Joan Albert Clavera

Joan Albert Clavera

Fisioterapeuta i osteòpata. Responsable a Fisioteràpia Clavera. Professor associat a la universitat de Vic. Apassionat de l'esport i la naturalesa. Crec que vaig començar a esquiar al mateix temps que caminar!

Opinió

Escalfament per a una sessió de neu

Tots tenim clar que abans de fer una activitat física hem d’escalfar, però quants? Realment hi ha molt poca gent que ho faci, i menys previ a una sessió de neu. Avui explicarem com s’ha de realitzar un bon escalfament. N’hi ha que diuen: “fer una primera baixada suaument ja n’hi ha prou!”, però són molt pocs els que ho fan, les ànsies ens poden a casi tots. A més a més, hem de tenir en compte la temperatura ambient, a més fred, més necessari és aquest escalfament previ, ja que la vasoconstricció fa que hi hagi menor irrigació sanguínia a músculs i articulacions. Moure bé les articulacions, estirar ràpidament i exercitar suaument els músculs, ens pot evitar lesions i augmentar el nostre rendiment.

Cal remarcar que un escalfament prepara el cos per una activitat, ja sigui músculs, articulacions, sistema nerviós, augment de la concentració o vísceres com el cor, penseu que una absència d’escalfament pot donar lloc a la mort. Hem d’escalfar totes les parts del cos, ja que en esquí i snowboard les utilitzem totes. Cada exercici el podem realitzar de 15 a 20 repeticions, ens portarà poca estona i podrem gaudir de la sessió de neu.

1. Mobilitzacions de turmells i genolls fent cercles.
2. Mobilització de maluc fent cercles.
3. Flexions, extensions limitades i rotacions d’esquerre a dreta i viceversa de la columna cervical.
4. Mobilització alterna en vertical de braços per escalfar les espatlles (pujar i baixar els braços).
5. Obertures (picar de mans a l’alçada del pit) per escalfar pectoral i espatlles.
6. Elevacions d’espatlles per escalfar trapezi i elevadors de les escàpules.
7. Rotacions d’espatlla en sentit horari i antihorari.
8. Mobilitzacions de colze i canell.

Amb els bastons:
1. Flexió i extensió de maluc amb genoll estirat. Recolzat amb els dos
2. Separar i aproximar la cama a la línia mitja del cos. Recolzat mb un
3. Salts recolzat als bastons, flexionant genolls i estirant-los del tot.
4. Salts laterals. (Amb el bastó a terra).

Estiraments de curta durada:
1. Bessons. (punta dels dits amunt amb genoll estirat
2. Isquiotibials.
3. Quàdriceps.
4. Musculatura dorsal de l’esquena.
Recordeu que les rotacions han de ser suaus, sense moviments bruscs, no volem  guanyar un arc articular, sinó mobilitzar i escalfar.

Penseu en el retorn a la calma, feu estiraments llargs al finalitzar la sessió.

Centre Fisioterapia Clavera




Entrevista

"La festa post competició és un gran al·licient. Sense ella, el record per als nens no seria el mateix"
Oriol Guinart Director tècnic de Club Aranès d'Esports d'Iuèrn (CAEI)

entrevista


Edició en paper


Editorial