel·les… Diversió assegurada!

Aquí prenem la carretera que va de la Molina a Alp, i en sentit descendent, la seguim durant uns 2 km, on girarem per una pista forestal a l’esquerra per endinsar-nos de nou als boscos de pi roig. Poc després, prenent primer un trencall a mà dreta i un a mà esquerra, trobarem el sender que buscàvem des que hem començat a pedalar, el sender 732.

És un sender de mig metre d’ample, pràcticament en baixada en la seva totalitat, que a través de trams tècnics, trams ràpids, fortes inclinacions i passarel·les de fusta per creuar el riu, ens porta fins a Alp en un descens que serà difícil d’oblidar.

Cal prestar atenció però, als possibles excursionistes que el facin en sentit ascendent. Probablement no trobareu ciclistes en sentit pujada, ja que té trams de massa inclinació per ser clicables.

Tot això en aproximadament 25 km de distància i un matí d’emocions fortes assegurades. Voleu que us hi portem? Els nostres guies faran que només hagueu de pensar en pedalar i gaudir!!